«Βουτιά» σημειώνει η μετοχή της Heineken στο Χρηματιστήριο της Ολλανδίας, καθώς η ζυθοποιία έσπευσε να περικόψει τον στόχο για τη φετινή κερδοφορία, λόγω της αδύναμης κατανάλωσης.

Στο α’ εξάμηνο του 2023, τα λειτουργικά κέρδη περιορίστηκαν κατά 22%, με τον όγκο των πωλήσεων να «ψαλιδίζεται» κατά σχεδόν 13%, ως απόρροια των διαδοχικών ανατιμήσεων.

Η ολλανδική εταιρεία, στις αρχές του έτους, προχώρησε σε επιθετικές αυξήσεις τιμών, μετακυλίοντας στους καταναλωτές ένα μεγάλο μέρος της επιβάρυνσης από το κόστος παραγωγής.

Αυτό είχε ως αποτέλεσμα τη μείωση των πωλήσεων, οι οποίες επλήγησαν κι από την ύφεση στο Βιετνάμ, μία από τις βασικές αγορές της Heineken.

Η μετοχή της εταιρείας, στο άκουσμα των παραπάνω, υποχωρεί σήμερα κατά τουλάχιστον 6% και αναδιπλώνεται στα 90 ευρώ, στο χαμηλότερο σημείο από τον Ιανουάριο του 2023.

Όσον αφορά το σύνολο του 12μηνου, η διοίκηση της Heineken περιμένει πλέον μια μέση μονοψήφια άνοδο των λειτουργικών κερδών, ποντάροντας στην ανάκαμψη του β’ εξαμήνου.

Η προηγούμενη πρόβλεψη έκανε λόγο για μια «μέση προς υψηλή» μονοψήφια αύξηση της κερδοφορίας.

«Η αξιοπιστία των εκτιμήσεων της Heineken τίθεται εν αμφιβόλω» σχολιάζει η Citigroup, σε μια πρώτη αντίδραση. «Επρόκειτο για τα χειρότερα αποτελέσματα που έχουμε δει» τονίζει, από την πλευρά της, η RBC.

Πάντως, τα προβλήματα δεν αφορούν μόνο την ολλανδική εταιρεία, καθώς όλος ο κλάδος καλείται να διαχειριστεί το υψηλό κόστος των πρώτων υλών, κάτι που οδηγεί σε διαρκείς ανατιμήσεις.

Με τη Heineken να είναι η πρώτη ζυθοποιία, η οποία ανακοίνωσε μεγέθη α’ εξαμήνου, η προσοχή εστιάζει στις βασικές ανταγωνίστριες, δηλαδή τις Anheuser-Busch InBev NV και Carlsberg A/S.  

Διαβάστε ακόμα

H… checklist των τραπεζών μετά την επιτυχή ολοκλήρωση των stress tests

Στο σφυρί βγαίνει οικόπεδο «φιλέτο» γνωστού επιχειρηματία στη Γλυφάδα

Γιάννης Λουμάκης (Uni Systems): Το διεθνές στοίχημα της «αρχαιότερης» στην Ελλάδα εταιρείας πληροφορικής (pic)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ