Η είσοδος στην εποχή των EV θα απαιτήσει από την premium μάρκα της Toyota όχι μόνο να κατασκευάζει αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, αλλά και να ανασχεδιάσει τη διαδικασία παραγωγής, όπως παραδέχεται ο Takashi Watanabe, επικεφαλής μηχανικός της Lexus Electrified, του τμήματος που είναι επιφορτισμένο με τον εξηλεκτρισμό της μάρκας.

Αυτό σημαίνει πιο ευέλικτη κατασκευή -συμπεριλαμβανομένων περισσότερων γραμμών αποκλειστικά για EV και ακόμη πιο μικτή παραγωγή με την Toyota.

Το πιο σημαντικό είναι ότι θα απαιτήσει μεγαλύτερη εστίαση στις τάσεις της αγοράς.

Η Lexus θα πρέπει να είναι έτοιμη για απρόβλεπτες αλλαγές, όχι μόνο στις ανάγκες των πελατών, αλλά και στις υποδομές φόρτισης, τις τεχνολογικές καινοτομίες και τους κανονισμούς.

«Είναι μια εξαιρετικά δύσκολη πρόκληση να μετατοπίσεις τα πάντα στα BEV διατηρώντας την επιχείριση βιώσιμη», δήλωσε στο Automotive News ο Watanabe.

«Πρέπει να μειώσουμε το κόστος της μπαταρίας και να καινοτομήσουμε σε ολόκληρη τη διαδικασία κατασκευής αυτοκινήτων».

Ο Takashi Watanabe είναι επικεφαλής μηχανικός της Lexus Electrified και επιφορτισμένος με τον εξηλεκτρισμό της εταιρείας

Ο Watanabe θεωρεί ότι ο χρόνος της οριστικής στροφής της αγοράς στα ηλεκτρικά εξακολουθεί να είναι ο «μεγάλος άγνωστος». Αυτή η αβεβαιότητα σημαίνει ότι η Lexus πρέπει να είναι έτοιμη για κάθε ενδεχόμενο, καθώς επιδιώκει καλύτερες τεχνολογίες, όπως οι μπαταρίες ξηρού τύπου.

Η Lexus θα μεταφέρει τα κεντρικά γραφεία της στο Τεχνικό Κέντρο της Toyota, Shimoyama, μέχρι το 2024, προκειμένου να σχεδιάσει καλύτερα αυτοκίνητα για την στροφή της προς τα EV.

Το κέντρο διαδραματίζει κρίσιμο ρόλο στο όραμα της Lexus, που διατυπώθηκε στα τέλη του περασμένου έτους, να μετατραπεί σε μάρκα αμιγώς ηλεκτρικών στην Ευρώπη, τις ΗΠΑ και την Κίνα έως το 2030 και να είναι έτοιμη να πουλά ένα εκατομμύριο EV ετησίως μέχρι τότε. Η μάρκα στοχεύει να παράγει αποκλειστικά πλήρως ηλεκτρικά οχήματα παγκοσμίως μέχρι το 2035.

Για να επωμιστούν το βάρος, τα ηλεκτρικά οχήματα της Lexus ενδέχεται να μοιραστούν εξαρτήματα με την Toyota. Η μικτή παραγωγή είναι κάτι που η Toyota Motor ως επί το πλείστον έχει αποφύγει. Οι σειρές Lexus διατηρούνται ως πρότυπα παραγωγής υψηλής ακριβείας, κάτι που δικαιολογεί φυσικά τον premium χαρακτήρα τους.

Ομως το νέο ηλεκτρικό crossover Lexus RZ θα κατασκευαστεί στο εργοστάσιο συναρμολόγησης της Toyota στο Motomachi στην ίδια γραμμή με τα επίσης ηλεκτρικά Toyota bZ4X και Subaru Solterra. Και τα τρία βασίζονται στην ίδια πλατφόρμα.

Ο Watanabe είπε ότι η Lexus θα εξετάσει το ενδεχόμενο περισσότερης μικτής παραγωγής με την Toyota για να επιτύχει οικονομίες κλίμακας, ακόμη και όταν δημιουργήσει τις δικές της αποκλειστικές γραμμές παραγωγής EV. Να σημειωθεί ότι αυτή τη στιγμή, από τα δεκάδες εργοστάσια της Toyota σε όλο τον κόσμο μόνο τέσσερις γραμμές παραγωγής συνδυάζουν οχήματα Toyota και Lexus.

Μια άλλη επιλογή, είπε ο Watanabe, θα ήταν η κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων σε γραμμές που ήδη κατασκευάζουν υβριδικά Lexus, ίσως με την προσθήκη μιας ξεχωριστής γραμμής για την εγκατάσταση μπαταριών, ηλεκτρικών μοτέρ ή άλλων εξαρτημάτων ειδικά για EV.

Στο εργοστάσιο της Lexus στο Kyushu, για παράδειγμα, οι μηχανικοί πρόσθεσαν την παραγωγή του UX 300e στην κύρια γραμμή παραγωγής εσωτερικής καύσης και υβριδικών εκδόσεων του συμπαγούς crossover. «Ξεκινάμε τώρα να μελετάμε ποια εργοστάσια, ποιες γραμμές και ποια προϊόντα θα χρειαστεί να προσαρμοστούν».

Στο μέλλον, η Lexus θα είναι σε θέση να ανταποκρίνεται ταχύτερα στις διακυμάνσεις της αγοράς χάρη στο νέο λειτουργικό σύστημα αυτοκινήτων Arene που έχει εξελιχθεί από τη θυγατρική λογισμικού της Toyota, Woven Planet.

Το Arene, που αναμένεται να τοποθετείται γύρω στο 2025, ουσιαστικά θα μετατρέψει τα αυτοκίνητα του ομίλου σε «προγραμματιζόμενα», πολύ κοντά στη λογική λειτουργίας ενός smartphone. Το κοινό υποκείμενο λογισμικό θα επικαιροποιεί διαρκώς τις λειτουργίες μέσω διαρκών over-the-air αναβαθμίσεων.

Η Lexus θα χρησιμοποιήσει αυτή την τεχνολογία για να ενισχύσει την ταυτότητα της επωνυμίας της με μοναδικές υπηρεσίες και χαρακτηριστικά. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό στην εποχή των EV, όταν το λογισμικό αναδεικνύεται ως ο βασικότερος παράγοντας διαφοροποίησης της μάρκας.

«Πέρα από την οδήγηση ενός αυτοκινήτου, μπορούμε να προσφέρουμε νέα αξία και υπηρεσίες», δήλωσε ο Tatsuya Ishigaki, βοηθός επικεφαλής μηχανικός στη Lexus Electrified. «Ολόκληρη η εμπειρία του αυτοκινήτου μπορεί να βελτιωθεί».

Εάν το κύμα της ηλεκτροκίνησης αρχίσει να υποχωρεί, η Lexus μπορεί πάντα να απαντήσει με υβριδικά μοντέλα. Αλλά αν, όπως είναι και το πιο πιθανό, συνεχίσει την ανάπτυξή του, η Lexus θα αγωνιστεί για να πετύχει τον στόχο του ενός εκατομμυρίου ηλεκτρικών οχημάτων τον χρόνο. Το θέμα είναι πότε αυτό το κύμα κορυφώνεται, είπε ο Watanabe. «Δεν ξέρουμε πότε ακριβώς», είπε, «αλλά θα είμαστε έτοιμοι».

Διαβάστε ακόμη: 

Οριακή ανάπτυξη στην Ευρωζώνη – Μόλις στο 0,2% η μεταβολή του α’ τριμήνου  

Κατά 94% αυξήθηκε η εισαγωγή ρωσικού πετρελαίου από την Κίνα μετά την έναρξη του πολέμου στην Ουκρανία 

Άλμα του πληθωρισμού στο 9,4% για τον Απρίλιο – Στο 7,5% ο δείκτης τιμών για την Ευρωζώνη