Αυτοκίνητο

Η Volvo περικόπτει τις τιμές (και τις προσδοκίες) στη δημόσια προσφορά μετοχών

  • newsroom


Την περικοπή της αρχικής δημόσιας προσφοράς μετοχών ανακοίνωσε η Volvo, ορίζοντας την τιμή για την εγγραφή στις 53 κορόνες (€5,31) ανά μετοχή, μια τιμή που είναι η κατώτατη από το εύρος που είχε ανακοινώσει αρχικά

Πιο συγκεκριμένα, σε προηγούμενη ανακοίνωσή της η Volvo εκτιμούσε την τιμή των μετοχών από 53 έως και 68 κορόνες (€6,81) ανά μετοχή, αλλά εν τω μεταξύ η αγορά για τις ευρωπαϊκές αρχικές δημόσιες προσφορές άρχισε να υποχωρεί σημαντικά καθώς ο πληθωρισμός και οι σοβαρές διαταραχές που παρατηρούνται στην παγκόσμια αλυσίδα τροφοδοσίας μείωσαν σημαντικά το χρηματιστηριακό ενδιαφέρον.

Η αυτοκινητοβιομηχανία εξακολουθεί να είναι ένας από τους πιο πληττόμενους κλάδους, με σοβαρές ελλείψεις στην τροφοδοσία και συχνές διακοπές στην παραγωγή εξαιτίας της έλλειψης ημιαγωγών.

Πολλές εταιρείες είτε προβαίνουν σε περικοπές είτε αναστέλλουν τη λειτουργία εργοστασίων, με τις προβλέψεις να κάνουν λόγο ότι η κρίση θα διαρκέσει τουλάχιστον μέχρι το πρώτο εξάμηνο του επόμενου έτους.

Με την τρέχουσα τιμή των €5,31 ανά μετοχή η χρηματιστηριακή αξία της Volvo μετά βίας ξεπερνά τα 15,5 δισ. ευρώ, πολύ κάτω από τις αρχικές εκτιμήσεις των σχεδόν 20 δισ.

Η Volvo Cars ανακοίνωσε την προηγούμενη Δευτέρα ότι εκτιμά πως θα συγκεντρώσει περί τα 1,9 δισ. ευρώ από τη δημόσια προσφορά των μετοχών της, τιμή χαμηλότερη κατά 20% από τις αρχικές εκτιμήσεις.

Πολλές ευρωπαϊκές και αμερικανικές δημόσιες προσφορές αναβλήθηκαν πρόσφατα, ενώ πολλές εταιρείες που είχαν σχέδια μετοχοποίησης τα αναβάλουν για μεταγενέστερο χρόνο.

Η Volvo και η κινεζική μητρική εταιρεία Geely είχαν και στο παρελθόν μπει στη διαδικασία της μετοχοποίησης αλλά εγκατέλειψαν το σχέδιο το 2018, με αιτιολογία σοβαρές εντάσεις στις χρηματιστηριακές συναλλαγές και μια συνολική πτώση των μετοχών της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Προκύπτουν όμως και πολιτικές εντάσσεις μεταξύ Σουηδίας και Κίνας μετά τον αποκλεισμό της κινεζικής Huawei από την ανάπτυξη του σουηδικού δικτύου 5G, που είχαν ως αντίποινα τον αποκλεισμό σουηδικών εταιρειών, όπως η Ericsson από αρκετά συμβόλαια στην Κίνα.

Η Geely, είχε εξαγοράσει την Volvo από την Ford το 2010 αντί 1,5 περίπου δισ. ευρώ δεν θα συμμετέχει στη δημόσια προσφορά, ενώ εκτιμάται ότι το ποσοστό που θα δοθεί θα κυμαίνεται ανάμεσα στο 16 και 17,9%.

Η Volvo ανακοίνωσε ότι η δημόσια προσφορά στον Nasdaq του χρηματιστηρίου της Στοκχόλμης θα ξεκινήσει στις 29 Οκτωβρίου, μία μέρα αργότερα από τον αρχικό προγραμματισμό.

Διαβάστε ακόμη

Συγχωνεύσεις εταιρειών ή spin-off αποσχίσεις; Το debate των Ελλήνων εφοπλιστών στη Wall Street

G20: Ιστορική συμφωνία για τον ελάχιστο εταιρικό φόρο

Επίδομα παιδιού: Πότε καταβάλλεται η πέμπτη δόση – Αυξήθηκαν οι δικαιούχοι