Oρισμένες κορυφαίες γερμανικές εταιρείες μπορεί να αποδειχθούν η μεγαλύτερη τροχοπέδη στα τριμηνιαία αποτελέσματα της Ευρώπης τις επόμενες εβδομάδες, ένα δυσοίωνο σημάδι για τον δείκτη DAX της χώρας, καθώς ο ίδιος κυμαίνεται κοντά σε υψηλό ρεκόρ.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες BMW AG και Mercedes-Benz Group AG, ο κολοσσός BASF SE, η εταιρεία παραγωγής φαρμάκων και χημικών Bayer AG και η εταιρεία κατασκευής τσιπ Infineon Technologies AG είναι μεταξύ των επτά εταιρειών του Euro Stoxx 50 που αναμένεται να οδηγήσουν σε πτώση των κερδών ανά μετοχή κατά 7% στον δείκτη, εξαιρουμένου του ενεργειακού τομέα, σύμφωνα με υπολογισμούς του Bloomberg Intelligence.

Η γαλλική φαρμακοβιομηχανία Sanofi SA και ο ολλανδικός προμηθευτής εξοπλισμού και κατασκευής μικροτσίπ ASML Holding NV αναμένεται επίσης να σημειώσουν απότομη πτώση.

«Η εξάρτηση της Γερμανίας από ορισμένες βασικές προβληματικές βιομηχανίες, ιδίως την αυτοκινητοβιομηχανία, την αφήνει εκτεθειμένη στις κυκλικές πιέσεις της ζήτησης σε παγκόσμιο επίπεδο, εκτός της υποτονικής οικονομικής ανάκαμψης στο εσωτερικό», όπως ανέφερε ο αναλυτής του Bloomberg Intelligence, Κάιντι Μενγκ.

Οι εκτιμήσεις των αναλυτών υποδεικνύουν ότι τα προσαρμοσμένα κέρδη ανά μετοχή της Infineon για το τρίμηνο που έληξε στις 31 Μαρτίου μειώθηκαν κατά 46%, εν μέσω μιας ευρύτερης ύφεσης στη ζήτηση από βιομηχανικούς πελάτες.

Οι μετοχές της εταιρείας η οποία προμηθεύει κινεζικές εταιρείες ηλεκτρικών οχημάτων κατέγραψαν πτώση τον Μάρτιο, αφού η κινεζική κυβέρνηση έχει ζητήσει από τους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων να αυξήσουν τις αγορές τους από τους εγχώριους κατασκευαστές μικροτσίπ.

Οι ανησυχίες των επενδυτών γύρω από το πρόβλημα αυτό ενδέχεται να είναι υπερβολικές, καθώς η βιομηχανία ημιαγωγών της Κίνας βρίσκεται ακόμη σε περίοδο ανάπτυξης, όπως σημείωσε ο αναλυτής της Citi, Άντριου Γκάρντινερ, σε πρόσφατη έρευνά του τον περασμένο μήνα.

Αλλά ακόμη και αν το κατώτατο σημείο μπορεί να έχει επιτευχθεί στον ευρύτερο κύκλο της βιομηχανίας, δεν έχουν ακόμη εμφανιστεί ουσιαστικά σημάδια ανάκαμψης, θέτοντας υπό αμφισβήτηση την ικανότητα της εταιρείας να ανταποκριθεί στις προβλέψεις της για το σύνολο του έτους.

Εν τω μεταξύ, η ανησυχητική επιβράδυνση της ζήτησης ηλεκτρικών οχημάτων και ο σκληρός ανταγωνισμός στην Κίνα όσον αφορά την τιμολόγηση και την τεχνολογία, υποδεικνύουν ένα δύσκολο 2024 για τις αυτοκινητοβιομηχανίες, σύμφωνα με τον αναλυτή της Berenberg, Ρομάν Γκουρβίλ.

Η Mercedes και η BMW προχωρούν σε μεγάλες εκπτώσεις καθώς η πίεση στις τιμές αυξάνεται, όπως δήλωσε ο αναλυτής του Bloomberg Intelligence, Μάικλ Ντιν.

Το κόστος των πρώτων υλών παραμένει αυξημένο για τις Bayer και BASF, σύμφωνα με τον αναλυτή του Bloomberg, Τζέισον Μάινερ.

Ο τομέας καλλιεργειών της Bayer αντιμετωπίζει επίσης ένα ακόμη αδύναμο τρίμηνο, καθώς οι αγρότες αναμένουν χαμηλότερες τιμές των σιτηρών τους, ενώ η μειωμένη οικοδομική δραστηριότητα λόγω των υψηλών επιτοκίων περιορίζει τη ζήτηση για τα αγαθά της BASF, τόνισε ο Μάινερ.

Η Bayer εξακολουθεί επίσης να περιδινίζεται σε δικαστικές διαμάχες που σχετίζονται με το ζιζανιοκτόνο Roundup. Ο κολοσσός πριν από δύο χρόνια έβαλε στην άκρη έως και 16 δισεκατομμύρια δολάρια για την επίλυση περισσότερων από 100.000 υποθέσεων.

«Εάν τα κέρδη συνεχίσουν να επιδεινώνονται, ο DAX θα μπορούσε να χάσει μέρος της στήριξης της αξίας του», δήλωσε ο Μενγκ.

Σημειωτέον πως ο δείκτης DAX έχει σημειώσει ράλι περίπου 8% μέχρι στιγμής φέτος και άγγιξε υψηλό ρεκόρ στις 28 Μαρτίου.

Διαβάστε ακόμη 

ΥΠΕΘΟ: Συναγερμός για αναχαίτιση της νέας «ρουκέτας» στην ανάπτυξη και στην τσέπη του Έλληνα

«Εκλεισε» η χρηματοδότηση για το νέο project 5* των 150 εκατ. ευρώ στο Πόρτο Χέλι – Ετοιμο το 2026 (pics)

ΕΝΦΙΑ: Ανοίγει η εφαρμογή για διορθώσεις στο Ε9

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ