Υποτονική ήταν η παγκόσμια αγορά smartphone τους τρεις πρώτους μήνες του έτους, με τις πωλήσεις να υποχωρούν κατά 2,7% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα και να διαμορφώνονται στα 373 εκατ. μονάδες. Σύμφωνα με τους αναλυτές, η ζήτηση για premium συσκευές παρέμεινε χαμηλότερη σε σχέση με αυτή για smartphone με βασικά χαρακτηριστικά, γεγονός που επηρέασε μάρκες, όπως η Samsung και η Apple, οι οποίες έχουν σημαντικά μερίδια σε high end “έξυπνα” κινητά. Συνολικά, η ζήτηση για smartphone παρέμεινε υποτονική, καθώς αφενός η έλλειψη καινοτομίας και αφετέρου οι αυξανόμενες τιμές συνέχισαν να επεκτείνουν τους κύκλους αντικατάστασης των συσκευών. Ως αποτέλεσμα οι δύο μεγαλύτερες αγορές για smartphone, οι ΗΠΑ και η Κίνα, σημείωσαν πτώση πωλήσεων κατά 15,8% και 3,2%, αντίστοιχα, κατά το 1ο τρίμηνο του 2019.

Παρά τις δυσκολίες της στην αγορά των ΗΠΑ, η Huawei κατάφερε να διατηρήσει τη θέση της ως ο δεύτερος μεγαλύτερος κατασκευαστής smartphone, παγκοσμίως, κλείνοντας, μάλιστα, την ψαλίδα που τη χωρίζει από την πρώτη στην κατάταξη Samsung. Η τελευταία διατήρησε το εξεταζόμενο διάστημα την πρώτη θέση στις πωλήσεις smartphone παγκοσμίως, επιτυγχάνοντας μερίδιο 19,2%, αν και οι πωλήσεις της μειώθηκαν κατά 8,8% σε ετήσια βάση. Από την πλευρά της, η Huawei πέτυχε την υψηλότερη ετήσια αύξηση μεταξύ των πέντε κορυφαίων κατασκευαστών, διεθνώς, αυξάνοντας τις πωλήσεις της κατά 44,5%. Οι πωλήσεις των smartphones της Huawei αυξήθηκαν σε όλες τις περιοχές, με ιδιαίτερα καλές επιδόσεις σε Ευρώπη και Κίνα, όπου η αύξηση ήταν κατά 69% και 33% αντίστοιχα.

Οι επιδόσεις

Την τρίτη θέση της παγκόσμιας κατάταξης, μετά από τη Samsung και τη Huawei, κατέλαβε η Apple, με τις πωλήσεις iPhones στη διάρκεια του 1ου τριμήνου να ανέρχονται σε 44,6 εκατ. μονάδες, μειωμένες κατά 17,6% σε ετήσια βάση. “Η μείωση των τιμών για τα iPhones βοήθησε να αυξηθεί η ζήτηση, αλλά δεν ήταν αρκετή για να αποκατασταθεί η ανάπτυξη το 1ο τρίμηνο”, αναφέρουν οι αναλυτές. Στο μεταξύ, στην τέταρτη θέση μεταξύ των μεγαλύτερων κατασκευαστών “έξυπνων” κινητών, διεθνώς, βρέθηκε το 1ο τρίμηνο του τρέχοντος έτους η OPPO, η οποία διέθεσε στην παγκόσμια αγορά 29,6 εκατ. συσκευές, πετυχαίνοντας μερίδιο αγοράς 7,9%.

Όσον αφορά τους υπόλοιπους κατασκευαστές, που συμπληρώνουν την κορυφαία πεντάδα, παγκοσμίως, η Vivo βρέθηκε στην πέμπτη θέση, εκτοπίζοντας τη Xiaomi, το 1ο τρίμηνο του 2019. Η Vivo διέθεσε συνολικά στην παγκόσμια αγορά 27,4 εκατ. smartphones κατά τη διάρκεια του τριμήνου, πετυχαίνοντας διψήφιο ρυθμό αύξησης των πωλήσεων, ενώ η Xiaomi 27,2 εκατ. συσκευές.