Συνολικά, οι πωλήσεις ελαφρών οχημάτων προβλέπεται να φτάσοουν στα 85 εκατομμύρια, όπως δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της LMC, Pete Kelly.

Σύμφωνα πάντα με την LMC, οι πωλήσεις στην Ευρώπη θα αυξηθούν κατά 7%, στα 17,8 εκατομμύρια οχήματα, στη Βόρεια Αμερική 6%, σε 18,7 εκατομμύρια και στην Κίνα 5%, σε 26,6 εκατομμύρια. Η Νότια Αμερική εκτιμάται ότι θα παρουσιάσει άνοδο 9%, σε 3,6 εκατομμύρια και η υπόλοιπη Ασία, συμπεριλαμβανομένης της Ινδίας, 7%, σε 15,3 εκατομμύρια αυτοκίνητα.

«Περιμένουμε να δούμε την Ευρώπη να προσπαθεί να καλύψει μέρος της διαφοράς φέτος, δεδομένου του πόσο κακή ήταν η περσινή χρονιά, όταν οι πωλήσεις αυξήθηκαν μόλις κατά 0,5%», είπε η Kelly.

Σύμφωνα με τον ίδιο, οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα συνεχίσουν να πασχίζουν για να ικανοποιήσουν τη ζήτηση κατά τα τρία πρώτα τρίμηνα του τρέχοντος έτους. Η παγκόσμια παραγωγή για το 2022 αναμένεται να φτάσει τα 84,9 εκατομμύρια οχήματα, μια σημαντική αύξηση από τα 75,8 εκατομμύρια το 2021 – αριθμός που αντιπροσωπεύει μείωση παραγωγής 10,7 εκατομμυρίων μονάδων από τις προηγούμενες προβλέψεις της LMC λόγω της έλλειψης ημιαγωγών.

Η Ford δέχτηκε το μεγαλύτερο χτύπημα μεταξύ των ομίλων εταιρειών, αφού είδε την παραγωγή του 2021 να μειώνεται κατά 26%, που αντιπροσωπεύει απώλεια 1,26 εκατομμυρίων μονάδων. Η GM έχασε το 21% της παραγωγής, ο Ομιλος Volkswagen το 13%, όπως και η Stellantis, ενώ η συμμαχία Renault-Nissan-Mitsubishi απώλεσε το 10% της παραγωγής, πάντα σε σχέση με το 2020.

Σε σύγκριση, πάντως, με τα επίπεδα πριν από την πανδημία, το 2019, η παραγωγή το 2022 θα είναι μειωμένη κατά 12% το πρώτο τρίμηνο, 5% το δεύτερο και θα ισοσκελιστεί το τρίτο τρίμηνο. Μόνο από το τέταρτο τρίμηνο θα υπάρξει μια αξιοσημείωτη ανάκαμψη, δεδομένου ότι οι προβλέψεις μιλάνε για αύξηση κατά 4% σε σύγκριση με το 2019.

Οι πολυήμερες διακοπές στην παραγωγή σε πολλά εργοστάσια, οι οποίες αποδίδονται στην έλλειψη ημιαγωγών, αναμένεται να τελειώσουν μέχρι το δεύτερο τρίμηνο του τρέχοντος έτους. Παρόλα αυτά και το 2022 θα χαθούν περίπου 4,8 εκατομμύρια μονάδες παραγωγής.

«Φέτος δεν θα ξεφύγουμε από την έλλειψη ημιαγωγών, αλλά οι επιπτώσεις φαίνεται ότι θα είναι στο μισό από αυτό που ήταν πέρυσι», είπε ο Kelly.

Η συνολική παραγωγή θα επιστρέψει στα επίπεδα του 2019 (88,7 εκατομμύρια μονάδες) το 2023, όταν η LMC προβλέπει όγκο 90,2 εκατομμυρίων οχημάτων, αν και η παραγωγή θα μπορούσε να ξεπεράσει τα 93 εκατομμύρια, ανάλογα με τους απρόβλεπτους παράγοντες κινδύνου.

«Η ζήτηση ξεπερνά κατά πολύ την προσφορά στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας παγκοσμίως, αλλά είναι ιδιαίτερα έντονη στις “ώριμες” αγορές και αυτό είναι κάτι που θα συνεχιστεί για λίγο ακόμα».

Κατά συνέπεια, οι αγοραστές θα πρέπει να συνεχίσουν να περιμένουν για μήνες για να πάρουν τα αυτοκίνητα που θέλουν καθ’ όλη τη διάρκεια του 2022.

Διαβάστε ακόμη

«Αρχοντικό Χατζηγάκη»: Βγαίνει στο σφυρί το 5άστερο «διαμάντι» των Τρικάλων

Το δράμα της Φον Ντερ Λάιεν με τον Μαργαρίτη, ο συνωστισμός επενδυτών στην Αττική Οδό και η Prodea με τους… Ιεχωβάδες

Αττική Οδός: Πώς θα δοθούν οι αποζημιώσεις – Ανοίγει η ηλεκτρονική πλατφόρμα για τις αιτήσεις