Της Στεφανίας Σούκη

Χέρι- χέρι με την τεχνολογία βαδίζει πλέον ο τουρισμός στην Ευρώπη, ο οποίος αναδεικνύεται ”πρωταθλητής” στην Ε.Ε. σε σχέση με τους υπόλοιπους επιχειρηματικούς κλάδους ως προς τη χρήση της τεχνολογίας στις on line κρατήσεις για τη διαμονή και τις πωλήσεις εισιτηρίων. Στη χώρα μας, η χρήση της τεχνολογίας στον τουρισμό υστερεί σε σχέση με τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες τόσο στις πωλήσεις εισιτηρίων (βασικά αεροπορικών) όσο και στις κρατήσεις καταλυμάτων, βρίσκεται ωστόσο σε συνεχή άνοδο.

Ειδικότερα, με βάση τα στοιχεία της Eurostat οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις προσφέρουν συστήματα on line για τις κρατήσεις σε ποσοστό 74%, την ίδια στιγμή που συνολικά στο ευρωπαϊκό επιχειρείν το αντίστοιχο ποσοστό για την παροχή της δυνατότητας στον καταναλωτή για on line αγορές διαμορφώνεται μόλις στο 17%, με βάση τα στοιχεία που δημοσίευσε χθες η Eurostat για το 2015.

Η στατιστική αρχή της Ε.Ε. παραθέτει και πιο συγκεκριμένα στοιχεία ανά χώρα με βάση ωστόσο τα τελικά νούμερα του 2014. Η Ελλάδα βρίσκεται πολύ χαμηλότερα σε σχέση με τον μέσο όρο της Ευρωπαϊκής Ενωσης τόσο ως προς τις κρατήσεις αεροπορικών εισιτηρίων όσο και στη διαμονή: Περί τα 2/3 και κάτι παραπάνω (67,4%) των αεροπορικών ταξιδιών που έγιναν από κατοίκους της Ε.Ε. το 2014 ήταν με κρατήσεις μέσω ηλεκτρονικών συστημάτων, με την Ελλάδα να βρίσκεται στην πεντάδα των χωρών με τις χαμηλότερες επιδόσεις με ένα ποσοστό 46,6%, μαζί με χώρες όπως η Ρουμανία (23%), Σλοβακία (27%), Δημοκρατία της Τσεχίας (38%) και το Βέλγιο. Στον αντίποδα, για το 90% των αεροπορικών ταξιδιών στη Φινλανδία οι κρατήσεις έγιναν on line και ακολουθεί η Ολλανδία με ένα 81%.

Οι ξενοδοχειακές κρατήσεις έγιναν on line σε ένα ποσοστό 55% στην Ε.Ε. κατά το 2014, με το αντίστοιχο ποσοστό για την Ελλάδα να φθάνει στο 30,1% και χώρες όπως η Ρουμανία και η Βουλγαρία να σημειώνουν μονοψήφιο ποσοστό, μόλις 7% και 9%.

Το επιχειρείν

Η δημιουργία websites είναι το σημείο εκκίνησης για τις ηλεκτρονικές πωλήσεις. Οπως αναφέρει η Eurostat, κατά το 2015 ένα ποσοστό 95% όλων των επιχειρήσεων στην Ε.Ε. στον κλάδο της διαμονής είχε website, έναντι ποσοστού 75% των επιχειρήσεων με 10 και πλέον εργαζομένους για το σύνολο της ευρωπαϊκής οικονομίας.

Με ένα ποσοστό 74% των επιχειρήσεων στον κλάδο της διαμονής να προσφέρει αγορές on line, οι ξενοδόχοι είναι πολύ πιο μπροστά από τους υπόλοιπους επιχειρηματίες στην Ε.Ε. Εξ’ ου και η μεγάλη ”ψαλίδα” για τις πωλήσεις που γίνονται τελικά μέσω internet: 19% για το σύνολο του ευρωπαϊκού επιχειρείν και 63% για τον κλάδο των ξενοδοχείων.

Καταλύματα.PNG