Ένας σημαντικός παράγοντας για την απόδοση των μπαταριών είναι και θερμοκρασία τού περιβάλλοντος. Η απόκτηση ενός αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου συνεπάγεται και την προσαρμογή των συνηθειών μας στα δεδομένα του και στις εκ κατασκευής απαιτήσεις του.

Μία από αυτές είναι και το γεγονός ότι οι μπαταρίες του επηρεάζονται από την επικρατούσα εξωτερική θερμοκρασία, παρά τις προσπάθειες των εταιρειών παραγωγής τους να περιορίσουν το φαινόμενο. Το αποτέλεσμα είναι να διαφοροποιείται η απόδοσή τους, ιδίως τους χειμερινούς μήνες όπου οι χαμηλές θερμοκρασίες τις κάνουν να εκφορτίζονται ταχύτερα. Έτσι, μειώνεται και η αυτονομία που παρέχουν.

Σύμφωνα με έρευνες που έχουν πραγματοποιηθεί στη Βόρεια Αμερική και σε περιοχές της όπου επικρατούν πολύ χαμηλές θερμοκρασίες, έχει διαπιστωθεί ότι κατά τη διάρκεια του χειμώνα η πραγματική αυτονομία σε κάποια οχήματα μειώνεται έως και κατά 50% συγκριτικά με τη μέγιστη θεωρητική που ανακοινώνουν οι εταιρείες.

Υπάρχει τρόπος να περιορίσουμε την απώλεια ενέργειες εξαιτίας αυτού; Η απάντηση είναι θετική και αφορά σε πρακτικά θέματα που μπορούμε να κάνουμε κατά τη διάρκεια των χειμερινών μηνών.

Το πρώτο που μπορούμε να κάνουμε αφορά στον μέρος όπου σταθμεύουμε το αμιγώς ηλεκτροκίνητο όχημά μας. Προτιμότερο είναι ένα στεγασμένο γκαράζ το οποίο το προστατεύει από τη χαμηλή εξωτερική θερμοκρασία και -πιθανόν- να υπάρχει και επιτοίχιος φορτιστής για την πλήρωση των μπαταριών με ενέργεια κατά τη διάρκεια που αυτό βρίσκεται εκεί.

Εάν δεν υπάρχει αυτή η δυνατότητα (στεγασμένο γκαράζ) θα πρέπει να φροντίζουμε να διατηρούμε καθαρό το αυτοκίνητο σε περίπτωση χιονόπτωσης. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να κάνουμε τον κόπο να απομακρύνουμε το χιόνι από όλο το αμάξωμά του και όχι μόνο από τα κρύσταλλα και τα φώτα.

Η ύπαρξή του αυξάνει το βάρος τού αυτοκινήτου και διατηρεί ακόμα χαμηλότερη τη θερμοκρασία που φτάνει ως τις μπαταρίες, παράγοντες που επηρεάζουν αρνητικά την αυτονομία κίνησης. Επιπλέον, όπως ισχύει για όλα τα αυτοκίνητα, η εναπομείνασα ποσότητα κάποια στιγμή θα πέσει στον δρόμο και ενδεχομένως να δημιουργήσει πρόβλημα στους επερχόμενους οδηγούς ή αναβάτες.

Εφόσον παρέχεται η υπηρεσία, καλό θα είναι να προθερμαίνουμε τη συστοιχία των συσσωρευτών τού αυτοκινήτου πριν ξεκινήσουμε για τον προορισμό μας. Η αύξηση της θερμοκρασίας τους στο επίπεδο που συστήνει ο κατασκευαστής έχει ως αποτέλεσμα την αποδοτικότερη λειτουργία τους και τον περιορισμό απωλειών, άρα την αύξηση της αυτονομίας που παρέχουν, συγκριτικά.

Μία ακόμα λύση είναι να μη χρησιμοποιούμε πολύ το κλιματιστικό τού οχήματος για να θερμανθούμε, κάτι που σημαίνει ότι η γενικότερη άνεσή μας θα είναι περιορισμένη. Ωστόσο, σύμφωνα με το newsauto, μπορούμε να χρησιμοποιούμε το θερμαινόμενο τιμόνι και το θερμαινόμενο κάθισμα, εφόσον περιλαμβάνονται στον εξοπλισμό τού οχήματός μας για να είμαστε ζεστοί.

Διαβάστε ακόμη  

Αυτό είναι το ακριβότερο εστιατόριο στον κόσμο – Έλληνας ο σεφ του (pics + vid)  

Προϋπολογισμός 2023: Τo «καλάθι» του πρωθυπουργού  

Αποκλειστικό Video: Η κατασκευή των μαχητικών αεροσκαφών Rafale από την πρώτη βίδα μέχρι τον ανεφοδιασμό στον αέρα