ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Πώς θα αντιμετωπίσουν την Κίνα και τα μοντέλα της οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες

Όπως ανέφεραν στελέχη της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας οι αυστηρότεροι δασμοί δεν αρκούν για να προστατεύσουν τον κλάδο

Στενεύει το περιθώριο για τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες καλούνται να αναβαθμίσουν την παραγωγή και τις προμηθευτικές τους αλυσίδες για να ανταγωνιστούν την Κίνα. Μάλιστα οι αρμόδιοι αξιωματούχοι ετοιμάζονται για το σενάριο επιβολής νέων δασμών στα ηλεκτροκίνητα οχήματα από την Κίνα, βάσει των αποτελεσμάτων που προκύπτουν από την έρευνα για τις επιδοτήσεις του Πεκίνου στις κρίσιμες βιομηχανίες.

Όπως ανέφεραν στελέχη της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας σε σχετικό συνέδριο του Reuters, οι αυστηρότεροι δασμοί δεν αρκούν για να προστατεύσουν τον κλάδο, ενώ η ζημία που έχει συμβεί ήδη είναι πολύ δύσκολο να αλλάξει. Σύμφωνα με στοιχεία της ερευνητικής εταιρείας Rhodium Group, οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες πωλούν σε πολύ χαμηλότερες τιμές έναντι των ευρωπαϊκών, απέκτησαν το 19% της ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτροκίνησης πέρυσι από 16% το 2022.

Η άνοδος των κινεζικών εξαγωγών και το ενδεχόμενο δημιουργίας κινεζικών εργοστασίων στην Ευρώπη υποχρεώνουν τις ευρωπαϊκές επιχειρήσεις να εξετάσουν συνεργασίες με ανταγωνιστες, να ασκήσουν μεγαλύτερη πίεση στους προμηθευτές τους για τα κόστη και να εντείνουν τις διαπραγματεύσεις με τα σωματεία σχετικά με το μέλλον των εργοστασίων και των θέσεων εργασίας.

Μάλιστα το θέμα της μείωσης του κόστους εργασίας ήταν ανέκαθεν δύσκολο στην Ευρώπη λόγω της μεγάλης πολιτικής και νομικής δύναμης των σωματείων. Στην τρέχουσα κατάσταση, όμως, οι διαπραγματεύσεις μεταξύ των δύο πλευρών φέρεται να είναι ποιοτικές, διότι έχει γίνει πλήρως κατανοητό το μέγεθος του προβλήματος. «Συγκεκριμένα τα γερμανικά μας εργοστάσια πρέπει να προετοιμαστούν για σκληρότερο ανταγωνισμό», δήλωσε ο οικονομικός διευθυντής της Volkswagen, Arno Antlitz.

Οι λύσεις αυτές εξετάζονται με στόχο να πέσει το κόστος των αυτοκινήτων και να κλείσει το χάσμα με τα κινεζικά. Οι δασμοί έχουν τη δυνατότητα να περιορίσουν ή και να κλείσουν προσωρινά τη διαφορά αυτή. Ωστόσο, οι γερμανικές βιομηχανίες προειδοποιούν ότι εάν η Κίνα πράγματι «απαντήσει» με δασμούς στο γαλλικό κονιάκ και στις εισαγωγές αυτοκινήτων Mercedes-Benz, VW ή BMW, τότε το τίμημα θα είναι πολύ ακριβό. Ενδεικτικά, η Mercedes παράγει περίπου το 16% των εσόδων της στην Κίνα.

Διαβάστε ακόμη

Μάχη κατά των πολυεθνικών: Κοινό μπλοκ Ελλάδας και άλλων 7 χωρών για «φρένο» στους «Γεωγραφικούς Περιορισμούς»

Πρόστιμο 6,2 εκατ. λιρών στην HSBC για βλαπτικές πρακτικές κατά 1,5 εκατ. πελατών της

Κλιματική αλλαγή: Οι πλούσιοι κερδίζουν δισεκατομμύρια «βοηθώντας» τους φτωχούς (γραφήματα)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

string(0) ""