Η Sony πιθανότατα θα προσθέσει νέους τεχνολογικούς συνεργάτες στο project εξέλιξης ηλεκτρικών οχημάτων, που θα την βοηθήσουν στη δημιουργία μιας νέας επιχείρησης κινητικότητας της οποίος βασικός στόχος θα είναι να μετατρέψει τα αυτοκίνητα από μηχανήματα μεταφοράς σε χώρους ψυχαγωγίας.

Η κατά τα φαινόμενα ανεπίστροφη πορεία προς την τελική επικράτη των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, τα οποία κατασκευάζονται ευκολότερα από αυτά με κινητήρες εσωτερικής καύσης, επιτρέπει ακόμα και σε μη παραδοσιακές δυνάμεις την κατασκευή τέτοιων οχημάτων. Ταυτόχρονα, η αυτόνομη οδήγηση και η συνδεσιμότητα 5G αναμένεται να αναμορφώσουν την αυτοκινητοβιομηχανία, μετατρέποντας τα αυτοκίνητα σε κινητές πλατφόρμες για υπηρεσίες ενημέρωσης και ψυχαγωγίας.

«Θεωρούμε ότι ο κίνδυνος να αγνοήσουμε τα EV είναι μεγαλύτερος από την πρόκληση που θέτει η κατασκευή τους», δήλωσε σε συνέντευξή του ο Izumi Kawanishi, ο επικεφαλής της νέας επιχείρησης Sony Mobility. «Ο επερχόμενος μετασχηματισμός των αυτοκινήτων είναι κατά κάποιο τρόπο παρόμοιος με τη διαδικασία κατά την οποία η τεχνολογία της πληροφορίας μετέτρεψε τα τηλέφωνα σε smartphones», πρόσθεσε.

Ανακοινώνοντας τη δημιουργία της Sony Mobility στην έκθεση τεχνολογίας CES στο Λας Βέγκας αυτόν τον μήνα, ο CEO της Sony, Kenichiro Yoshida, ανακοίνωσε για πρώτη φορά ότι ο παγκόσμιος κολοσσός ηλεκτρονικών συσκευών και μπαταριών θα προσπαθήσει να μετατρέψει το έργο εξέλιξης ηλεκτρικών αυτοκινήτων που ξεκίνησε πριν από δύο χρόνια σε επικερδή επιχείρηση.

«Κατανοούμε ότι η ταχύτητα είναι ζωτικής σημασίας όσον αφορά τη λήψη μιας απόφασης», είπε ο Kawanishi, ο οποίος εντάχθηκε στην ιαπωνική εταιρεία ως μηχανικός λογισμικού το 1986 και υπήρξε επικεφαλής της μονάδας AI Robotics που κατασκευάζει το ρομπότ Aibo της Sony.

Ο Kawanishi ωστόσο δεν θέλησε να αποκαλύψει αν η τελική απόφαση για την πλήρη εμπλοκή της εταιρείας στον τομέα εξέλιξης και κατασκευής ηλεκτρικών αυτοκιννήτων θα παρθεί μέσα στο 2022.

Μέχρι στιγμής η Sony έχει κατασκευάσει δύο πρωτότυπα ηλεκτρικά αυτοκίνητο «Vision» σε συνεργασία με την Magna Steyr στην Αυστρία, η οποία κατασκευάζει επίσης αυτοκίνητα για τις BMW, Mercedes Benz και Toyota.

Στους συνεργάτες της νέας επιχειρηματικής δραστηριότητας της Sony που εδρεύει στην Ευρώπη περιλαμβάνονται οι εταιρείες προμήθειας εξαρτημάτων Bosch και Valeo, καθώς και η  ουγγρική start-up εταιρεία αυτόνομων οχημάτων AImotive.

Είναι αυτονόητο ότι για να λανσάρει η Sony ένα αμιγώς ηλεκτρικό όχημα στην αγορά, θα πρέπει να επενδύσει μεγάλα ποσά σε εγκαταστάσεις, εξειδικευμένο προσωπικό και εξοπλισμό. Η Tesla, η οποία παρέδωσε το πρώτο της ηλεκτρικό όχημα το 2008, έχει ξοδέψει δισεκατομμύρια δολάρια για να κάνει την επιχείρησή της βιώσιμη.

Η Sony θα πρέπει επίσης να αντιμετωπίσει και παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Toyota, η General Motors και η Volkswagen, οι οποίες ξοδεύουν δεκάδες δισεκατομμύρια δολάρια για να κρατηθούν μπροστά στην κούρσα του εξηλεκτρισμού και να αντιμτωπίσουν διάφορες start-up εταιρείας ηλεκτρικών αυτοκινήτων που επίσης κάνουν δυναμική είσοδο.

Η Sony συγκαταλέγεται σε μια αυξανόμενη λίστα εταιρειών τεχνολογίας που διερευνούν τυχόν ευκαιρίες για την εξηλεκτρισμένη αυτοκινητοβιομηχανία του μέλλοντος, συμπεριλαμβανομένων και άλλων κολοσσών, όπως η Apple, η LG Electronics, η Foxconn και η κινεζική Alibaba Group.

Η Sony θα επιλέξει νέους συνεργάτες για την εξέλιξη και κατασκευή ηλεκτρικών αυτοκινήτων με βάση την τεχνολογία που μπορούν να φέρουν στο έργο, ανεξάρτητα από την εθνικότητα τους, είπε ο Kawanishi, όταν ρωτήθηκε εάν η Sony θα συνεργαστεί και με κινεζικές εταιρείες.

Διαβάστε ακόμη

Τζέρεμι Γκράνθαμ: Ο θρυλικός επενδυτής προειδοποιεί – Το sell off στις αγορές ξεκίνησε

Γιάννος Κοντόπουλος: Ο νέος CEO της ΕΧΑΕ και Πρόεδρος στο Χρηματιστήριο Αθηνών (upd)

ΑΔΜΗΕ: Οι καλόγριες των Καλαβρύτων κέρδισαν τη μάχη με τον διαχειριστή και μετακινούν 7 πυλώνες ηλεκτρικής ενέργειας