Την επιβολή σειράς προστίμων σε αλυσίδες σούπερ μάρκετ για κερδοσκοπία, έπειτα από ενδελεχή έρευνα, ανακοίνωσε πριν από λίγο ο υπ. Ανάπτυξης κ. Αδωνις Γεωργιάδης.

Το πρώτο πρόστιμο ήταν 319.900 ευρώ και αφορούσε στην ΑΒ Βασιλόπουλος και είναι το δεύτερο μεγαλύτερο πρόστιμο που έχει επιβληθεί σε αλυσίδα σούπερ μάρκετ.

Το δεύτερο πρόστιμο είναι ύψους 26.880 και επιβλήθηκε στην Lidl Ελλάς. Το τρίτο πρόστιμο είναι ύψους 21.397 ευρώ και αφορά στην «Πέντε ΑΕ», γνωστή με το όνομα «Γαλαξίας». Το τρίτο πρόστιμο που επιβάλλεται στην αλυσίδα Κρητικός, φθάνει τα 9.380 ευρώ.

Επίσης έγιναν συστάσεις και επιβολή προστίμων σε άλλες εταιρείες, τα ονόματα των οποίων δεν ανακοινώνονται διότι δεν είναι υπότροπες και δεν υπερβαίνουν τα πρόστιμα το ποσό των 50.000 ευρώ. Μεταξύ αυτών και σε δύο σούπερ μάρκετ, τα ονόματα των οποίων δεν κοινοποιήθηκαν καθώς δεν είναι υπότροπα, όπως ορίζει ο νόμος.

Σύμφωνα με τον επικεφαλής της ΔΙΜΕΑ κ. Χαράλαμπο Μελισσινό το ποσοστό παραβατικότητας των Σούπερ Μάρκετ επί των ελέγχων που έχουν διεξαχθεί ως τώρα φθάνει το 13,09%. Τα 2/3 της παραβατικότητας ήταν σε προϊόντα εκτός «καλαθιού του νοικοκυριού» και το 1/3 αφορούσε προϊόντα εντός του «καλαθιού του νοικοκυριού».

Σε ό,τι αφορά τις τέσσερις αλυσίδες στις οποίες επιβλήθηκαν πρόστιμα, σύμφωνα με τα στοιχεία που κοινοποίησε ο κ. Μελισσινός, η ΑΒ βρέθηκε να έχει μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους σε σχέση με τα αντίστοιχα του Αυγούστου του 2021 σε 23 κωδικούς προϊόντων, η Lidl Ελλάς σε 1 κωδικό, η Γαλαξίας σε 5 κωδικούς και η Κρητικός σε 4 κωδικούς προϊόντων.

«Το πρόστιμο που επιβάλλεται είναι το διπλάσιο απ’ το όφελος που θα είχε μία αλυσίδα και στην περίπτωση που είναι υπότροπος τότε αυτό τετραπλασιάζεται. Γι αυτό και βλέπετε αυξημένα πρόστιμα σε ορισμένες περιπτώσεις», σημείωσε ο κ. Γεωργιάδης.

Τόνισε δε πως απ’ τα αποτελέσματα των ελέγχων προκύπτει πως δεν υπάρχει φαινόμενο γενικευμένης αισχροκέρδειας. «Ακόμα και στην περίπτωση της ΑΒ, στην πραγματικότητα με βάση τους ελέγχους και τον όγκο των προϊόντων της συγκεκριμένης εταιρείας οι παραβάσεις είναι ένα μικρό κλάσμα της δραστηριότητας της. Οι έλεγχοι γίνονται αυστηρά, όπου τιμωρείται ακόμα και το λάθος. Κι αυτό το κάνουμε διότι στις κρίσιμες στιγμές που ζούμε δεν μπορούμε να επιτρέψουμε να ξεφύγει η κατάσταση. Οπότε ναι, ευχαριστούμε τα Σούπερ Μάρκετ για το ‘καλάθι’ και τη συνεργασία τους, όμως δεν μπορούμε να συγχωρέσουμε χαλάρωση διότι ο κόσμος πλέον δεν αντέχει», υπογράμμισε.

«Η ποιότητα των ελέγχων έχει αλλάξει», σημείωσε απ’ την πλευρά του ο αναπλ. Υπ. Ανάπτυξης κ. Νίκος Παπαθανάσης. «Πλέον με τα ψηφιακά εργαλεία που έχουμε, βλέπουμε την παραμικρή κίνηση τιμής. Μπορούμε αυτόματα να δούμε τη διακύμανση μιας τιμής και αυτό να σηκώσει ‘κόκκινη σημαία’ ώστε να προβούμε στοχευμένα σε ελέγχους».

Διαβάστε ακόμη

Σε διπλό κλοιό οι δανειολήπτες – Οι κίνδυνοι από επιτόκια και πλειστηριασμούς

Προϋπολογισμός: «Ποδαρικό» τον Ιανουάριο με πρωτογενές πλεόνασμα 2,8 δισ.

Zeus International: Οδεύει για τζίρο 110 εκατ. ευρώ το 2023 με χαρτοφυλάκιο 21 ξενοδοχείων – Τα νέα πλάνα