Οι κακές… σχέσεις των μπαταριών με το κρύο είναι κάτι που αφορά όχι μόνο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αλλά και οποιαδήποτε άλλη συσκευή χρησιμοποιεί αυτό το μέσο αποθήκευσης της ενέργειας.

Στα αυτοκίνητα βέβαια η μείωση της απόδοσής της λόγω του κρύου είναι σαφώς πιο κρίσιμη, καθώς επιδρά καθοριστικά στην αυτονομία του και στην απόσταση που μπορεί να καλύψει.

Σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύτηκε στην Αμερική, κάποια ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορεί να χάσουν έως και το 35% της αυτονομίας που ανακοινώνει ο κατασκευαστής τους κατά την διάρκεια της λειτουργίας σε συνθήκες ψύχους.

Η πτώση της αυτονομίας ισχύει για όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ανεξαιρέτως, αν και το κάθε ένα αντιδρά διαφορετικά. Και καλό θα ήταν οι καταναλωτές να γνωρίζουν όχι μόνο την μέγιστη αυτονομία ενός αυτοκινήτου σε ιδανικές συνθήκες, αλλά και πόσο “χάνει” στο κρύο, πριν επιλέξουν ποιο θα αγοράσουν.

Σύμφωνα με την έρευνα, η πτώση της αυτονομίας δεν σημαίνει απολύτως τίποτα για την απόδοση της μπαταρίας. Η ίδια η μπαταρία δεν παθαίνει τίποτα, απλά δεν έχει την ικανότητα να φορτίζει ή να παράγει όση ενέργεια χρειάζεται για διάφορους λόγους.

Όπως επισημαίνεται στα αποτελέσματα της έρευνας, η μείωση της αυτονομίας γίνεται για διάφορους λόγους. Υπάρχουν χημικές αιτίες, καθώς ο ρυθμός που γίνεται η αντίδραση μέσα στην μπαταρία μειώνεται με το κρύο. Οι χαμηλές θερμοκρασίες αναστέλλουν τις χημικές αντιδράσεις και λειτουργούν ως αντίσταση που επιβραδύνει τις φυσικές διεργασίες, επισημαίνει η έρευνα.

Ένα ακόμα θέμα που προκύπτει τον χειμώνα είναι η θέρμανση της καμπίνας. Στα συμβατικά αυτοκίνητα, ο κινητήρας παράγει περίσσευμα θερμότητας, το οποίο χρησιμεύει για τη θέρμανση του σαλονιού. Για να ζεστάνει ένα EV το εσωτερικό ενός αυτοκινήτου, πρέπει να υπάρχει μια πηγή ενέργειας, η οποία να αντλεί ενέργεια από την μπαταρία, με αποτέλεσμα να μειώνεται η αυτονομία.

Διαβάστε τη συνέχεια στο newsauto