Τα EREV (Extended Range Electric Vehicle) συνδυάζουν έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης σε μια ηλεκτρική πλατφόρμα που λειτουργεί για να φορτίζει την μπαταρία μετά την εξάντλησή της, αυξάνοντας τη συνολική αυτονομία.

Τα μόνα EREV που πωλούνται στην Ευρώπη κατασκευάζονται από την Leapmotor, μια κινεζική μάρκα που ανήκει εν μέρει στη Stellantis, και τη Mazda. Άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, ωστόσο, έχουν μιλήσει θετικά για την τεχνολογία, ειδικά καθώς προσπαθούν να πουλήσουν αρκετά αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα για να επιτύχουν τους ολοένα και πιο σκληρούς στόχους CO2.

Ο διευθύνων σύμβουλος του VW Group, Όλιβερ Μπλούμε, δήλωσε ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση θα πρέπει να εξετάσει το ενδεχόμενο εξαίρεσης των EREV από την προθεσμία του 2035 για την πώληση μόνο οχημάτων μηδενικών εκπομπών, επικαλούμενος την ανάγκη για μεγαλύτερη ευελιξία στις εκπομπές.

«Όταν έχεις ένα range extender εξακολουθείς να οδηγείς ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, αλλά η μεγάλη αυτονομία μπορεί να άρει το εμπόδιο [για τους πελάτες] να έρθουν στα ηλεκτρικά οχήματα», δήλωσε ο Μπλούμε σε εκδήλωση του VW Group στις 22 Απριλίου την παραμονή της έκθεσης αυτοκινήτου της Σαγκάης, στην οποία η VW παρουσίασε το πρώτο EREV, το οποίο θα πωληθεί στην Κίνα. «Θα μπορούσε επίσης να είναι μια ελκυστική τεχνολογία για την Ευρώπη», δήλωσε ο Blume στους δημοσιογράφους.

Ευρωπαϊκές μάρκες, συμπεριλαμβανομένων των BMW και Mercedes-Benz, έχουν προηγουμένως απορρίψει τη συγκεκριμένη τεχνολογία, προτιμώντας να παραμείνουν στα plug-in υβριδικά ως γέφυρα προς τα πλήρη ηλεκτρικά οχήματα.

Ο Blume ωστόσο δήλωσε ότι ο ρυθμός της νέας τεχνολογίας EV έχει καταστήσει βιώσιμο το ηλεκτρικό αυτοκίνητο εκτεταμένης εμβέλειας. «Τώρα με τις δυνατότητες των νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι πολύ πιο άνετα», είπε. «Θα μπορούσες να τη χαρακτηρίσεις αναγέννηση».

Στις ΗΠΑ η Stellantis παρουσίασε ένα μεγάλο pickup EREV, το Ram 1500 Ramcharger, το οποίο ανοίγει για παραγγελίες φέτος. Διαθέτει μπαταρία 92 kWh και συνολική αυτονομία έως και 1.100 km, όπως τουλάχιστον ισχυρίζεται η Stellantis.

Άλλες μη κινεζικές μάρκες που αναπτύσσουν μοντέλα με παρόμοια τεχνολογία περιλαμβάνουν την premium μάρκα της Hyundai, Genesis. Το μεσαίο SUV Genesis GV70 είναι πιθανό να είναι το πρώτο μοντέλο που θα έχει τέτοιο σύστημα μετάδοσης κίνησης.

Ο CEO της Ford, Τζιμ Φάρλεϊ, δήλωσε τον Φεβρουάριο ότι η εταιρεία του αναπτύσσει EREV τόσο για SUV όσο και για pickups. Ο Farley ανέφερε τα θετικά σχόλια που έγιναν από τους πελάτες της Li Auto για να τον πείσουν ότι η τεχνολογία θα μπορούσε να λειτουργήσει. «Ήμασταν πραγματικά εντυπωσιασμένοι που οι πελάτες αντιλαμβάνονταν αυτά τα οχήματα ως EV», δήλωσε ο Farley. «Δεν τα θεωρούν υβριδικά ή plug-in υβριδικά. Χρησιμοποιούν το 95% ως ηλεκτρικά και τα συνδέουν στην πρίζα κάθε βράδυ».

Διαβάστε ακόμη

Κρατικός προϋπολογισμός: Πρωτογενές πλεόνασμα €4,5 δισ. το α’ τρίμηνο – Άνω των €16,8 δισ. τα φοροέσοδα

Μητσοτάκης για σιδηρόδρομο: Με μοντέλο ΔΕΗ ο νέος ΟΣΕ – Θα αλλάξουν όσα δεν άλλαξαν εδώ και 10ετίες

Πόλεμος στην Ουκρανία: Τριήμερη κατάπαυση πυρός ανακοίνωσε ο Πούτιν

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα