Οικονομία

Τέλη κυκλοφορίας με τον μήνα: Πώς θα γίνονται οι πληρωμές – Τι θα γίνεται με την πινακίδα «Μ» (vid)

  • newsroom


Τη σχετική δυνατότητα αυτή θα έχουν όχι μόνο όσοι κατέθεσαν ηλεκτρονικά τις πινακίδες τους το διάστημα Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου αλλά και όσοι κατέθεσαν τις πινακίδες τους στις εφορίες τα προηγούμενα χρόνια.

Τις πινακίδες τους θα μπορούν να πάρουν πίσω στις αρχές Μαΐου, πληρώνοντας αναλογικά τέλη κυκλοφορίας για κάθε μήνα που θα κινούν τα οχήματά τους, οι 120.000 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων και δικύκλων που προχώρησαν σε ηλεκτρονική άρση ακινησίας τους προηγούμενους μήνες.

Τη σχετική δυνατότητα αυτή θα έχουν όχι μόνο όσοι κατέθεσαν ηλεκτρονικά τις πινακίδες τους το διάστημα Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου αλλά και όσοι κατέθεσαν τις πινακίδες τους στις εφορίες τα προηγούμενα χρόνια.

Πώς θα πληρώνονται τα τέλη με τον μήνα

Έτσι, εάν κάποιος επιθυμεί να κινήσει το αυτοκίνητό του για ένα μήνα θα πληρώσει το 1/12 των τελών κυκλοφορίας, για δύο μήνες τα 2/12, για 3 μήνες τα 3/12 και ούτω καθεξής.

Εάν κάποιος, για παράδειγμα, έχει ένα αυτοκίνητο 2.000 κυβικών εκατοστών και έχει ταξινομηθεί έως τις 31 Δεκεμβρίου του 2020, το συνολικό κόστος των τελών κυκλοφορίας ανέρχεται στα 615 ευρώ. Εάν κάνει άρση ακινησίας για 4 μήνες, θα καταβάλει 205 ευρώ, ενώ για 7 μήνες θα πληρώσει 358,75 ευρώ.

Η διαδικασία

Πλέον οι οδηγοί από τις αρχές Μαΐου θα έχουν τη δυνατότητα να κινήσουν τα οχήματά τους για όσο χρονικό διάστημα θέλουν. Με αυτόν τον τρόπο το οικονομικό επιτελείο αφενός διευκολύνει τους οδηγούς να επανεκκινήσουν τα οχήματά τους και ταυτόχρονα ενισχύει τα κρατικά ταμεία με περισσότερα έσοδα.

Όσοι επιθυμούν να κάνουν άρση της ακινησίας εισέρχονται με τους κωδικούς TAXISnet, στην πλατφόρμα my car, επιλέγoυν το όχημα που είναι σε ψηφιακή ακινησία, πληρώνoυν τα τέλη κυκλοφορίας του τρέχοντος έτους, γίνεται online έλεγχος εάν το όχημα είναι ασφαλισμένο κατά την ημερομηνία και ώρα συμπλήρωσης της σχετικής αίτησης και στη συνέχεια γίνεται η υποβολή του αιτήματος.

Όσοι όμως πληρώσουν τα τέλη κυκλοφορίας με τον μήνα θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί και να γνωρίζουν ότι το δικαίωμα άρσης ακινησίας (ψηφιακής ή εκούσιας στη Δ.Ο.Υ.) χορηγείται μόνο μία φορά εντός του έτους.

Πινακίδα «Μ»

Με την πινακίδα «Μ», μπορεί κάποιος να κυκλοφορήσει το όχημά του μέχρι 3 μέρες τον χρόνο με πληρωμή ποσού τελών κυκλοφορίας 10 ευρώ/ημέρα για επιβατικό Ι.Χ. ή 3 ευρώ/ημέρα για δίκυκλο Ι.Χ.

Οι μέρες μπορούν να είναι 3 συνεχόμενες για μία φορά, ή για δύο φορές εντός του έτους 1 και 2 συνεχόμενες ή 2 συνεχόμενες και 1. Το δικαίωμα δεν μπορεί να χορηγηθεί και τρίτη φορά μέσα στο ίδιο έτος. Το Μ, χορηγείται ψηφιακά, ανεξάρτητα αν το όχημα έχει τεθεί σε εκούσια ακινησία στη Δ.Ο.Υ. ή σε ψηφιακή ακινησία, αποκλειστικά και μόνο:

  • για την παράδοσή του, σε σημείο συλλογής οχημάτων Τέλους Κύκλου Ζωής (ΟΤΚΖ), ή
  • για την επισκευή και έλεγχο αυτού από ΚΤΕΟ, ή
  • για την αλλαγή του χώρου στον οποίο φυλάσσεται.

Ψηφιακή ακινησία

Όταν λήξει το διάστημα κίνησης για το οποίο έχουν καταβληθεί αναλογικά τέλη κυκλοφορίας το όχημα θα πρέπει να τεθεί άμεσα σε ψηφιακή ακινησία. Στην περίπτωση που, για παράδειγμα, ένας οδηγός πληρώσει για δύο μήνες τέλη κυκλοφορίας, θα πρέπει να γνωρίζει ότι μπορεί να επιλέξει οποιοδήποτε χρονικό διάστημα επιθυμεί, για να κάνει άρση ακινησίας.

Όμως τμήμα μηνός, ακόμα και μία μέρα, λογίζεται ως ολόκληρος μήνας. Αξίζει να σημειωθεί ότι η πληρωμή ετήσιων τελών κυκλοφορίας απαιτείται για τη μεταβίβαση του οχήματος, την οριστική διαγραφή του από το μητρώο οχημάτων, την εξαγωγή του από την Ελλάδα, καθώς και για την επαναταξινόμηση του οχήματος.

Στην περίπτωση που υπάρχουν συνιδιοκτήτης σε ένα όχημα για να αρθεί η ακινησία θα πρέπει να είναι σύμφωνοι όλοι οι συνιδιοκτήτες οι οποίοι ενημερώνονται μέσω της προσωποποιημένης πληροφόρησης ή με e-mail εφόσον έχει δηλωθεί, και εφόσον συμφωνούν πρέπει να εγκρίνουν το αίτημα.

Διαβάστε ακόμα

Λουίτζι Ντι Μάιο: «Τις επόμενες ώρες ο Ντράγκι θα συνομιλήσει τηλεφωνικά με τον Πούτιν»

Η αγωγή της madame Μαρίας (Villa Massone) Τράγκα, το παγωμένο κυπριακό ειδύλλιο της Εθνικής και η νέα ζαριά των Μπάκων

Σε νέο ιστορικό υψηλό η μετοχή της Τέρνα Ενεργειακή – Βάζει πλώρη για κεφαλαιοποίηση 2 δισ. ευρώ