Εκτός από την ηλεκτροκίνηση, το άλλο μεγάλο trend της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας για τη δεκαετία που διανύουμε είναι η αυτόνομη οδήγηση.

Όλες οι μεγάλες εταιρίες εξελίσσουν τα δικά τους συστήματα σε έναν αγώνα δρόμου για το ποιος θα φθάσει πρώτος στο τελικό στάδιο, την αυτονομία επιπέδου 5, όπου δεν θα είναι απαραίτητη η παρουσία του οδηγού πίσω από το τιμόνι.

Η φάση αυτή βέβαια θα χρειαστεί πολύ καιρό ακόμα για να είναι εφαρμόσιμη στα καθημερινά αυτοκίνητα. Μέχρι τότε πάντως, θα υπάρχουν όλα τα ενδιάμεσα στάδια, με την κάθε εταιρία να προσθέτει διαρκώς και καινούργια χαρακτηριστικά στις ήδη υπάρχουσες διατάξεις.

Αυτή την κούρσα εξέλιξης δεν φαίνεται να ακολουθεί και το αγοραστικό κοινό, το οποίο μπορεί να εντυπωσιάζεται από τα επιτεύγματα της τεχνολογίας, όμως στην πράξη δείχνει αρκετά διστακτικό και προβληματισμένο.

Η μεγάλη έρευνα που έγινε στην Αμερική δείχνει αυτή ακριβώς την έλλειψη εμπιστοσύνης στα συστήματα αυτόνομης οδήγησης. Μόλις ένα 9% από αυτούς που ρωτήθηκαν απαντούν ότι θα εμπιστεύονταν ένα σύστημα αυτόνομης οδήγησης, ποσοστό αρκετά χαμηλότερο από το 15% που ήταν στην αντίστοιχη έρευνα του 2022.

Από την άλλη το ποσοστό που δηλώνουν ότι δεν εμπιστεύονται τα συστήματα αυτά έφθασε το 68%, το μεγαλύτερο που έχει καταγραφεί ποτέ σε αυτού του τύπου τις έρευνες.

Οι υπεύθυνοι της έρευνας δηλώνουν εντυπωσιασμένοι από τα ευρήματα, και προσπαθούν να δώσουν κάποια εξήγηση επισημαίνοντας τη μεγάλη δημοσιότητα που παίρνουν τα ατυχήματα με τέτοιου είδους συστήματα ενεργοποιημένα, κυρίως στα αυτοκίνητα της Tesla.

Ένα ακόμα πρόβλημα είναι η κακή πληροφόρηση που υπάρχει για αυτού του είδους τα συστήματα. Είναι ενδεικτικό ότι τουλάχιστον 10% των Αμερικανών θεωρούν ότι υπάρχουν αυτοκίνητα στα οποία μπορείς να κοιμάσαι πίσω από το τιμόνι, αν και αυτό φυσικά δεν είναι αληθές.

Το όλο κομφούζιο έρχονται να ενισχύσουν και οι εταιρίες, οι οποίες μπερδεύουν τον κόσμο με τα ονόματα που δίνουν στα συστήματα αυτά. Όπως για παράδειγμα η Tesla με το Autopilot και το FSD τα οποία ουσιαστικά είναι συστήματα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2, όμως στον κόσμο έχει περάσει ότι είναι πλήρως αυτόνομα συστήματα χωρίς την ανάγκη συμμετοχής του οδηγού.

Το συμπέρασμα της έρευνας, σύμφωνα με το newsauto, είναι ότι όλα τα σημερινά συστήματα, ακόμα και εκείνο της Mercedes που είναι επιπέδου 3, δεν είναι πλήρως αυτόνομο, και χρειάζεται την παρουσία του οδηγού πίσω από το τιμόνι.

Και οι εταιρίες θα πρέπει να κάνουν όλα όσα χρειάζεται για να ενημερωθεί σωστά το κοινό, διαφορετικά η έλλειψη εμπιστοσύνης από την πλειοψηφία των αγοραστών θα γίνει ακόμα μεγαλύτερη μέσα στα επόμενα χρόνια.

Διαβάστε ακόμη  

Nέο πρωτοποριακό – μοριακό pap test από Έλληνες – Από τον Παπανικολάου στην Dr. Lucy Gilbert    

Ξέφραγο αμπέλι» οι ελληνικοί σιδηρόδρομοι – Οι ευθύνες της ΡΑΣ: Τι αποκαλύπτει ο αρμόδιος ευρωπαϊκός Οργανισμός (γραφήματα + tweet)   

Τα brands που έγραψαν ιστορία τη δεκαετία του ’60: Ανθος Ορύζης, Tαμ-ταμ, Καλμόλ, Προ-πο, Φλορέτα, Μπρούσκο Ναούσης και Vat 69