Οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ευρώπη αυξήθηκαν κατά 10% τον Φεβρουάριο, καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένων των Volkswagen Group και Stellantis, κάλυψαν το ανεκτέλεστο υπόλοιπο παραγγελιών, ωστόσο το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών οχημάτων παρέμεινε σταθερό.

Σύμφωνα με την ACEA οι ταξινομήσεις νέων οχημάτων αυξήθηκαν σε 995.059 μονάδες τον περασμένο μήνα στις αγορές της ΕΕ, της ΕΖΕΣ και του Ηνωμένου Βασιλείου. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν κατάφεραν να αυξήσουν το μερίδιό τους μετά την πτώση της ζήτησης σε αγορές όπως η Γερμανία και η Σουηδία.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες στην Ευρώπη είχαν ένα σταθερό ξεκίνημα στο έτος, αλλά το αυξημένο κόστος δανεισμού και η ύφεση στη Γερμανία, τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων της περιοχής, απειλούν να αποθαρρύνουν τους υποψήφιους αγοραστές.

Ορισμένες χώρες καταργούν επίσης σταδιακά τα κρατικά κίνητρα EV που για χρόνια ενίσχυαν τη ζήτηση. «Οι επιδοτήσεις δεν πρέπει να είναι αιώνιες, αλλά τις χρειαζόμαστε προς το παρόν», δήλωσε ο πρόεδρος της Renault, Jean-Dominique Senard κατά τη διάρκεια ακρόασης της γαλλικής Γερουσίας την Τετάρτη.

Η απόφαση της Γερμανίας τον Δεκέμβριο να μειώσει τις ενισχύσεις αποσταθεροποιεί σημαντικά την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων και αυτό κινδυνεύει να οδηγήσει σε κάποια ύφεση, κυρίως για το 2024.

Η Γαλλία τον περασμένο μήνα μείωσε τις επιδοτήσεις ηλεκτρικών οχημάτων που χορηγούνται σε πιο εύρωστες οικονομικά ομάδες και ανέστειλε ένα κρατικά χρηματοδοτούμενο πρόγραμμα χρηματοδοτικής μίσθωσης για φτωχότερα νοικοκυριά. Στην Ιταλία, οι πελάτες αναβάλλουν τις αγορές καθώς περιμένουν την εισαγωγή πιθανής νέας βοήθειας που προαναγγέλλεται από την κυβέρνηση.

Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων της Γερμανίας υποχώρησαν κατά 15% τον Φεβρουάριο, ακόμη και όταν κατασκευαστές όπως η VW προσπάθησαν να αντισταθμίσουν τις περικοπές ενισχύσεων της χώρας με τις δικές τους εκπτώσεις.

Ενώ μια σειρά νέων ηλεκτρικών μοντέλων έπεισε μεγαλύτερο αριθμό αγοραστών σε αγορές όπως η Γαλλία και η Δανία, το πρόβλημα της αργής επέκτασης της υποδομής φόρτισης παραμένει εμπόδιο για ευρύτερη υιοθέτηση. Ακόμη και ένας πόλεμος τιμών που ξεκίνησε πέρυσι από την Tesla δεν ήταν αρκετός για να επιταχύνει τη ζήτηση.

Οι πελάτες στρέφονται όλο και περισσότερο σε plug-in υβριδικά μοντέλα. Οι πωλήσεις plug-in οχημάτων αυξήθηκαν κατά 12% τον περασμένο μήνα, ξεπερνώντας σε κέρδη όχι μόνο τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα αλλά και αυτά κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Ως αποτέλεσμα, οι αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένων των Mercedes-Benz και Audi, αρχίζουν να περιορίζουν τις στρατηγικές τους για τα EV.

Η Renault, η οποία ποντάρει σε μια σημαντική ανανέωση προϊόντων φέτος, έχει μιλήσει με άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες για συνεργασίες για την κατασκευή πιο προσιτών ηλεκτρικών οχημάτων.

«Οι πωλήσεις BEV έχουν αρχίσει να επιβραδύνονται», έγραψαν σε σημείωμα οι αναλυτές του Bloomberg Intelligence Gillian Davis και Michael Dean. Το «μερίδιό τους στη συνολική αγορά μπορεί να μείνει στάσιμο φέτος καθώς η όρεξη των καταναλωτών μειώνεται».

Διαβάστε ακόμη

Τεχνητή Νοημοσύνη: «Αποκαλυπτήρια» για το σχέδιο της Apple – Η πιθανή ημερομηνία ορόσημο

Η εντυπωσιακή ιδέα για τα νέα γραφεία της ΕΥΔΑΠ στο Γαλάτσι

Βαλτιμόρη: Νέοι κίνδυνοι για την εφοδιαστική αλυσίδα – Ποια εμπορεύματα επηρεάζονται (vid)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ