Ο CFO της Renault, Thierry Pieton, δήλωσε ότι ο καλύτερος τρόπος για τη γαλλική εταιρεία για να αποκρούσει τον ανταγωνισμό των τιμών είναι να μειώσει το δικό της κόστος ανάπτυξης και κατασκευής.  Η μείωση κατά 40% προβλέπεται ότι θα επιτευχθεί από το 2027 και μετά και αφορά την επόμενη γενιά ηλεκτρικών οχημάτων του Renault Group.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Renault, Luca de Meo, δήλωσε ότι ο όμιλος θα αρχίσει να βλέπει σημαντικά χαμηλότερο κόστος παραγωγής από το δεύτερο εξάμηνο του τρέχοντος έτους, χάρη στη μείωση του κόστους των πρώτων υλών. «Είναι σαφές ότι βρισκόμαστε σε έντονα ανταγωνιστικό περιβάλλον και ότι ο χρόνος είναι ουσιαστικός, αλλά αυτή είναι η φύση της δουλειάς στην οποία δραστηριοποιούμαστε», είπε.

Ο όμιλος Renault βρίσκεται σε διαδικασία διαχωρισμού των δραστηριοτήτων του με τη δημιουργία μια μονάδας αποκλειστικά για ηλεκτρικά αυτοκίνητα η οποία ονομάζεται Ampere στην οποία θα επενδύσει και η Nissan. Όπως δήλωσε ο De Meo, στόχος είναι να ανακοινώσει την έναρξη των εργασιών της Ampere τους επόμενους μήνες, ανάλογα με τις συνθήκες της αγοράς.

Η παροχή οικονομικά προσιτών ηλεκτρικών οχημάτων έχει γίνει προτεραιότητα για τις αυτοκινητοβιομηχανίες, καθώς η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση αποδεικνύεται ιδιαίτερα ακριβή, κυρίως λόγω του κόστους των μπαταριών.

Κινέζοι κατασκευαστές όπως η BYD και η SAIC έχουν επενδύσει σε μεγάλο βαθμό στον εξηλεκτρισμό, με κύρια όπλα το χαμηλότερο κόστος εργασίας και την ανάπτυξη τοπικών προμηθευτών μπαταριών κάτι που τους έχει επιτρέψει να πάρουν ισχυρό προβάδισμα σε σχέση με την πλειονότητα των αντιπάλων τους.

Το 2022, οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες είχαν μερίδιο 9% στην ευρωπαϊκή αγορά EV, σχεδόν διπλάσιο από το προηγούμενο έτος,. Και ο ρυθμός ανεβαίνει. Οπως και άλλοι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων, η Renault αντιμετωπίζει επίσης αυξημένη πίεση από την Tesla, η οποία έχει μειώσει τις τιμές αρκετές φορές φέτος, παρόλο που αυτό έχει πλήξει τα περιθώρια κέρδους της.

Η Tesla και η MG της SAIC ήταν οι μεγάλοι νικητές στις πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη κατά το πρώτο εξάμηνο. Ο διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, Carlos Tavares, δήλωσε την Τετάρτη ότι ο ανταγωνισμός με τους κινέζους κατασκευαστές θα είναι «εξαιρετικά βάναυσος».

«Η ανταγωνιστικότητα όσον αφορά το κόστος τους είναι 25% [καλύτερη από εμάς]. Πρέπει να πολεμήσουμε», είπε, περιγράφοντας την κινεζική επέκταση ως «εισβολή». «Πρέπει να χρησιμοποιήσουμε το δικό μας κόστος για να διασφαλίσουμε ότι θα συνεχίσουμε να αποκομίζουμε κέρδη με προσιτές τιμές για τις μεσαίες τάξεις μας», είπε.

Ο Tavares δήλωσε ότι οι δυτικές αυτοκινητοβιομηχανίες πρέπει να χρησιμοποιήσουν «τα ίδια όπλα» με τους κινέζους αντιπάλους τους, με προμήθειες εξαρτημάτων από χώρες χαμηλότερου κόστους και επιτυγχάνοντας συνεργασίες με προμηθευτές μπαταριών που προσφέρουν τον καλύτερο συνδυασμό ενέργειας, κόστους και βάρους.

«Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να καταλήξουμε σε μια πρόταση προμήθειας που θα μας επιτρέψει να πουλήσουμε αυτά τα αυτοκίνητα όπως το Citroën New e-C3 στα 25.000 ευρώ ή λιγότερο και παρόλα αυτά να είναι κερδοφόρα», είπε.

Η Stellantis θα κατασκευάσει αυτό το μοντέλο από το επόμενο έτος στο εργοστάσιό της στην Trnava της Σλοβακίας, το οποίο έχει χαμηλότερο κόστος εργασίας από τα εργοστάσια της Δυτικής Ευρώπης.

Διαβάστε ακόμη 

Quest Συμμετοχών για Κωτσόβολος: Συμμετέχουμε στη διαδικασία κατάθεσης μη δεσμευτικών προσφορών

Πύργος Πειραιά: Αντίστροφη μέτρηση για τον πρώτο «πράσινο» ψηφιακό πύργο στην Ελλάδα (pics)

Εφορία: Παγίδα στο «μαύρο χρήμα» για όσους έχουν ψηφιακό πελατολόγιο

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ