Στο πλαίσιο του 10ου Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών, ο Ιάκωβος Γιαννακλής, Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος και επικεφαλής του Retail & Digital Banking της Eurobank, παρουσίασε την κεντρική θέση που καταλαμβάνει η τεχνητή νοημοσύνη, και ειδικότερα η γενετική AI (GenAI), στη στρατηγική καινοτομίας της Τράπεζας.

Κατακόρυφες και οριζόντιες εφαρμογές AI

Όπως εξήγησε, η Eurobank αξιοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη τόσο σε επιμέρους λειτουργίες όσο και σε ολόκληρες οργανωτικές διαδικασίες, αντιμετωπίζοντάς την όχι απλώς ως εργαλείο, αλλά ως μοχλό μετασχηματισμού.

Σε κάθετες εφαρμογές, η AI υποστηρίζει:

– Την εξυπηρέτηση πελατών με ψηφιακό βοηθό για εξατομικευμένες απαντήσεις σε πραγματικό χρόνο.
– Τους εργαζόμενους μέσω ενός εσωτερικού βοηθού που απαντά άμεσα και αξιόπιστα.
– Τον αυτοματισμό αιτημάτων, μειώνοντας τον χρόνο επεξεργασίας από ημέρες σε δευτερόλεπτα.
– Την ενίσχυση της πληροφορικής με το GitHub Copilot για ταχύτερη κωδικοποίηση.
– Το marketing με προσωποποιημένο, δυναμικό περιεχόμενο.

Παράλληλα, σε οριζόντιες εφαρμογές, εργαλεία όπως το Microsoft Copilot ενσωματώνονται στο Outlook, Teams και Excel, αυξάνοντας την παραγωγικότητα των ομάδων.

Μελλοντικές κατευθύνσεις και στόχοι

Σχετικά με το μέλλον, ο κ. Γιαννακλής τόνισε ότι η Τράπεζα βλέπει την τεχνητή νοημοσύνη ως στρατηγικό πυλώνα για τη συνολική μεταμόρφωση της τραπεζικής εμπειρίας.

Οι προτεραιότητες εστιάζουν σε τέσσερις τομείς:

1. Πελάτης: Δημιουργία ενός «έξυπνου» ψηφιακού βοηθού που θα λειτουργεί σε πραγματικό χρόνο, προσφέροντας λύσεις και εκτελώντας συναλλαγές.
2. Ανθρώπινο Δυναμικό: Αναβάθμιση του εσωτερικού βοηθού σε σύστημα γνώσης (enterprise search engine) για στρατηγική υποστήριξη.
3. Λειτουργίες: Χρήση εργαλείων document intelligence για επιτάχυνση στη διαχείριση συμβολαίων και εγγράφων.
4. Wealth Management: Παροχή real-time εικόνας χαρτοφυλακίου και οικονομικών δεδομένων στους συμβούλους, για στοχευμένες επενδυτικές συμβουλές.

Ισορροπία ανθρώπου και τεχνολογίας

Ο Ιάκωβος Γιαννακλής κατέστησε σαφές ότι για την Eurobank η τεχνητή νοημοσύνη δεν αποτελεί αυτοσκοπό. Είναι ένα μέσο για τη βελτίωση της εμπειρίας των πελατών και την ενίσχυση των εργαζομένων, στοχεύοντας σε έναν τραπεζικό οργανισμό πιο αποτελεσματικό, έξυπνο και ανθρώπινο.

Διαβάστε ακόμη 

Ποιος είναι ο Πέτρος Νομικός – Ο εφοπλιστής που εξαγόρασε την Τράπεζα Ηπείρου και ήθελε μια Ελλάδα «ελεύθερη από χρέος» 

Minas: Το μυθικό ρολόι που φόρεσε ο Keith Richards επιστρέφει (pics + vid)

Dimand: Ολο το deal των 700 εκατ. ευρώ της Dimand για κτήμα Καμπά και Γούρνες Ηρακλείου 

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα