Σχεδόν δύο δεκαετίες αφού κατάφερε να σώσει τη Nissan από το χείλος της χρεοκοπίας, ο CEO, Carlos Ghosn, αναλαμβάνει τώρα να φέρει σε πέρας ακόμα ένα ιαπωνικό project: τη διάσωση της Mitsubishi Motors.

«Θα αφιερώσω λίγο χρόνο για να οδηγήσω τη Mitsubishi πίσω στην κανονικότητα και να υποστηρίξω την ομάδα της», ανέφερε σε συνέντευξή του στο Business Insider.
Όπως και η Nissan το 1999, που έγραφε ζημιές επί επτά συνεχόμενα έτη πριν την άφιξη του Ghosn, η Mitsubishi το 2017 έχει άμεση ανάγκη ανάπτυξης, αφού μόνο το 2016 κατέγραψε ζημίες 1,6 δισ. δολ και διψήφια μείωση στις πωλήσεις της, την ώρα μάλιστα που Κίνα και Βόρεια Αμερική ανακοίνωναν ιστορικά υψηλά πωλήσεων.

Στις ΗΠΑ, συγκεκριμένα, η Mitsubishi κατέχει μόλις το 1% του μεριδίου αγοράς με έναν πενιχρό αριθμό μοντέλων. Παράλληλα, η εταιρεία έχει πληγεί απ ένα μέγα σκάνδαλο, καθώς παραδέχθηκε στις ρυθμιστικές αρχές ότι έδωσε ψευδή οικονομικά στοιχεία για αρκετά από τα μοντέλα της.

mits1

Την 1η Απριλίου, ο Ghosn, πρόεδρος και CEO σε Nissan και Renault, πρόεδρος της Mitsubishi καθώς και πρόεδρος και CEO της σύμπραξης Renault-Nissan, αποχώρησε από CEO της Nissan.

Τον Οκτώβριο του 2016, η Nissan απέκτησε το 34% της Mitsubishi για 2,3 δισ. δολ.

«Οταν βρήκα την ευκαιρία να τη συμπεριλάβω στη σύμπραξη, ήμουν βέβαιος ότι ήταν καλή κίνηση. Δεν ήταν κάτι που έγινε ξαφνικά», αναφέρει ο Ghosn.

Ο σκληρός επιχειρηματίας έχει τη φήμη ενός CEO που μπορεί να βρει τις καλύτερες λύσεις εξοικονόμησης δαπανών, καθώς τις πρώτες ημέρες του στη Nissan, έκλεισε πέντε εργοστάσια, απέλυσε χιλιάδες εργαζομένους και μείωσε τα κόστη της εταιρείας για την αγορά ανταλλακτικών κατά 20%. Παράλληλα, απέρριψε την κατασκευή νέων μοντέλων που δεν θα ήταν κερδοφόρα.

mits2

Τότε, ο Γάλλος επιχειρηματίας που γεννήθηκε στη Βραζιλία είχε λάβει το ψευδώνυμο «Ο φονιάς του κόστους».

Μολονότι σκληρές, οι αποφάσεις του επέτρεψαν στη Nissan να ανακάμψει από τα χρέη ύψους 17 δισ. δολ. και να επιστρέψει στην οικονομική εξυγίανση,.

Τώρα, ετοιμάζεται να κάνει το ίδιο και με τη Mitsubishi, ώστε να την ξανακάνει, όπως λέει, την υπερήφανη αυτοκινητοβιομηχανία που ήταν κάποτε.