Οι μπαταρίες ξηρού τύπου, αναμένεται να παίξουν ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη της ηλεκτροκίνησης παγκοσμίως.

Με το κόστος να είναι ο μέχρι στιγμής σημαντικότερος αποτρεπτικός παράγοντας για την εκτενή χρησιμοποίησή τους, όλοι έχουν να λένε πως οι μπαταρίες ξηρού τύπου είναι το επόμενο big thing της αυτοκινητοβιομηχανίας. Εκτός των άλλων πλεονεκτημάτων, υπάρχει και η πεποίθηση πως οι μπαταρίες ξηρού τύπου, πλεονεκτούν έναντι των «συμβατικών» με τα υγρά στοιχεία για την ψύξη τους.

Το πλεονέκτημα αυτό, έχει να κάνει με τη συμπεριφορά τους σε ενδεχόμενο ατύχημα, καθώς μέχρι τώρα ξέραμε πως η τεχνολογία ξηρού τύπου στις μπαταρίες, τις καθιστά ασφαλέστερες για ευρεία χρήση.

Σχετικά με αυτή την ασφάλεια ωστόσο, τα πράγματα μπορεί να μην είναι ακριβώς «ρόδινα» όπως «προειδοποιεί» μια νέα μελέτη.

Οι μπαταρίες ξηρού τύπου, μπορεί να είναι πολύ πιο σταθερές από εκείνες με τους υγρούς ηλεκτρολύτες, αλλά σύμφωνα με τα Εθνικά Εργαστήρια του DOE Sandia των ΗΠΑ, οι στερεοί ηλεκτρολύτες μπορούν να προκαλέσουν μεγάλα προβλήματα υπό κάποιες συγκεκριμένες συνθήκες. Κάτι τέτοιο συμβαίνει όταν για παράδειγμα η μπαταρία συνθλίβεται και ανοίγει το κάλυμμά της ή όταν λόγο της πίεσης από κάποιον εξωγενή παράγοντα, αυξηθεί η πίεση στο εσωτερικό της.

Καταστάσεις που μπορεί να φέρουν την αντίδραση του λιθίου με το οξυγόνο. Σε ορισμένες περιπτώσεις, οι βραχυκυκλωμένες μπαταρίες ξηρού τύπου μπορούν να φτάσουν σε θερμοκρασίες σημαντικά υψηλότερες από τις αντίστοιχες «συμβατικές» ιόντων λιθίου.

Η μελέτη που δημοσιεύτηκε στις ΗΠΑ, στο επιστημονικό περιοδικό Joule, καταδεικνύει πως όταν οι δύο πόλοι της μπαταρίας ξηρού τύπου δεν έχουν υγρό ηλεκτρολύτη ανάμεσά τους, η ανάφλεξη είναι μέσα στις αντιδράσεις που θα πρέπει να περιμένει κανείς, όπως και στις συμβατικές με τα υγρά.

Διαβάστε ακόμη:

Διάλειμμα στην εργασία: Τι ισχύει – Κάθε πόσες ώρες χορηγείται

Mεγάλος χαμένος ο τουρκικός τουρισμός το φετινό καλοκαίρι από τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία (πίνακας)

Απρόσμενη ύφεση για τις ΗΠΑ – Συρρίκνωση του ΑΕΠ κατά 1,4% στο α’ τρίμηνο