Στην αισθητή αναβάθμιση της τιμής – στόχου στα 20,7 ευρώ (από 17 ευρώ προηγουμένως και σημερινή τιμή 14,3 ευρώ) για τη μετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ προχωρά η Πειραιώς Χρηματιστηριακή, δίνοντας παράλληλα τη σύσταση «buy».

Σύμφωνα με το report της χρηματιστηριακής εταιρείας, ο κατασκευαστικός όμιλος αποτελεί έναν ελκυστικό τρόπο, προκειμένου κάποιος να επενδύσει στην ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας. Ιδίως μετά την άρση της πολιτικής αβεβαιότητας, η οποία έχει ανοίξει τον δρόμο για την ανάκτηση της επενδυτικής βαθμίδας εντός του 2023.

Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, όπως αναφέρει η Πειραιώς, ως ο μεγαλύτερος παίχτης στις υποδομές αναμένεται να ωφεληθεί σημαντικά από το βελτιωμένο επενδυτικό περιβάλλον.

Η εταιρεία αυτή την στιγμή προχωράει σε επενδύσεις ύψους 3,5 δισ. ευρώ, ενώ είναι κατάλληλα τοποθετημένη για να αξιοποιήσει το μεγαλύτερο πρόγραμμα παραχωρήσεων στην Ευρώπη με έργα 10 δισ. ευρώ τις επόμενες περιόδους και επιπλέον 20 δισ. σε μεσοπρόθεσμο ορίζοντα.

Το χαρτοφυλάκιο παραχωρήσεων, το οποίο ήδη διαθέτει ο Όμιλος, αποτιμάται στο 1 δισ. ευρώ με βάση το χαμηλότερο risk free rate (3,5% έναντι 4,5%). Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ετοιμάζεται να υπογράψει την σύμβαση της Εγνατίας και επιταχύνει την κατασκευή του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι.

Η λειτουργία των νέων έργων σε 3-4 χρόνια, μαζί με την αύξηση του μερίσματος από τις ώριμες παραχωρήσεις αυτοκινητοδρόμων (περίπου 40 εκατ. ευρώ σήμερα), εγγυώνται πάνω από 160 εκατ. ευρώ μερίσματα ετησίως από το 2027 έως το 2056.

Στην κατασκευή έχει αυξηθεί η αποτίμηση κατά σχεδόν 100 εκατ. ευρώ, στα 276 εκατ. ευρώ, σε συνέχεια του ισχυρού και ποιοτικού ανεκτέλεστου των 5,5 δισ. ευρώ. Αναμένονται 200 εκατ. ευρώ συνολικές ταμειακές ροές με περιθώριο για μεγαλύτερη απόδοση λόγω καλύτερων περιθωρίων κερδοφορίας.

Στην ενέργεια, η παραγωγή (εκτός ΑΠΕ) και η λιανική ηλεκτρισμού αποτιμώνται στα 518 εκατ. ευρώ, λόγω χαμηλότερου κόστους κεφαλαίου, υψηλότερης καθαρής ταμειακής θέσης και βελτιωμένης ορατότητας στη λιανική.

Τέλος, για το σκέλος τον ΑΠΕ (ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ) χρησιμοποιείται η τρέχουσα κεφαλαιοποίηση, καθώς οι συζητήσεις με ενδιαφερόμενους επενδυτές βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη.

Σε κάθε περίπτωση η μετοχή διαπραγματεύεται περίπου στο 13.0x EV/EBITDA 2024E, το οποίο πιστεύουμε ότι είναι λογικό δεδομένων των ισχυρών ταμειακών ροών και του χαρτοφυλακίου έργων προς ανάπτυξη».

Η χρηματιστηριακή, κλείνει την ανάλυσή της, σημειώνοντας ότι με βάση τις νέες εκτιμήσεις, η μητρική εταιρεία θα λάβει φέτος περίπου 150 εκατ. σε μερίσματα και επιστροφές κεφαλαίου, τα οποία σε συνδυασμό με τα μετρητά των 600 εκατ. ευρώ, αποδεικνύονται παραπάνω από αρκετά για να καλύψουν τις υψηλές επενδύσεις των επόμενων περιόδων, ύψους 400 εκατ., αλλά και τα μερίσματα στους μετόχους (περιλαμβάνοντας και επαναγορές) ύψους 45 εκατ. ευρώ.

Την περίοδο 2024 – 2029 η μητρική αναμένεται να λάβει συνολικά 1,5 δισ. ευρώ από μερίσματα και επιστροφές κεφαλαίου, επιτρέποντας την άνετη κάλυψη των υποχρεώσεων και προσφέροντας αρκετό χώρο για αύξηση μερισμάτων (εκτιμάται 20% τον χρόνο) και νέες επενδύσεις.

Υπενθυμίζεται ότι ο Όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είναι ο μεγαλύτερος επενδυτής σε έργα παραχωρήσεων και ΣΔΙΤ, με κομβικής σημασίας αυτοκινητοδρόμους υπό διαχείριση και εμβληματικά έργα που αντιστοιχούν σε επενδύσεις δισεκατομμυρίων ευρώ, όπως ο νέος Διεθνής Αερολιμένας Ηρακλείου Κρήτης, το Ολοκληρωμένο Τουριστικό Συγκρότημα στο Ελληνικό, η νέα μονάδα ηλεκτροπαραγωγής με φυσικό αέριο στην Κομοτηνή, το οδικό τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), η Ολοκληρωμένη Διαχείριση Απορριμμάτων στις Περιφέρειες Ηπείρου και Πελοποννήσου, το ηλεκτρονικό εισιτήριο σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, αλλά και η ανάπτυξη του δικτύου υποδομών υπερυψηλών ταχυτήτων internet (ultra fast broadband).

Παράλληλα, ο Όμιλος  διεκδικεί το κομμάτι της παραχώρησης του ΒΟΑΚ καθώς και την Αττική Οδό, ενώ αξιοποιώντας το πρόσφατο νομοθετικό πλαίσιο κατέθεσε ως leader ένωσης εταιρειών την πρώτη Πρότυπη Πρόταση που περιλαμβάνει νέα τμήματα του οδικού δικτύου της Αττικής προς Λαύριο, Ραφήνα και Λ. Βουλιαγμένης.

Διαβάστε ακόμα

Οι «έφιπποι διάολοι», η Έφη, ο Τζανακό, ο Μαραντζίδης και τα ξινά τρολ, ο σιωπηρός Γεράρδος και οι μεγάλες μπίζνες στις μαρίνες

Κώστας Γεράρδος (Πλαίσιο): Νέο επενδυτικό πλάνο 40 εκατ. και ενδιαφέρον για την Κωτσόβολος

Πληροφορική: «Καύσωνας» στον κλάδο με διψήφιο αριθμό εξαγορών – Ο «χάρτης» των φετινών deals

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ