Οι αποκλειστικές πλατφόρμες EV έχουν δώσει στις αυτοκινητοβιομηχανίες την ελευθερία να σχεδιάζουν γραμμές συναρμολόγησης που ταιριάζουν στα χαρακτηριστικά τους, συμπεριλαμβανομένου ενός μικρότερου συστήματος μετάδοσης κίνησης και ενός επίπεδου δαπέδου μπαταρίας.

Αντίθετα, οι «υβριδικές» πλατφόρμες επιβάλλουν περιορισμούς επειδή πρέπει να είναι σε θέση να φιλοξενήσουν μια δεξαμενή καυσίμου ή χώρο για κινητήρα εσωτερικής καύσης και κιβώτιο ταχυτήτων.

Το κόστος της μπαταρίας μειώνεται αλλά το κόστος παραγωγής θα μειωθεί ταχύτερα λόγω καινοτομιών όπως το gigacasting, όπου μεγάλα τμήματα του αυτοκινήτου χυτεύονται ως ενιαίο κομμάτι αντί να χρησιμοποιούνται δεκάδες συγκολλήσεις και παράγοντες συγκόλλησης. Η Tesla, την οποία ο Pacheco και άλλοι ειδικοί αναφέρουν ως ηγέτη καινοτομίας στη μείωση του κόστους συναρμολόγησης, υπήρξε πρωτοπόρος στο gigacasting.

Ο ρυθμός υιοθέτησης των EV έχει επιβραδυνθεί σε ορισμένες βασικές αγορές, συμπεριλαμβανομένων των ΗΠΑ και της Ευρώπης, και οι ειδικοί λένε ότι θα είναι ζωτικής σημασίας για τις αυτοκινητοβιομηχανίες να αναπτύξουν μοντέλα χαμηλότερου κόστους.

Ο Pacheco δήλωσε ότι το gigacasting από μόνο του μπορεί να μειώσει το κόστος του αμαξώματος (χωρίς τη βαφή) κατά τουλάχιστον 20%. Άλλες εξοικονομήσεις μπορούν να προέλθουν από τη χρήση της μπαταρίας ως δομικού στοιχείου.

Ο Pacheco υποστηρίζει ότι «το κόστος των μπαταριών μειώνεται εδώ και χρόνια, αλλά η πτώση του κόστους συναρμολόγησης είναι ένας παράγοντας-έκπληξη που θα φέρει τα ηλεκτρικά οχήματα σε ισοτιμία με τα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης γρηγορότερα από ό, τι πιστεύαμε. Φτάνουμε σε αυτό το σημείο καμπής νωρίτερα από το αναμενόμενο».

Το αν και πότε αυτές οι εξοικονομήσεις μεταφράζονται σε χαμηλότερες τελικές τιμές εξαρτάται από τον κατασκευαστή, δήλωσε ο Pacheco, αν και η ισοτιμία τιμών μεταξύ συγκρίσιμων ηλεκτρικών μοντέλων και μοντέλων ICE, κατά μέσο όρο, θα πρέπει να επιτευχθεί έως το 2027.

Οι νεοφυείς εταιρείες, όπως η BYD και η Tesla, μπορούν να αντέξουν οικονομικά να μειώσουν τις τιμές επειδή το κόστος τους είναι αρκετά χαμηλό για να το πράξουν χωρίς να βλάψουν πάρα πολύ την κατώτατη γραμμή τους.

Η Gartner εξακολουθεί να προβλέπει ισχυρή αύξηση των πωλήσεων EV, με τα μισά από όλα τα αυτοκίνητα που θα πωλούνται το 2030 να είναι αμιγώς ηλεκτρικά. Ωστόσο ο Pacheco δήλωσε ότι η αγορά κινείται σε μια περίοδο «επιβίωσης του ισχυρότερου» σε σύγκριση με μία προηγούμενη που έμοιαζε με τον «πυρετό του χρυσού» για τους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων.

Περιέγραψε το 2024 ως έτος μετάβασης στην ευρωπαϊκή αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, με κινεζικές εταιρείες όπως η BYD και η MG να ενισχύουν τα δίκτυα πωλήσεων και την γκάμα τους, ενώ οι παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Renault και η Stellantis θα λανσάρουν μοντέλα χαμηλότερου κόστους.

«Συμβαίνουν πολλά πράγματα που μπορεί να μην επηρεάζουν απαραίτητα τις πωλήσεις, αλλά προετοιμάζουν για κάτι πολύ μεγαλύτερο», είπε. Ορισμένες νεοσύστατες επιχειρήσεις EV υψηλού προφίλ αντιμετώπισαν δυσκολίες το περασμένο έτος, συμπεριλαμβανομένης της Nio, η οποία συνεχίζει να βλέπει τεράστιες απώλειες, της Polestar, της οποίας η τιμή της μετοχής έχει μειωθεί απότομα από τότε που εισήχθη στο χρηματιστήριο και της Lucid, η οποία μείωσε την πρόβλεψή της για την παραγωγή για το 2024 κατά 90%.

Άλλες εταιρείες που αντιμετωπίζουν δυσκολίες περιλαμβάνουν τη Fisker, η οποία βρίσκεται σε συνομιλίες με τη Nissan, και την HiPhi, η οποία πρόσφατα ανέστειλε τις δραστηριότητές της για έξι μήνες.

Η Gartner προβλέπει ότι το 15% των εταιρειών στην αλυσίδα αξίας των ηλεκτρικών οχημάτων που ιδρύθηκαν την τελευταία δεκαετία θα αποτύχουν, ειδικά εκείνες που εξαρτώνται από συνεχείς εξωτερικές επενδύσεις για να συνεχίσουν τις δραστηριότητές τους.

«Προχωράμε σε μια νέα φάση όπου τα EV δεν θα μπορούν να επιβιώσουν μόνο με κίνητρα», είπε ο Pacheco. «Πρέπει να είναι ένα εξαιρετικό προϊόν σε σύγκριση με ένα ICE».