Στις 240 μέρες επεκτείνεται φέτος η τουριστική σεζόν – Περισσότερες από 200 εκατ. διανυκτερεύσεις έως τώρα

Xρονιά-στοίχημα αποτελεί το 2016 σύμφωνα με την εισήγηση του γ.γ. του ΕΟΤ, Δ. Τρυφωνόπουλου, στο 15ο Συνέδριο του ΣΕΤΕ. Κι αυτό γιατί πέρσι τα μεγέθη εκτινάχθηκαν σε επίπεδα ρεκόρ (περίπου 26 εκατ. διεθνείς αφίξεις, 14 δις ευρώ έσοδα και 188 εκατ. διανυκτερεύσεις), γεγονός που έθεσε τον πήχη πιο ψηλά για φέτος παρά την περίοδο δημοσιονομικής λιτότητας που διανύουμε αλλά και τα έκτακτα γεωπολιτικά ζητήματα που κυριάρχησαν διεθνώς, (Brexit, προσφυγικό, τρομοκρατικά χτυπήματα στην καρδιά της Ευρώπης κλπ) τα οποία θα μπορούσαν να επηρεάσουν μοιραία το τουριστικό ρεύμα προς την χώρα μας.

Ωστόσο o σχεδιασμός της επικοινωνίας και προβολής του Ελληνικού τουριστικού προϊόντος από τον ΕΟΤ, σύμφωνα με τον κ. Τρυφωνόπουλο κατάφερε να αντιμετωπίσει με απόλυτη επιτυχία τις αντιξοότητες, που ενέσκηψαν στη διεθνή πολιτική σκηνή με συνέπεια την κατακόρυφη αύξηση των κρατήσεων «τελευταίας στιγμής» και την διατήρηση του τουριστικού ρεύματος προς τη χώρα μας σε υψηλά επίπεδα ακόμη και μέσα στο φθινόπωρο. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι μεταθέσαμε στρατηγικά τις καμπάνιες κρατήσεων “last minute” από τον Ιούλιο στον Αύγουστο και στους φθινοπωρινούς μήνες.

Έτσι, τον μήνα Σεπτέμβριο σημειώθηκε αύξηση 13,3% στις διεθνείς αεροπορικές αφίξεις -σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα- ήτοι πάνω από 2.530.000 εκατ. επισκέπτες μόνο σε ένα μήνα!

Επίσης σύμφωνα με τα πλέον πρόσφατα στοιχεία επιβατών που κατέγραψε η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, το 9μηνο Ιανουαρίου – Σεπτέμβριου 2016 έκλεισε με αύξηση 7,1% στις διεθνείς αεροπορικές αφίξεις ήτοι συνολικά πάνω από 15 εκατ. αφίξεις, ποσοστό που μεταφράζεται σε 1 εκατ. περισσότερες αφίξεις σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η σημαντικότερη αύξηση σημειώνεται στις αφίξεις από τη Ρωσία που ανήλθε στο 22,6%. Μέσα σε αυτό το 9μηνο ισχυρά ανοδικά κινήθηκαν και οι πλέον παραδοσιακές αγορές μας με τις αεροπορικές αφίξεις από τη Μ. Βρετανία να σημειώνουν άνοδο κατά 9,4%, τη Γερμανία κατά 8,7% και την Ιταλία κατά 8,1% ενώ σημαντική αύξηση κατά 6,9% είχαμε και στις αφίξεις από τις Ηνωμένες Πολιτείες.

Όσον αφορά τις συγκριτικά μικρότερες αγορές, σημαντική άνοδος καταγράφεται στις αεροπορικές αφίξεις από τη Ρουμανία (+19,2%), την Ισπανία (+16%) τη Σερβία (+18,5%) και τη Σλοβακία (+12,8%).

Ενώ ιδιαίτερα αισιόδοξα είναι τα μηνύματα για το πώς διαμορφώνονται οι αφίξεις για το επόμενο διάστημα. Η αγορά μιλάει ήδη για τον καλύτερο Σεπτέμβρη και Οκτώβρη όλων των εποχών, σε επίπεδο αφίξεων με την τουριστική σεζόν αν έχει επεκταθεί πλέον στις 240 μέρες από 215 το 2015.

kountoura

Όλα τα παραπάνω, αποδεικνύουν ότι η τουριστική ταυτότητα της Ελλάδας αναγνωρίζεται ως ένα από τα πιο δυναμικά και μοναδικά brands παγκοσμίως, με ισχυρά αντανακλαστικά απορρόφησης των κραδασμών που δημιουργούνται από εξωγενείς παράγοντες σε ένα τόσο ευαίσθητο τομέα όπως είναι ο τουρισμός.

Όλες οι ενέργειες του ΕΟΤ, σύμφωνα με τον κ. Τρυφωνόπουλο, εστιάζουν σε εφαρμογή της πολιτικής που έχει εκπονηθεί από το Υπουργείο Τουρισμού:
1. Στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου στις 365 μέρες τον χρόνο
2. Στη διατήρηση του μεριδίου αγοράς του Ελληνικού Τουρισμού σε παραδοσιακές αγορές αλλά και στην περαιτέρω αύξηση σε χώρες , όπως η Ρωσία,
3. Στην αύξηση των εισπράξεων από τον Τουρισμό (ως ποιοτικό στοιχείο που θα πρέπει να συνυπολογίζεται με την ίδια βαρύτητα με τον επιτευχθέντα αριθμό τουριστών ετησίως),
4. Στην στοχευμένη διείσδυση σε νέες αγορές όπως Κίνα, Κορέα, Ιράν, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Σαουδική Αραβία, Ισραήλ, Πολωνία κ.α., πέρα από τις παραδοσιακές (Γερμανία, Μεγάλη Βρετανία, Γαλλία και Ιταλία),
5. Στην καθιέρωση πιστών-τακτικών τουριστών,
6. Στην αποτελεσματική προβολή νέων προϊόντων και υπηρεσιών που συντίθενται για την δημιουργία τουρισμού ειδικής ζήτησης (γαστρονομία ως βάση του ευ ζην και της μακροζωίας, yachting, καταδυτικά πάρκα και αθλητικός τουρισμός, θρησκευτικός-προσκυνηματικός, ιαματικός, ιατρικός τουρισμός, αγροτοτουρισμός αλλά και city break συνεδριακός κ.α.)
7. Η συστηματική ανάδειξη νέων προορισμών της Ελλάδας, λιγότερο γνωστών στο εξωτερικό και πολλαπλώς αξιοποιήσιμων με εξαιρετικό value for money για τον ξένο επισκέπτη αλλά και τον επαγγελματία του τουρισμού.