Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι ένα προϊόν που θα το δούμε να εξελίσσεται συνεχώς.

Θα έχει μεγαλύτερες μπαταρίες, θα φορτίζει πιο γρήγορα και άλλα πολλά.

Και αυτά χάρη σε νέες τεχνολογίες που θα έχουν έναν προηγμένο κορμό.

Μέχρι τώρα τα περισσότερα σύγχρονα αυτοκίνητα βασίζονται σε πλατφόρμες (δεν εννοούμε την μεταλλική δομή, αλλά την ηλεκτρονική) με τάση 400 Volt.

Το επόμενο βήμα είναι οι πλατφόρμες στα 800 V. Η Porsche ήταν η πρώτη εταιρία που λανσάρει αυτοκίνητα με αυτή την τεχνολογία και έπονται και άλλες με μοντέλα ευρείας παραγωγής, όπως τα Hyundai Ioniq 5, Kia EV6 κ.α.

Μια πλατφόρμα στα 800 V θα προσφέρει καλύτερα χαρακτηριστικά φόρτισης με μεγαλύτερη ταχύτητα, βελτιώνοντας παράλληλα την αυτονομία ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Ακόμη και αν αυτό δεν γίνεται άμεσα, οι μικρότερης διάρκειας φορτίσεις βελτιώνουν με έμμεσο τρόπο την αυτονομία σε μακρινές διαδρομές, όπως στα ταξίδια.

Κάτι σημαντικό, σύμφωνα με το newsauto, είναι πως η πλατφόρμα 800V υποστηρίζει διπλάσια ισχύ DC ταχυφόρτισης, π.χ. έως 400 kW σε σχέση με την πλατφόρμα 400V που «αντέχει» έως τα 200 kW. Ταυτόχρονα, προσφέρεται μία σχετικά νέα δυνατότητα, όπως της φόρτισης άλλων ηλεκτρικών συσκευών ή ακόμη και ενός άλλου ηλεκτρικού αυτοκινήτου.

Ποιο είναι το τεχνικό όφελος της πλατφόρμας 800V σε σχέση με την 400V;

Η μεγαλύτερη τάση μπορεί να αντισταθμίσει τις απώλειες που οφείλονται στην ωμική αντίσταση. Συνεπώς, οι λιγότερες απώλειες στην διαχείριση της ηλεκτρικής ενέργειας ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου συνεπάγονται στη βελτίωση της αυτονομίας.

Διαβάστε επίσης:

Ενέργεια: Στρατηγική συνεργασία με Κύπρο και Ισραήλ για την αντιμετώπιση της ενεργειακής κρίσης (upd)

Θανάσης Ναυρόζογλου (Natech): Ποιος είναι ο 39χρονος CEO που θα «στήσει» την ψηφιακή τράπεζα της Πειραιώς

Goldman Sachs για Ελλάδα: Η ανάκαμψη της οικονομίας θα καθυστερήσει αλλά δεν θα εκτροχιαστεί (πίνακας)