Παρά το γεγονός ότι οι millennials αποτελούν την ηλικιακή ομάδα ταξιδιωτών που κερδίζει συνεχώς την προσοχή στα μέσα, ως ανερχόμενη δύναμη, για κάποιους ειδικούς στο χώρο των ταξιδίων, οι baby boomers είναι εκείνοι που συνεχίζουν να αποτελούν τη βασική κινητήρια δύναμη στα ταξίδια αναψυχής και θα διατηρήσουν τη θέση αυτή και μέσα στις επόμενες 2 δεκαετίες.

Όπως υποστηρίζει ο ειδικός μάρκετινγκ σε κοινό της γενιάς baby boomers και συγγραφέας σχετικών βιβλίων, Brent Green, μιλώντας στο Travel Pulse, η επόμενη 20ετία ανήκει στους baby boomers, εντοπίζοντας το καλύτερο κομμάτι της συγκεκριμένης αγοράς ταξιδιωτών σε όσους έχουν γεννηθεί από το 1946 έως το 1955 (από 61 έως 70 ετών σήμερα).

Σύμφωνα με τον Green, σε αυτό το ηλικιακό γκρουπ κρύβονται μεγάλες δυνατότητες για τους τουριστικούς πράκτορες και τους τουρ οπερέιτορ.

Η αγορά ταξιδιωτών ηλικίας άνω των 50 ετών, 5 χρόνια κάτω από το ηλικιακό εύρος των baby boomers, αποτιμάται σε 120 δισ. δολάρια ετησίως. Το 97% του γκρουπ αυτού αναμένεται να ταξιδέψει στο εσωτερικό τουλάχιστον μια φορά το χρόνο και τουλάχιστον το 45% προγραμματίζει κάποιο είδος εσωτερικού ταξιδίου.

Επίσης, έρευνα της British Airways έδειξε ότι η γενιά με ημερομηνία γέννησης από το 1946 έως το 1961, έχει ανακαλύψει ένα νέο ενδιαφέρον για ταξίδια στον κόσμο, καθώς εισέρχεται στην ηλικία συνταξιοδότησης.

Οι περισσότεροι, αναφέρει ο Green, δεν είναι ικανοποιημένοι με την ποσότητα των ταξιδιών που έχουν κάνει μέχρι στιγμής και γι’ αυτό ανοίγονται μεγάλες δυνατότητες καθώς, μεταξύ άλλων, έχουν συγκεντρώσει πλούτο και εισοδήματα που μπορούν να δαπανήσουν.

Οι baby boomers ηλικίας από 52 έως 61 ετών, αποτελούν πιο αδύναμη ηλικιακή ομάδα στην πρόθεση για ταξίδια καθώς παραμένουν ενεργοί στην εργασία τους και μερικοί έχουν παιδιά στο κολέγιο.

Οι ηγετικής σημασίας baby boomers ηλικίας από 61 έως 70 ετών βρίσκονται στην καλύτερη περίοδο αυτή τη στιγμή, αναφέρει ο Green, με καλύτερη οικονομική άνεση για ταξίδια πολυτελείας.

Η αγορά των ταξιδιωτών αυτών προσφέρει προοπτικές ανάπτυξης με την αύξηση δυνατοτήτων για ταξίδια όπως τις διακοπές με αφορμή κάποια γιορτή, τις τελετουργίες, τις μοναχικές διακοπές (το 40% του πληθυσμού είναι εκτός γάμου), διακοπές για φίλες, περισσότερες γυναίκες ταξιδεύουν με τις φίλες τους, διακοπές για γνωριμίες και πνευματικότητα.

Για τους τουριστικούς πράκτορες και τους τουρ οπερέιτορ που επιθυμούν να μεγιστοποιήσουν τις ευκαιρίες που παρουσιάζει η συγκεκριμένη αγορά, ο Green παρουσιάζει μερικές θεματικές που μπορούν να βοηθήσουν στην αποτελεσματικότητα του μάρκετινγκ:

1. Δημιουργικές εμπειρίες | Η πιο επικερδής ομάδα των baby boomers αναζητά εναλλακτικές ταξιδιωτικές εμπειρίες με ενεργητικές και δημιουργικές δραστηριότητες. Δεν επιθυμούν, για παράδειγμα, απλώς να φάνε πίτσα αλλά να την φτιάξουν οι ίδιοι.
2. Αυθεντικότητα | Προτιμούν τις εμπειρίες που είναι όσο πιο σχετικές γίνεται με τον προορισμό. Αναζητούν αυθεντικές εμπειρίες από κάθε τόπο και τόπους που δεν είναι καθιερωμένοι τουριστικοί προορισμοί.
3. Έμφαση στην υγεία και την ευεξία | Όσοι ταξιδεύουν συχνά τείνουν να ενδιαφέρονται για την υγεία και ευεξία τους. Ενοικιάζουν ποδήλατα, κάνουν πεζοπορία, θέλουν να τρώνε καλά αλλά όχι ανθυγιεινά.
4. Κοινότητα και οικογένεια | Εκτιμούν τα ταξίδια που τους προσφέρουν την αίσθηση του ανήκειν σε μια κοινότητα. Πολλοί ταξιδεύουν με τα παιδιά και τα εγγόνια τους. Τα οικογενειακά ταξίδια από το συγκεκριμένο ηλικιακό γκρουπ θα συνεχίσουν να αναπτύσσονται.
5. Προσωπική ανάπτυξη | Επιθυμούν το ταξίδι να τους εμπλουτίζει κατανοώντας βαθύτερα την ιστορία, τον πολιτισμό ή άλλα στοιχεία του προορισμού που τον καθιστούν σημαντικό σε ιστορικό επίπεδο.
6. Βιωσιμότητα και υπευθυνότητα στην οικολογία | Οι baby boomers όσο και άλλες γενιές ταξιδιωτών ανησυχούν όλο και περισσότερο για την υπευθυνότητα ως προς τη διαχείριση του περιβάλλοντος. Έτσι προκύπτει η επιθυμία τους να συμμετέχουν σε φιλανθρωπικούς σκοπούς, συνδυάζοντας την εμπειρία ταξιδίου με κάποιο καλό και σημαντικό σκοπό που έχει σημασία για τους άλλους.

Πηγή: tornosnews.gr