Της Στεφανίας Σούκη

Περαιτέρω ανάπτυξη για το 2019 προσδοκούν από την ελληνική αγορά οι δύο κορυφαίοι τουριστικοί οργανισμοί της Ευρώπης, όπως τουλάχιστον προκύπτει από τα μηνύματα της εφετινής έκθεσης ITB στο Βερολίνο τις προηγούμενες ημέρες.

«Η Ελλάδα είναι από τους πλέον δημοφιλείς προορισμούς για την ΤUI» αναφέρουν οι επιτελείς του ευρωπαϊκού κολοσσού με τον CEO του ομίλου Fritz Joussen να συζητεί στο Βερολίνο τις προηγούμενες ημέρες με την υπουργό Τουρισμού κ. Ελενα Κουντουρά τις προοπτικές περαιτέρω ανάπτυξης και συνεργασίας στην Ελλάδα, όπου ο όμιλος έχει θέσει στα πλάνα του την ενίσχυση του χαρτοφυλακίου των ξενοδοχείων του στο πλαίσιο της νέας στρατηγικής του: «Η μετεξέλιξή μας από έναν παραδοσιακό tour operator με εμπορική δραστηριότητα σε έναν όμιλο που επενδύει, αναπτύσσει και διαχειρίζεται ξενοδοχεία, ενισχύοντας παράλληλα και τον κλάδο της κρουαζιέρας αποδίδει», δήλωσε από το Βερολίνο ο κ. Joussen με την Ελλάδα να βρίσκεται ψηλά στις προτεραιότητες του ομίλου και για το 2019.

Σημειωτέον ότι με βάση τις πρώτες εκτιμήσεις που παρουσίασε στο Βερολίνο η γερμανική Ένωση Τουριστικών Πρακτόρων, DRV, η Ελλάδα βρέθηκε στο τοπ 3 των προτιμήσεων των Γερμανών στα πακέτα διαμονής το 2018, μαζί με την Τουρκία και την Ισπανία, ενώ ψηλά βρίσκεται και για τη φετινή χρονιά, έστω κι αν η περίοδος των προκρατήσεων για τους Γερμανούς φέτος έχει μετατεθεί προς τα πίσω σε σύγκριση με την περασμένη χρονιά.

Με βάση πάντως τις μέχρι σήμερα προκρατήσεις, Ισπανία, Ελλάδα και Τουρκία παραμένουν οι τοπ προορισμοί και φέτος, ωστόσο κινούνται με διαφορετικές «ταχύτητες», όπως αναφέρουν οι επιτελείς της DRV: Οι Γερμανοί έχουν κυριολεκτικά «απογειώσει» την Τουρκία, η οποία σημειώνει και τη μεγαλύτερη αύξηση, κατά 58% σε σύγκριση με πέρυσι, ενώ για την περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου η ζήτηση είναι ανοδική επίσης για την Αίγυπτο, την Τυνησία, τη Βουλγαρία και την Κροατία. Η DRV δεν αναφέρθηκε στην αύξηση για την Ελλάδα ειδικά, ωστόσο συνολικά οι παραπάνω αγορές, συμπεριλαμβανομένης και της Τουρκίας σημειώνει μία αύξηση της τάξεως του 9% σε σύγκριση με το 2018.

Για την TUI Γερμανίας και όσον αφορά ειδικότερα τις τάσεις του 2019, ο όμιλος βλέπει διψήφιο ποσοστό αύξησης στην Τουρκία, διψήφιο ποσοστό ανόδου για την Αίγυπτο και αύξηση 17% για την Κύπρο. Η Ισπανία παραμένει ο πιο δημοφιλής προορισμός και ακολουθεί η Ελλάδα στη δεύτερη θέση (σ.σ. με μονοψήφιο ποσοστό αύξησης), με την TUI Γερμανίας να έχει δρομολογήσει για τη σεζόν του 2019 νέα ξενοδοχεία για οικογένειες στην Κέρκυρα και την Κρήτη. Δύο καινούρια ξενοδοχεία έχει δρομολογήσει ο όμιλος και στην ισπανική αγορά και δή στη Μαγιόρκα. Σημειώνεται ότι ο όμιλος έχει ενισχύσει και το πτητικό του πρόγραμμα προς τα ελληνικά νησιά για το 2019 με έμφαση ιδιαίτερα την Κρήτη, ένας προορισμός που μαζί με τη Μαγιόρκα αναδεικνύονται στους δημοφιλέστερους προορισμούς για τον όμιλο το ερχόμενο καλοκαίρι.

Οσον αφορά τώρα την Thomas Cook, για τις κρατήσεις από Γερμανία με βάση τα μηνύματα από την ΙΤB, η Ελλάδα επίσης βρίσκεται στο τοπ 3 των δημοφιλέστερων προορισμών, μετά την Ισπανία και την Τουρκία. Για τη χώρα μας, στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος για τον δεύτερο μεγαλύτερο τουριστικό οργανισμό της Ευρώπης, βρίσκεται η Κρήτη, ενώ αυξημένη ζήτηση παρατηρείται και για τους σχετικά πιο καινούριους προορισμούς του ομίλου στη χώρα μας και συγκεκριμένα την Σκιάθο, την Σκόπελο και τη Θάσο. Η υπουργός Τουρισμού κ. Ελενα Κουντουρά συναντήθηκε στο Βερολίνο με τον Peter Fankhauser, CEO του ομίλου, με τον οποίο τέθηκε επί τάπητος και το μείζον ζήτημα της επέκτασης της σεζόν.

Η Thomas Cook, από την πλευρά της, σχεδιάζει την επέκταση της παρουσίας της στην ελληνική αγορά, μετά και το επιτυχημένο ντεμπούτο των νέων brands του ομίλου από τη χώρα μας, Casa Cook και Cook’s Club. Οσον αφορά τις νέες προσθήκες για το καλοκαίρι του 2019 στη χώρα μας η Τhomas Cook προγραμματίζει, μεταξύ άλλων, το νέο Casa Cook στα Χανιά, δύο Cook’s Club στην Κώ και το SunConnect Cyprotel στο Φαληράκι της Ρόδου.