Τα δύο αυτοκίνητα αποκαλύφθηκαν ως μέρος της αναθεωρημένης στρατηγικής εξηλεκτρισμού της ΚΙΑ για το 2030, βάσει της οποίας θα λανσάρει τουλάχιστον δύο πλήρως ηλεκτρικά οχήματα ετησίως από το 2023.

Ο CEO της ΚΙΑ, Ho Sung Song, ανακοίνωσε τον νέο οδικό χάρτη του εταιρείας τον Μάρτιο σε μια συνάντηση επενδυτών. Μέχρι το 2027 η KIA θα έχει 14 EV στην παγκόσμια γκάμα της. Αυτή τη στιγμή πουλάει τρία στην Ευρώπη: τα μικρά crossover Soul και Niro και το μεσαίο crossover EV6.

Το προηγούμενο σχέδιο εξηλεκτρισμού της μάρκας προέβλεπε 11 αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα μέχρι το 2026. Στο πλαίσιο του διευρυμένου σχεδίου, η KIA θα προσθέσει δύο ηλεκτρικά pick-up, συμπεριλαμβανομένου ενός για τις αναδυόμενες αγορές και ενός βασικού, «εισαγωγικού» μοντέλου.

Αυτά είναι μερικά από τα βασικά στοιχεία του αναθεωρημένου σχεδίου:

  • 2023: Το μεγάλο SUV EV9 θα λανσαριστεί στο δεύτερο εξάμηνο. Έχει ήδη παρουσιαστεί ως πρωτότυπο. Το EV9 θα πωλείται στην Ευρώπη και θα έχει μπαταρία 100 kWh με αυτονομία άνω των 540 km.
  • 2024: Μικρό crossover (δεν έχει ακόμα δοθεί όνομα).
  • 2025: crossover μεγέθους μίνι αυτοκινήτου, που θα κατασκευάζεται μάλλον στην Ινδία. Στην εκδήλωση επενδυτών τον Μάρτιο, η KIA είπε ότι η Ινδία θα γίνει βάση παραγωγής για EV «γύρω στο 2025» για τα «τμήματα A+ έως C» (minicar έως compact). Επίσης το 2025 θα λανσαριστεί ένα μεσαίο SUV μήκους 4,6 m.
  • Γύρω στο 2025: Χάτσμπακ μικρομεσαίου μεγέθους που θα κατασκευάζεται στην Ευρώπη. Με μήκος 4,4 m, το αυτοκίνητο θα είναι παρόμοιο με το σημερινό Ceed, το οποίο κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Zilina στη Σλοβακία. Το Ceed και οι παραλλαγές του (ProCeed και XCeed) είναι διαθέσιμα ως plug-in υβριδικά.
  • Έως το 2027: Σεντάν fastback μεσαίου μεγέθους.
  • Απροσδιόριστη ημερομηνία: Δύο ηλεκτρικά pick-up.

Σύμφωνα με τον οδικό χάρτη του 2030 για την ηλεκτροκίνηση που παρουσιάστηκε τον Μάρτιο, η KIA στοχεύει να αυξήσει τις ετήσιες πωλήσεις όλων της των μοντέλων σε 4 εκατ. έως το 2030 από 3,15 εκατ. το 2022. Οι πωλήσεις πλήρως ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα αυξηθούν σε 1,2 εκατ. μέχρι εκείνη την ημερομηνία, από 160.000 το 2022 και 807.000 το 2026. Τα υβριδικά plug-in θα αντιστοιχούσαν σε 800.000 μονάδες μέχρι το 2030.

Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων της KIA στην Ευρώπη αναμένεται να αυξηθούν από 65.000 το 2022 σε 309.000 το 2026 και 400.000 το 2030. Το μερίδιο των ηλεκτρικών μοντέλων στην Ευρώπη θα αυξηθεί από 13% το 2021 σε 51% το 2026 και 63% to 2030. Σύμφωνα με το σχέδιο, η παραγωγή πλήρως ηλεκτρικών μοντέλων θα ξεκινήσει στην Κίνα το επόμενο έτος, στις ΗΠΑ το 2024 και στην Ευρώπη και την Ινδία έως το 2025.

Στην Ευρώπη, τα μικρού και μεσαίου μεγέθους EV θα παράγονται από το 2025. Στις Ηνωμένες Πολιτείες, όπου τα μεγάλα SUV και pick-up είναι δημοφιλή, οι ηλεκτρικές εκδόσεις αυτών των μοντέλων θα παράγονται από το 2024. Στην Κίνα η ΚΙΑ σχεδιάζει να εισαγάγει ένα μεσαίου μεγέθους EV το 2023, ενώ τα βασικά και μεσαία EV μοντέλα θα κατασκευάζονται στην Ινδία από το 2025.

Η Kia έχει κερδίσει το δεύτερο μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς στην Ευρώπη από το 2017, πίσω μόνο από την Toyota, με αύξηση δύο ποσοστιαίων μονάδων και τελικό μερίδιο 5%. Το Niro ήταν το Νο. 5 σε πωλήσεις EV στην Ευρώπη μέχρι τον Σεπτέμβριο, με 30.768 πωλήσεις (-10% από το 2021), σύμφωνα με την Dataforce. Tο EV6, το οποίο υποστηρίζεται από την πλήρη ηλεκτρική πλατφόρμα E-GMP του oμίλου Hyundai, συνεχίζει την επιτυχημένη εμπορική του πορεία με 22.267 πωλήσεις μέχρι τον Σεπτέμβριο. Θυμίζουμε ότι το EV6 είχε αρχίσει να πωλείται στα τέλη του 2021.

Διαβάστε ακόμη:

Προϋπολογισμός: Πρωτογενές έλλειμμα 349 εκατ. ευρώ στο 10μηνο

Bloomberg: Έτοιμη η Ρωσία για παράταση της συμφωνίας για τα σιτηρά

Rebound στο επενδυτικό κλίμα της Γερμανίας – Προσδοκίες για υποχώρηση του πληθωρισμού