Το 2016 ενδεχομένως να είναι ιστορικό για μία ήδη ιστορική αλυσίδα σούπερ μάρκετ. Για την ακρίβεια, η χρονιά που φεύγει σημάδεψε τη Σκλαβενίτης όσο καμία άλλη, καθώς μετά από 62 χρόνια εξαγόρασε τη μεγαλύτερη ανταγωνίστριά της, την εταιρεία Μαρινόπουλος. Και αυτό σε ένα 100% ελληνικής εμπνεύσεως σχέδιο σωτηρίας της λιανεμπορικής εταιρείας, η οποία βρέθηκε εκτεθειμένη στην οικονομική κρίση που πλήττει την αγορά.

Βέβαια είχαν προηγηθεί και άλλες μεγάλες επιτυχίες, όπως η συγχώνευση των καταστημάτων Makro Cash & Carry και της αλυσίδας σούπερ μάρκετ Χαλκιαδάκης. Ξεκάθαρα η προοπτική εξαγοράς της Μαρινόπουλος φαντάζει σημαντική παρά τις μεγάλες καθυστερήσεις και τα γραφειοκρατικά εμπόδια της Δικαιοσύνης. Ολη η αγορά, λοιπόν, περιμένει με αγωνία την ευόδωση αυτής της συμφωνίας που θα δημιουργήσει δυναμική.

Το σχέδιο, μεταξύ άλλων, προβλέπει τη μερική ανακαίνιση όλων των καταστημάτων που θα παραλάβει από τον όμιλο Μαρινόπουλο και θα διατηρήσει σε λειτουργία η Σκλαβενίτης κατά το πρώτο εξάμηνο του 2017. Σε πρώτη φάση θα γίνει η αλλαγή της ταμπέλας προκειμένου τα καταστήματα να φέρουν την επωνυμία Σκλαβενίτης, ενώ θα πραγματοποιηθούν μικρές παρεμβάσεις εντός των καταστημάτων προκειμένου αυτά να μοιάζουν περισσότερο με αυτά του Σκλαβενίτη, καθώς το σήμα Μαρινόπουλος αντιμετωπίζει προβλήματα.

s51c.jpg

Σε επόμενη φάση ο Σκλαβενίτης σχεδιάζει ριζικές ανακαινίσεις των καταστημάτων Μαρινόπουλου, με το πρόγραμμα που έχει καταρτιστεί να προβλέπει ανακαινίσεις 6-8 καταστημάτων μηνιαίως για τα επόμενα 3-4 χρόνια. Το δίκτυο Μαρινόπουλου που κληρονομεί ο Σκλαβενίτης είναι 142 καταστήματα στην Αττική, 244 αντίστοιχα στην περιφέρεια (σε αυτά συμπεριλαμβάνονται και 18 καταστήματα της εταιρείας Κρόνος στην Πάτρα) και 18 στην Κύπρο.

Τα καταστήματα της περιφέρειας αποτέλεσαν ένα από τα ισχυρά κίνητρα για τον Σκλαβενίτη προκειμένου να εμπλακεί στο εγχείρημα της διάσωσης του Μαρινόπουλου. Ας μην ξεχνάμε ότι μέχρι πέρυσι η αλυσίδα σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτης διέθετε παρουσία μόνο στην Αττική. Μόλις πέρυσι, μετά την εξαγορά του 60% της αλυσίδας Χαλκιαδάκης στην Κρήτη και της Makro Hellas (πλέον ονομάζεται The Mart), απέκτησε ως όμιλος παρουσία στην περιφέρεια. Και αυτό πλέον αποτελεί το μεγάλο στοίχημα για τον ομίλου. Το πιο σημαντικό όμως είναι ότι θα υπάρξει ομπρέλα προστασίας για χιλιάδες εργαζόμενους που υπό διαφορετικές προϋποθέσεις θα έμεναν άνεργοι.

Είναι γνωστή εξάλλου η μέριμνα της οικογένειας Σκλαβενίτη για τους ήδη υπάρχοντες εργαζόμενους της, με αποτέλεσμα να γεννιέται η αίσθηση σωτηρίας σε όσους θα προέλθουν από τη Μαρινόπουλος. Θα πρέπει να τονίσουμε πως τον Ιανουάριο του 2016 ο όμιλος Σκλαβενίτης μέτραγε 161 καταστήματα (111 με την επωνυμία Σκλαβενίτης, 38 με την επωνυμία Χαλκιαδάκης και 12 καταστήματα χονδρικής The Mart σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Βόλο, Ηράκλειο, Καλαμάτα, Ιωάννινα, Λάρισα, Ξάνθη και Πάτρα) και απασχολούσε 11.000 εργαζoμένους.

s51b.jpg

Επέκταση σε όλη την Ελλάδα

Ο όμιλος Σκλαβενίτης μετράει 161 καταστήματα (111 με την επωνυμία Σκλαβενίτης, 38 με την επωνυμία Χαλκιαδάκης και 12 καταστήματα χονδρικής The Mart σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Βόλο, Ηράκλειο, Καλαμάτα, Ιωάννινα, Λάρισα, Ξάνθη και Πάτρα) και απασχολεί 11.000 εργαζoμένους.

Ιδρύθηκε το 1954 και σταδιακά εξελίχθηκε σε σημαντική δύναμη για το ελληνικό λιανεμπόριο, πάντοτε με παρουσία εντός Αττικής. Ο κανόνας αυτός μόλις πρόσφατα έσπασε, ενώ με την απορρόφηση των καταστημάτων της Μαρινόπουλος θα επεκταθεί περαιτέρω σε όλη την επικράτεια.

Αναδημοσίευση από την ειδική έκδοση Business Stories του Πρώτου Θέματος (1η Ιανουαρίου 2017)