Η Volkswagen θα καθυστερήσει την παραγωγή ενός νέου προσιτού ηλεκτρικού αυτοκινήτου επειδή οι επιεικέστεροι κανόνες Euro 7 κατά της ρύπανσης σημαίνουν ότι τα μικρότερα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης θα επιτρέπεται να πωλούνται περισσότερο από το αναμενόμενο.

Σύμφωνα με πληροφορίες του auto motor und sport, το μικρό EV, βασισμένο στο πρωτότυπο ID.2all που  αποκαλύφθηκε τον περασμένο Μάρτιο, έχει προγραμματιστεί να μπει σε πλήρη παραγωγή τον Μάιο του 2026 αντί για το 2025.

Το ID.2all θα πωλείται σε βασική τιμή μικρότερη από 25.000 ευρώ. Η λιανική τιμή θα είναι υψηλότερη από τα ανταγωνιστικά μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, όπως το Polo της VW που θα πωλείται ταυτόχρονα στην αγορά. Το Polo κοστίζει λιγότερο από 22.000 ευρώ στη Γερμανία.

Η VW και άλλες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες είχαν προβλέψει ότι δεν θα ήταν πλέον σε θέση να πωλούν μικρά αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης κερδοφόρα μέχρι το τέλος της δεκαετίας λόγω των αυστηρών κανόνων Euro 7 κατά της ρύπανσης.

Μετά από έντονες πιέσεις από τη βιομηχανία, οι χώρες της ΕΕ συμφώνησαν να μην αλλάξουν τις υπάρχουσες συνθήκες δοκιμών Euro 6 και τα όρια εκπομπών για αυτοκίνητα  και ημιφορτηγά, πράγμα που σημαίνει ότι τα μικρά αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης μπορούν να συνεχίσουν να κατασκευάζονται χωρίς δαπανηρές αναβαθμίσεις που θα τα καθιστούσαν ασύμφορα.

Η VW θα αποκαλύψει το ID2all παραγωγής το 2025 και θα κατασκευάσει μικρούς αριθμούς του μοντέλου μέχρι την πλήρη ένταξή του στην γκάμα το επόμενο έτος. Ωστόσο, η καθυστέρηση της παραγωγής μεγάλου όγκου θα φέρει τη VW πιο πίσω από τους ευρωπαίους ανταγωνιστές της, όπως η Stellantis, η οποία έχει λανσάρει το αμιγώς ηλεκτρικό Citroën ë-C3 που ξεκινά από 23.300 ευρώ, και τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες που στοχεύουν στην Ευρώπη με φθηνά ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Η καθυστέρηση του ID.2all έρχεται εν μέσω της αναδιοργάνωσης του δικτύου παραγωγής της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη από το αφεντικό της VW, Thomas Schäfer, για τη μείωση του κόστους.

Όπως δήλωσε ο Schäfer στο auto motor und sport, εφεξής μόνο το 80% του μέγιστου προβλεπόμενου όγκου πωλήσεων ενός νέου μοντέλου θα προγραμματιστεί για παραγωγή. Ο προηγούμενος προγραμματισμός παραγωγής της VW περιελάμβανε ένα buffer σε περίπτωση που η ζήτηση ήταν υψηλότερη από την αναμενόμενη. Για παράδειγμα, εάν το τμήμα πωλήσεων υπολόγιζε ότι ένα νέο μοντέλο θα πουλούσε 150.000 μονάδες ετησίως, η παραγωγή του προγραμματιζόταν σε 170.000 οχήματα.

Κάπως έτσι, όταν οι νέες παραγγελίες μειώθηκαν προέκυψε μεγάλη πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα. Ο Schäfer είπε ότι εάν ένα νέο μοντέλο έχει υψηλότερες πωλήσεις από τις προβλέψεις, η επιπλέον ζήτηση θα καλυφθεί με πρόσθετες αλλαγές. Ο νέος σχεδιασμός του 80% εγκαινιάζεται στην παραγωγή του νέου Passat στη Μπρατισλάβα της Σλοβακίας.

«Θα το εφαρμόσουμε για όλα τα μελλοντικά μοντέλα και το έχουμε ήδη προγραμματίσει ως μέρος της κατανομής του εργοστασίου», δήλωσε ο Schäfer.