Αύξηση των κερδών της κατά το τρίτο τρίμηνο του έτους ανακοίνωσε η Air France-KLM χάρη στην ισχυρής ζήτηση κατά τη διάρκεια της καλοκαιρινής περιόδου, αν και ο αριθμός των επιβατών υποχώρησε ελαφρώς κάτω από τις προβλέψεις της εταιρείας.

Τα λειτουργικά κέρδη αυξήθηκαν κατά 31% σε σχέση με ένα χρόνο πριν, καταγράφοντας ρεκόρ που ανέρχεται σε 1,34 δισ. ευρώ, εξακολουθώντας να είναι ελαφρώς χαμηλότερα από τις εκτιμήσεις των αναλυτών. Η χωρητικότητα έφθασε το 94% του συγκρίσιμου προπανδημικού τριμήνου του 2019 – ελαφρώς κάτω από τον στόχο της εταιρείας για ποσοστό 95%.

Σύμφωνα με το Bloomberg, ο γαλλο-ολλανδικός αερομεταφορέας επανέλαβε την πρόβλεψή του για τον όγκο επιβατών του τέταρτου τριμήνου και του έτους και ενίσχυσε τον ισολογισμό του με μια συμφωνία χρηματοδότησης ύψους 1,3 δισ. ευρώ με την Apollo Global Management που συνδέεται με το πρόγραμμα ανταμοιβής της Air France-KLM, Flying Blue.

Ήταν ένα έντονο τρίμηνο από άποψη στρατηγικής για την Air France-KLM, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Μπέντζαμιν Σμιθ, αναφερόμενος στη συναλλαγή με την Apollo, τη συμφωνία για την παραγγελία αεροσκαφών ευρείας ατράκτου από την Airbus και το σχέδιο της αεροπορικής εταιρείαςνα επενδύσει στον σκανδιναβικό αερομεταφορέα SAS AB, το οποίο θα «ενισχύσει την προσφορά και τη συνδεσιμότητά μας στις Σκανδιναβικές χώρες».

Η Air France-KLM έχει επίσης εκδηλώσει ενδιαφέρον για την επικείμενη πώληση του πορτογαλικού αερομεταφορέα TAP.

Τα έσοδα του τρίτου τριμήνου αυξήθηκαν κατά 6,8% στα 8,66 δισ. ευρώ, ανακοίνωσε η Air France-KLM, επικαλούμενη την ισχυρή καλοκαιρινή ζήτηση τόσο στα δρομολόγια μεγάλων αποστάσεων πάνω από τον Βόρειο Ατλαντικό και σε κοντινότερους προορισμούς, όσο και στη μονάδα χαμηλού κόστους Transavia. Οι αναλυτές που συμμετείχαν σε δημοσκόπηση του Bloomberg ανέμεναν πωλήσεις 8,72 δισ. ευρώ και λειτουργικά κέρδη 1,38 δισ. ευρώ.

Η μεγαλύτερη πληρότητα των αεροπλάνων και οι υψηλότεροι ναύλοι συνέβαλαν στην αντιστάθμιση της μείωσης των εσόδων από το φορτίο και του πληθωρισμού, ενισχύοντας τα λειτουργικά περιθώρια κατά 2,9 ποσοστιαίες μονάδες. Ωστόσο, η εταιρεία κατέγραψε ελεύθερη ταμειακή εκροή 434 εκατ. ευρώ σε προσαρμοσμένη βάση, επικαλούμενη εποχικότητα στις πωλήσεις εισιτηρίων.

Η συμφωνία με την Apollo, η οποία είναι δομημένη ως οιονεί μετοχικό κεφάλαιο, θα επιτρέψει στην Air France-KLM να διατηρήσει τη διαχείριση του προγράμματος Flying Blue, ενώ η Air France και η KLM διατηρούν η καθεμία την κυριότητα της βάσης δεδομένων των πελατών τους.

Η Air France-KLM και άλλες αεροπορικές εταιρείες έχουν επωφεληθεί από την ισχυρή ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια, αποκαθιστώντας ισολογισμούς που έχουν πληγεί από τους παρατεταμένους περιορισμούς κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Οι ανησυχίες αυξάνονται για τη μακροπρόθεσμη ζήτηση, καθώς οι καταναλωτές παλεύουν με τον πληθωρισμό και το υψηλό κόστος των ενυπόθηκων δανείων που περιορίζουν την αγοραστική δύναμη των νοικοκυριών.

Η εταιρεία εξέφρασε την αισιοδοξία της για τις προοπτικές του τέταρτου τριμήνου, παρά τις συγκρούσεις στη Μέση Ανατολή, οι οποίες οδήγησαν στην ακύρωση συνδέσεων με το Ισραήλ, και μια σειρά από εκκενώσεις περιφερειακών αεροδρομίων και μουσείων στη Γαλλία λόγω τρομοκρατικών συναγερμών.

Η Air France-KLM παρέμεινε σταθερή στην προηγούμενη πρόβλεψή της για τη χωρητικότητα του τέταρτου τριμήνου, που μετράται σε προσφερόμενες θέσεις επί τα διανυθέντα χιλιόμετρα, πάνω από το 95% των επιπέδων του 2019 και γύρω στο 95% για το σύνολο του έτους.

Οι μετοχές της Air France-KLM έκλεισαν στο χαμηλότερο επίπεδο από τον Ιούλιο του 2022 την Πέμπτη, αποτιμώντας την εταιρεία σε περίπου 2,83 δισ. ευρώ.

Διαβάστε ακόμη

Λαγκάρντ: «Πονοκέφαλος» η κάμψη στα δάνεια – Στην Επ. Ανταγωνισμού το «μπαλάκι» για το spread σε δάνεια – καταθέσεις

Mytilineos: Υπέρβαση στόχου κερδοφορίας «βλέπουν» οι αναλυτές – Ενα βήμα πριν την επενδυτική βαθμίδα

Επιχειρήσεις: Aσφάλιση κινδύνων στον κυβερνοχώρο – Σε ποιους απευθύνεται

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ