Το ποσό των 900 εκατ. ευρώ μέσω επιδοτήσεων για την αύξηση των σημείων φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις σχεδιάζει η Γερμανία, στοχεύοντας στην τόνωση της ηλεκτροκίνησης, όπως ανακοίνωσε την Πέμπτη το υπουργείο Μεταφορών της χώρας.

Η μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης διαθέτει σήμερα περίπου 90.000 δημόσια σημεία φόρτισης αλλά στοχεύει αυτά να ξεπεράσουν το 1.000.000 έως το 2030, στο πλαίσιο του σχεδιασμού της να καταστεί «ανθρακικά ουδέτερη» έως το 2045.

Μέχρι τα τέλη Απριλίου, πάντως, στους γερμανικούς δρόμους κυκλοφορούσαν, σύμφωνα με τα στοιχεία της ομοσπονδιακής αρχής αυτοκινήτων KBA, περίπου 1,2 εκατομμύρια αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, αριθμός που υπολείπεται σημαντικά του στόχου της για 15 εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα έως το 2030, όπως μεταδίδει το Reuters.

Οι υψηλές τιμές των ηλεκτρικών οχημάτων, η περιορισμένη εμβέλειά τους και η έλλειψη σταθμών φόρτισης, ιδίως στις αγροτικές περιοχές, θεωρούνται οι κύριοι λόγοι για την υστέρηση στις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων.

Πιο συγκεκριμένα, το υπουργείο Μεταφορών της Γερμανίας ανακοίνωσε ότι θα ξεκινήσει σύντομα δύο χρηματοδοτικά προγράμματα για την επιδότηση νοικοκυριών και επιχειρήσεων ώστε να δημιουργήσουν σταθμούς φόρτισης με δική τους παροχή ρεύματος.

Επιδοτήσεις ύψους έως και 500 εκατ. ευρώ θα διατεθούν από το φθινόπωρο για τη δημιουργία σταθμών φόρτισης σε κτίρια κατοικιών, υπό την προϋπόθεση ότι οι διαμένοντες διαθέτουν ήδη ηλεκτρικό αυτοκίνητο, πρόσθεσε το υπουργείο.

Από το ερχόμενο καλοκαίρι θα διατεθούν επιδοτήσεις επιπλέον 400 εκατ. ευρώ σε εταιρείες που θέλουν να κατασκευάσουν υποδομές ταχείας φόρτισης για επαγγελματικά αυτοκίνητα και φορτηγά.

Σημειώνεται ότι η γερμανική κυβέρνηση ενέκρινε τον Οκτώβριο ένα σχέδιο δαπανών ύψους 6,3 δισ. ευρώ, τριετούς διάρκειας, για την ταχεία ανάπτυξη των σημειών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων σε ολόκληρη τη χώρα.

Τα προγράμματα επιδοτήσεων που ανακοίνωσε σήμερα το γερμανικό υπουργείο Μεταφορών έρχονται να προστεθούν στο ανωτέρω σχέδιο, όπως τόνισε ο εκπρόσωπος του υπουργείου.

Διαβάστε ακόμη

Στουρνάρας: Oκτώ προκλήσεις για τη νέα κυβέρνηση

Πώς η επενδυτική βαθμίδα θα επηρεάσει τις αποδόσεις ομολόγων, το κόστος δανεισμού και την οικονομία

Παρατείνεται μέχρι τέλος του χρόνου το «Καλάθι του Νοικοκυριού»

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ