Μια ρωσική start-up χρησιμοποιεί έναν εντελώς πρωτότυπο τρόπο για να επιλέγει ποιους θα προσλάβει για τους πελάτες της: Το ρομπότ Vera, με ενσωματωμένο λογισμικό τενητής νοημοσύνης, σχεδιάστηκε ειδικά για νε μπορεί να κάνει προσλήψεις, ώστε να επιτύχει τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα για τους περίπου 300 πελάτες της επιχείρησης, ανάμεσα στους οποίους βρίσκονται “βαριά” ονόματα όπως οι PepsiCo, Ikea και L’Oréal που αναζητούν από το ρομπότ να τους πει ποιους ανθρώπους θα προσλάβουν!

Η Vera επιταχύνει τον έλεγχο των νέων υψηλόβαθμων θέσεων εργασίας με εξειδικευμέες δεξιότητες, σε εταιρείες μεγάλου κύκλου εργασιών, μειώνοντας κατά ένα τρίτο τον χρόνο και το κόστος της πρόσληψης, σύμφωνα με τους δημιουργούς της. Το λογισμικό μπορεί να συνομιλεί με εκατοντάδες αιτούντες ταυτόχρονα μέσω τηλεοπτικών ή φωνητικών κλήσεων, περιορίζοντας το πεδίο στο πιο κατάλληλο 10% των υποψηφίων.

Ο Vladimir Sveshnikov (28 ετών) και ο Alexander Uraksin (30 ετών), είναι οι συνιδρυτές της Stafory, της start-up που απασχολεί τη Vera και διαθέτει θέσεις εργασίας 50 ατόμων στην έδρα της, στην Αγία Πετρούπολη. Οι δυο συνιδρυτές, με αποστολή την εξεύρεση ανθρώπινου δυναμικού, πριν από δύο χρόνια έκαναν οι ίδιοι, πολλές εκατοντάδες κλήσεις σε υποψηφίους που είχαν χάσει το ενδιαφέρον για τη συγκεκριμένη δουλειά ή δεν μπορούσαν να εργαστούν εκεί που υπήρχε η ανάγκη. «Αισθανθήκαμε τους εαυτούς μας σαν ρομπότ, έτσι θεωρήσαμε ότι ήταν καλύτερο να αυτοματοποιήσουμε το έργο», λέει ο Uraksin.

Η Vera, το όνομά της δόθηκε από τη μητέρα του Sveshnikov, συνδυάζει τεχνολογίες αναγνώρισης ομιλίας από την Google, το Amazon.com, τη Microsoft και το Yandex της Ρωσίας. Οι προγραμματιστές τροφοδοτούν το λογισμικό της με 13 δισεκατομμύρια παραδείγματα σύνταξης και ομιλίας από την τηλεόραση, τη Βικιπαίδεια και τις λίστες εργασίας για να επεκτείνουν το λεξιλόγιο του λογισμικού και να βοηθήσουν το ρομπότ να μιλήσει πιο φυσικά και να καταλάβει τις απαντήσεις.