Η ριζική ανανέωση της Honda  βασίζεται σε νέα μοντέλα, καλύτερες μπαταρίες, ισχυρό λογισμικό και ένα ριζικά αναμορφωμένο κόκπιτ, μαζί με εργοστάσια αποκλειστικά για EV και ένα πλήρως ανανεωμένο σύστημα παραγωγής που αναπτύσσεται από έναν από τους πιο καινοτόμους κατασκευαστές στον κόσμο.

Περιλαμβάνει επίσης μια πρόσφατα εξασφαλισμένη προμήθεια ημιαγωγών, την ψυχή των αυτοκινήτων του αύριο. Ο Mibe υποσχέθηκε ότι η παγκόσμια επανεκκίνηση θα επιταχυνθεί από το 2025.

Ο CEO της Honda περιέγραψε τη νέα στρατηγική της εταιρείας κατά την ετήσια επιχειρηματική ενημέρωση της Honda. Ο Mibe δήλωσε ότι τα στελέχη της Honda αναγκάστηκαν να αντιμετωπίσουν μια δυσάρεστη έκπληξη στην έκθεση αυτοκινήτου της Σαγκάης αυτό το μήνα.

Οι κινεζικές μάρκες πλημμύρισαν τον εκθεσιακό χώρο με εξαιρετικά προηγμένα ηλεκτρικά οχήματα όλων των ειδών. Όπως το έθεσε ο COO της Honda, Shinji Aoyama: «Είμαστε συγκλονισμένοι από τους Κινέζους».

Ο Mibe δήλωσε ότι τα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα είχαν κάνει μεγάλα βήματα προόδου κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19, όταν ο κόσμος ήταν σε μεγάλο βαθμό αποκομμένος από τη χώρα λόγω ταξιδιωτικών περιορισμών και μέτρων καραντίνας.

«Βρίσκονται μπροστά από εμάς ακόμη περισσότερο από το αναμενόμενο», δήλωσε χαρακτηριστικά. «Σκεφτόμαστε τρόπους να αντεπιτεθούμε. Αν δεν το κάνουμε απλώς θα χάσουμε το τρένο», είπε. «Διαπιστώσαμε ότι υστερούμε και είμαστε αποφασισμένοι να αντιστρέψουμε τα δεδομένα».

Η βασική φιλοδοξία της  Honda είναι να εγκαταλείψει την εσωτερική καύση μέχρι το 2040 και να πουλήσει μόνο πλήρως ηλεκτρικά οχήματα και οχήμτα κυψελών καυσίμου υδρογόνου μέχρι τότε. Στην πορεία, σχεδιάζει να έχει παραγωγική ικανότητα για περίπου δύο εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα και μοντέλα με κυψέλες καυσίμου παγκοσμίως το 2030.

Εν τω μεταξύ, η Honda θα στηρίζεται στα υπάρχοντα βενζινοκίνητα και υβριδικά αυτοκίνητά της που θα της αποφέρουν τα χρήματα που πρέπει να στην ανάπτυξη ηλεκτρικών οχημάτων και άλλων τεχνολογιών αιχμής.

«Θα προσπαθήσουμε να δημιουργήσουμε μια επιχειρηματική δομή που παράγει κέρδη ακόμη και στην εποχή των EV», δήλωσε ο Mibe. Ο στόχος είναι μια απόδοση 7% επί των πωλήσεων βραχυπρόθεσμα και υψηλότερη από αυτή μετά το 2030.

«Πιστεύουμε ότι είναι σημαντικό να επανεπενδύσουμε επιθετικά τις ελεύθερες ταμειακές ροές από τις δραστηριότητές μας στην παραγωγή αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης, συμπεριλαμβανομένων των υβριδικών, σε τομείς που συνδέονται με την ανταγωνιστικότητά μας στη μελλοντική ηλεκτροκίνηση».

Η αντεπίθεση της Honda ξεκινά από το 2025. Τότε είναι που θα λανσάρει την αποκλειστική πλατφόρμα για EV στη Βόρεια Αμερική για μεσαίου έως μεγάλου μεγέθους μοντέλα. Στην έκθεση της Σαγκάης η Honda παρουσίασε τέσσερα νέα ηλεκτρικά μοντέλα για την Κίνα και δήλωσε ότι θα καταργήσει σταδιακά τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα στην κινεζική αγορά μέχρι το 2027 με στόχο να προσφέρει εκεί μόνο EV μέχρι το 2035.

Από το 2026 τα επερχόμενα EV της Honda θα είναι εξοπλισμένα με ένα νέο λογισμικό λειτουργίας που αναπτύσσει in-house που θα επιτρέψει βελτιωμένη διεπαφή για οδηγούς και επιβάτες.

Προκειμένου να δημιουργήσει ένα εσωτερικό η λειτουργία του οποίου να προσομοιάζει στα smartphones, η Honda προσέλαβε τον Yokichi Koga, μέχρι πρότινος διευθύνοντα σύμβουλο της Drivemode, μιας startup λογισμικού με έδρα τη Silicon Valley που αγόρασε η Honda το 2019 ως μέρος της βαθύτερης εμπλοκής της στην ψηφιακή κινητικότητα.

Ο στόχος είναι η προσφορά νέων υπηρεσιών λογισμικού και εφαρμογών που μπορούν να αποφέρουν νέα έσοδα. «Το ίδιο το επιχειρηματικό μοντέλο είναι εντελώς διαφορετικό από αυτό που έχουμε τώρα» δήλωσε ο Mibe.

Μέχρι σήμερα οι αυτοκινητοβιομηχανίες κέρδιζαν κυρίως χρήματα από την εφάπαξ πώληση του αυτοκινήτου. Ο όγκος των πωλήσεων ήταν ο καθοριστικός παράγων. Στο μέλλον, η Honda θα συνεχίσει να πωλεί υπηρεσίες καθ’ όλη τη διάρκεια ζωής του οχήματος. Ο όγκος των πωλήσεων από μόνος του δεν εγγυάται την επιτυχία. Μακροπρόθεσμα δηλαδή πρέπει να παρασχεθούν πρόσθετες υπηρεσίες κινητικότητας.

Για να τροφοδοτήσει όλο αυτό το λογισμικό, η Honda έχει επίσης συνάψει συνεργασία με την Taiwan Semiconductor Manufacturing Co. ή TSMC, τον μεγαλύτερο κατασκευαστή μικροτσίπ στον κόσμο.

Αυτό θα βοηθήσει στην εξασφάλιση σταθερής προσφοράς ημιαγωγών μεσοπρόθεσμα έως μακροπρόθεσμα, βοηθώντας στην αποφυγή ελλείψεων όπως αυτή που μείωσε την παραγωγή αυτοκινήτων σε ολόκληρη τη βιομηχανία τα τελευταία δύο χρόνια.

Κρίσιμη για τον εξηλεκτρισμό του Ιάπωνα κατασκευαστή είναι μια σειρά από μπαταρίες επόμενης γενιάς που βρίσκονται υπό ανάπτυξη. Στο δεύτερο μισό της δεκαετίας η Honda σχεδιάζει να φέρει στην αγορά τρεις νέους τύπους μπαταριών, μια μπαταρία ιόντων υγρού λιθίου επόμενης γενιάς, μια μπαταρία ημιστερεάς κατάστασης και μια στερεάς κατάστασης

Η τεχνολογία μπαταριών ιόντων λιθίου επόμενης γενιάς αναπτύσσεται με τον Ιάπωνα κατασκευαστή μπαταριών GS Yuasa. Θα έχει μεγαλύτερη χωρητικότητα και υψηλότερη απόδοση από τις σημερινές μπαταρίες. Οι δύο παραλλαγές μπαταριών στερεάς κατάστασης θα προσφέρουν περαιτέρω βελτιώσεις στην ασφάλεια και την απόδοση.

Τα πακέτα ημι-στερεάς κατάστασης αναπτύσσονται σε συνεργασία με μια εταιρεία με έδρα τη Βοστώνη που ονομάζεται SES Holdings. ΟΙ μπαταρίες στερεάς κατάστασης ωστόσο αναπτύσσονται εσωτερικά από την ίδια την Honda. «Ο πιο σημαντικός παράγοντας στην ηλεκτροκίνηση είναι η ανταγωνιστικότητα των μπαταριών», δήλωσε ο Mibe.

Η Honda θα χρειαστεί επίσης νέα εργοστάσια, αποκλειστικά για EV μέχρι το τέλος της δεκαετίας. Στις Η.Π.Α., για παράδειγμα, ήδη μετατρέπει ένα εργοστάσιο στο Οχάιο σε τοπικό κόμβο παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Αλλά αυτές οι λειτουργίες αξιοποιούν τις υπάρχουσες εγκαταστάσεις.

Κοιτάζοντας μπροστά, ο Mibe δήλωσε ότι η Honda χρειάζεται εξειδικευμένα εργοστάσια EV προσαρμοσμένα στις νέες πλατφόρμες EV και σε νέους, πιο αποτελεσματικούς τρόπους κατασκευής ηλεκτρικών αυτοκινήτων, δεδομένου ότι, όπως φιλοδοξούν, οι όγκοι θα πλησιάζουν τα δύο εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα το 2030.

Η εξέλιξη γίνεται στην Ιαπωνία, αλλά τα νέα εργοστάσια θα δημιουργηθούν σε διάφορες περιοχές του κόσμου, ανάλογα με τον ρυθμό των νέων κυκλοφοριών μοντέλων EV. «Θα είναι εντελώς διαφορετικά από μια συμβατική γραμμή παραγωγής αυτοκινήτων», δήλωσε ο Mibe.

Η Honda ανακοίνωσε πέρυσι ότι θα επενδύσει 37,32 δισεκατομμύρια δολάρια τα επόμενα 10 χρόνια στην ηλεκτροκίνηση, καθώς  σε αυτή τη χρονική περίοδο θα λανσάρει 30 αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα παγκοσμίως και θα αυξήσει την παραγωγική ικανότητα για 2 εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα ετησίως μέχρι το 2030, που θα αντιπροσωπεύουν περίπου το 40% του παγκόσμιου σχεδίου παραγωγής των 5 εκατομμυρίων για εκείνη τη χρονιά.

Διαβάστε ακόμη

Η πρώτη μελέτη σε ανθρώπους έδειξε ότι η τεχνητή νοημοσύνη αύξησε την παραγωγικότητα των εργαζομένων κατά 14%

Η Hewlett Packard Enterprise ιδρύει παγκόσμιο Κέντρο Αριστείας στον τομέα της Τεχνητής Νοημοσύνης (ΑΙ) στην Ελλάδα

Jefferies: Oι τέσσερις κίνδυνοι για τις ελληνικές τράπεζες από την ατζέντα του ΣΥΡΙΖΑ (γραφήματα)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ