Οι δυσαρεστημένοι εργαζόμενοι κόστισαν το 2023 στις αμερικανικές εταιρείες περίπου 1,9 τρισεκατομμύρια δολάρια λόγω απωλειών στην παραγωγικότητα, σύμφωνα με έρευνα της Gallup, η οποία μέτρησε τη δυσαρέσκεια στο χώρο εργασίας.

Αυτό το εντυπωσιακό νούμερο προέρχεται από το γεγονός ότι ολοένα και περισσότεροι Αμερικανοί αισθάνονται αποστασιοποιημένοι από τους εργοδότες τους μετά την πανδημία. Οι διαχρονικές έρευνες του ινστιτούτου αναφορικά με την αφοσίωση των εργαζομένων έδειχαν αυξανόμενα ποσοστά επί μία δεκαετία, ωστόσο αυτά φαίνεται να «έπιασαν ταβάνι» το 2020. Η αναστάτωση των τελευταίων ετών μείωσε την ικανοποίηση στον εργασιακό χώρο, με περισσότερους εργαζόμενους να δηλώνουν ότι δεν γνωρίζουν σαφώς τι περιμένουν οι εργοδότες τους από αυτούς – μία ένδειξη περιορισμού τς δέσμευσης.

Το διακύβευμα είναι σημαντικό για τις εταιρείες, διότι ένα αφοσιωμένο εργατικό δυναμικό αυξάνει την παραγωγικότητα και αυτό συμβάλλει στην αύξηση των πωλήσεων και των κερδών. Η καλύτερη σύνδεση με το προσωπικό ανεβάζει επίσης τα ποσοστά διατήρησης του προσωπικού.

Το να έχει κανείς εργαζόμενους με κίνητρα συνδέεται με «πολλά διαφορετικά αποτελέσματα που είναι σημαντικά για τους οργανισμούς», δήλωσε ο Τζιμ Χάρτερ, επικεφαλής ερευνητής της Gallup για τους εργασιακούς χώρους.

Η έρευνα παρουσιάζει μια ζοφερή εικόνα για το εργατικό δυναμικό της Αμερικής. Μόνο το ένα τρίτο των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι είναι αφοσιωμένοι στη δουλειά τους, ενώ οι μισοί καταβάλλουν ελάχιστη προσπάθεια – αυτό που έχει ονομαστεί «σιωπηλή παραίτηση».

Όπως μεταδίδει το Bloomberg, το κέντρο ερευνών υπολόγισε το κόστος της μειωμένης παραγωγικότητας εκτιμώντας την επίπτωση σε δολάρια που έχει η μη αφοσίωση ενός εργαζομένου και στη συνέχεια αντανακλώντας την επίπτωση αυτή για τον εργαζόμενο πληθυσμό. Το συνολικό πλήγμα στην παγκόσμια οικονομία εκτιμάται σε 8,8 τρισεκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με την εταιρεία.

Ο Χάρτερ, συγγραφέας πολλών βιβλίων για τη διοίκηση επιχειρήσεων, προειδοποίησε τις εταιρείες να δουν ότι η δέσμευση των εργαζομένων υπερβαίνει την αρχή «να κάνουμε ωραία πράγματα για τους ανθρώπους». Οι εργαζόμενοι θέλουν «να αισθάνονται ότι αυτό που κάνουν στη δουλειά τους συνδέεται με κάτι μεγαλύτερο από τον εαυτό τους».

Για να διορθωθεί η κατάσταση, ο Χάρτερ πρότεινε ατομικές εβδομαδιαίες συναντήσεις ελέγχου και καθοδήγηση σχετικά με το πώς να συνεργάζονται με τους συναδέλφους τους. Όταν οι εργαζόμενοι ενημερώνονται για το πώς να συνεργάζονται μεταξύ τους, η σαφήνεια των ρόλων αυξάνεται σε περίπου 80% από λιγότερο από 50%. Αυτού του είδους η στρατηγική είναι πιο αναγκαία για τους νεότερους εργαζόμενους, επειδή είναι πολύ πιο πιθανό να αλλάξουν δουλειά σε αναζήτηση μιας πιο ικανοποιητικής ισορροπίας μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής.

«Υπάρχει σίγουρα μια προσδοκία μεταξύ του νέου εργατικού δυναμικού να έχει περισσότερο έναν τύπο προπονητή-διευθυντή που πραγματικά ενδιαφέρεται για την εξέλιξη τους», δήλωσε ο Χάρτερ. «Απαιτούν η εργασία να βελτιώνει τη ζωή τους και όχι απλώς να είναι κάτι ξεχωριστό».

Διαβάστε ακόμη

«Overbooked» στο συνέδριο της JP – Τα ραντεβού που έχουν κλειστεί με την ελίτ των επενδυτικών κεφαλαίων

ΣΥΡΙΖΑ: Το τριήμερο στις Σπέτσες δεν κατάφερε να κλείσει τα ανοιχτά μέτωπα

Ποιες καλύψεις περιλαμβάνονται στην ασφάλιση πυρκαγιάς

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ