search icon

Οικονομία

Ποια κρίση, ποια ύφεση; Ουρές έξω από τα Dior, δημοπρασίες σε τιμές ρεκόρ, άλμα στις πωλήσεις Mercedes

Πόσο ακόμα θα «κρατήσει» αυτή η καταναλωτική μανία;

Μπορεί ο πλανήτης να βιώνει ένα πρωτοφανές κύμα πληθωρισμού, με τις υψηλές τιμές να «τρώνε» τα χρήματα των καταναλωτών, αλλά οι πωλήσεις πολυτελών αγαθών συνεχίζουν ακάθεκτες. Κόντρα, μάλιστα, στα σενάρια περί επερχόμενης ύφεσης στην παγκόσμια οικονομία.  

Τσάντες χειρός, ρολόγια, κοσμήματα, premium ποτά, πολυτελή Ι.Χ.  αποτελούν τους ξεκάθαρους «νικητές» της καταναλωτικής αγοράς. Δεν είναι τυχαίο ότι οι πωλήσεις της LVMH, η οποία περιλαμβάνει μια σειρά ακριβών brands -από Louis Vitton και Dior έως Fendi και Belvedere- εμφάνισαν άλμα 22% στο γ’ τρίμηνο του 2022.  

«Η ανακούφιση από το τέλος της πανδημίας, έχει παραμερίσει κάθε αρνητική είδηση, με τους καταναλωτές να υιοθετούν μια “carpe diem” συμπεριφορά» σχολιάζει ο Λούκα Σκόλα, αναλυτής της Bernstein. «Κανείς δεν θέλει να είναι το πλουσιότερο άτομο σ’ ένα νεκροταφείο» προσθέτει.  

Οι ουρές έξω από τις μπουτίκ στους οίκους Christian Dior και Chanel σε Παρίσι, Βερολίνο και Λονδίνο, οπωσδήποτε, αποτελούν εικόνες που μας οδηγούν σε μια προ-πανδημίας εποχή.  

Η επίμονη ζήτηση για εξεζητημένες μάρκες έχουν ξεπεράσει τις τσάντες και τα κοσμήματα, καθώς έχουν εξαπλωθεί και στα ακριβά αμάξια. Οι πωλήσεις της Mercedes-Benz αυξήθηκαν το προηγούμενο τρίμηνο κατά τουλάχιστον 1/5. Την ίδια στιγμή, η χρηματιστηριακή αξία της Porsche μέσα σε λίγες ημέρες ξεπέρασε την αντίστοιχη της μητρικής Volkswagen, σε ακόμη μία ένδειξη της στροφής προς τα ακριβά brands.  

Άλλωστε, όλες αυτές οι εταιρείες έχουν την ικανότητα και την ευχέρεια να μεταφέρουν τα αυξημένα κόστη παραγωγής στον τελικό καταναλωτή, ο οποίος δεν έχει πρόβλημα να πληρώσει λίγα περισσότερα χρήματα, προκειμένου να αποκτήσει ό,τι επιθυμεί.  

Η φρενίτιδα για σπατάλες αντικατοπτρίζεται και στους οίκους δημοπρασιών. Στα τέλη Σεπτεμβρίου, ο Sotheby’s διέθεσε την ακριβότερη τσάντα χειρός στην ιστορία του. Επρόκειτο για μια «Hermes Kelly» με δέρμα από κροκόδειλο, η οποία πουλήθηκε έναντι 352.800 ευρώ.  

Το ερώτημα, φυσικά, που προκύπτει ανερυθρίαστα είναι το εξής: Πόσο ακόμα θα «κρατήσει» αυτή η καταναλωτική μανία;

Διαβάστε επίσης

Η προδοσία της Παγκρήτιας, οι 16 νέες Ferrari μέσα στην κρίση, το deal της Προοδευτικής και ο μυστηριώδης δάκτυλος 

Η εταιρεία ακινήτων του Μπάφετ «βλέπει» υψηλή ζήτηση για πολυτελή κατοικία στην Ελλάδα

Tα πάνω κάτω στην αγορά καυσίμων: Γιατί το ντίζελ είναι πιο ακριβό από τη βενζίνη – Τι συμβαίνει σε Ελλάδα και Ευρώπη

Exit mobile version