Ρήγμα στις σχέσεις των γραφειοκρατών της Ευρωπαϊκής Ένωσης και των στελεχών των αυτοκινητοβιομηχανιών της Γηραιάς Ηπείρου μετά την απόφαση των μελών της παρούσας Ευρωβουλής για την απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης στα καινούργια μοντέλα από το 2035.

Ως αποτέλεσμα ήταν να χαλαρώσουν σχετικά το αρχικά αυστηρό πλαίσιο και χρονοδιάγραμμα, κάτι που θεωρήθηκε εξορθολογισμός τους και μια πρώτη νίκη των κατασκευαστών αυτοκινήτων.

Οι επικείμενες Ευρωεκλογές πιθανόν να αλλάξουν τους πολιτικούς συσχετισμούς και την πολιτική εκπροσώπηση κομμάτων στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, όπως δείχνουν οι ως τώρα σχετικές δημοσκοπήσεις, όπως μεταδίδει το Reuters.

Αυτό σημαίνει ότι ενδεχομένως να εισαχθούν σε αυτό ή να ενισχυθούν πολιτικές δυνάμεις οι οποίες δεν θα είχαν πρόβλημα με την περαιτέρω χαλάρωση του χρονοδιαγράμματος.

Μια τέτοια εξέλιξη θα ήταν προς όφελος των αυτοκινητοβιομηχανιών; Θα την επιθυμούσαν και θα τη στήριζαν προεκλογικά;

Την απάντηση σε αυτά τα ερωτήματα έδωσε ο Λούκα ντε Μέο, o Διευθύνων Σύμβουλος της Renault, ο οποίος είναι και Πρόεδρος του Συνδέσμου Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων («ACEA»).

Ο ντε Μέο επισκέφτηκε την Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης στην οποία συμμετέχει η Renault. Σύμφωνα με όσα δημοσιεύονται στο ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters, σε σχετική ερώτηση δήλωσε: «Οι αυτοκινητοβιομηχανίες, ως ηγέτιδες στον βιομηχανικό κλάδο, δεν πρέπει να εναντιώνονται στους κανονισμούς.

«Δεν αντιτιθέμεθα σε αυτούς που αφορούν στην απαγόρευση που θα ισχύει από το 2035. Τώρα, πρέπει να κάνουμε κάτι γι’ αυτό. Η εφαρμογή της ίσως είναι εφικτή (στο εναπομείναν χρονικό διάστημα), όμως πρέπει να δημιουργηθούν οι κατάλληλες συνθήκες γι’ αυτό», συμπλήρωσε.

Πάντως, οι ευρωπαϊκές εταιρείες χρειάζονται μεγαλύτερη υποστήριξη από τις ευρωπαϊκές κυβερνήσεις και την Ευρωπαϊκή Ένωση για να μπορέσουν να επιτύχουν τους στόχους για την κατάργηση των θερμικών κινητήρων στα καινούργια αυτοκίνητα από το 2035 και έπειτα.

Διαβάστε ακόμα

Βιργινία Βεντουράκη: Απειλείται ξανά με σφυρί η μεζονέτα στη Φιλοθέη (pic)

Τράπεζα Πειραιώς: Τη διάθεση του 27% αποφάσισε το ΤΧΣ – Πάνω από €4 δισ. οι προσφορές 

Κομισιόν: Πρόστιμο-μαμούθ ύψους 1,8 δισ. στην Apple

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ