Η κρίση του εν εξελίξει πληθωρισμού, η οποία μαστίζει την Ευρώπη, φαίνεται ότι αρχίζει να επηρεάζει και τις αυτοκινητοβιομηχανίες, με τους καταναλωτές να γίνονται ολοένα και πιο φειδωλοί στην απόκτηση νέων οχημάτων. 

Ενδεικτική είναι η προειδοποίηση της Stellantis, της 4ης μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας παγκοσμίως, η οποία διαπιστώνει σημάδια επιβράδυνσης της ζήτησης.  Το ίδιο ακριβώς μήνυμα στέλνει και η γερμανική BMW, η οποία εκτιμά ότι η Γηραιά Ήπειρος βρίσκεται σε στασιμότητα εξαιτίας της εκτίναξης στο κόστος των… πάντων. Από την ενέργεια έως τα δάνεια.  

Οι μεγάλες «παίχτες» του κλάδου, μέχρι στιγμής, δείχνουν να αποφεύγουν τις «κακοτοπιές», χάρη στην εύρωστη ζήτηση για τα ακριβότερα μοντέλα, καθώς τα υψηλότερα «πορτοφόλια» επηρεάζονται λιγότερο από το κύμα ανατιμήσεων. Εν ολίγοις, αν και οι όγκοι των πωλήσεων παραμένουν στάσιμοι ή τείνουν να μειώνονται, τα έσοδα εξακολουθούν να αυξάνονται, χάρη στις πωλήσεις των ακριβότερων μοντέλων.  

Ως αποτέλεσμα, Stellantis και BMW ανακοίνωσαν αύξηση των πωλήσεων και των κερδών για το γ’ τρίμηνο. Από την πλευρά της, η Mercedes-Benz έσπευσε να αναθεωρήσει επί τα βελτίω τις εκτιμήσεις για το σύνολο του 2022.  

Αντίθετα, η Volkswagen, η μεγαλύτερη εταιρεία της Ευρώπης, επέλεξε να περιορίσει τις προβλέψεις για τις φετινές πωλήσεις, επικαλούμενη -εκτός του πληθωρισμού- τη μικρή διαθεσιμότητα σε μικροτσίπς και τις προκλήσεις στις εφοδιαστικές αλυσίδες.  

«Ο υψηλός πληθωρισμός και τα αυξημένα επιτόκια δημιουργούν συνθήκες, οι οποίες επιδεινώνουν το καταναλωτικό κλίμα και έχουν αρνητικό αντίκτυπο στην αγοραστική συμπεριφορά» εκτιμά η BMW, προσθέτοντας ότι περιμένει μείωση των παραγγελιών τους επόμενους μήνες. 

«Το μακροοικονομικό περιβάλλον είναι γεμάτο προκλήσεις, ιδίως στην Ευρώπη» τονίζει, από την πλευρά του, ο οικονομικός διευθυντής της Stellantis, Ρίτσαρντ Πάλμερ. «Δεν θα με εξέπληττε αν βλέπαμε περισσότερη πτώση της ζήτησης στα μέσα του επόμενου έτους».  

Ας σημειωθεί ότι ο υψηλός πληθωρισμός της Ευρωζώνης (10,7% τον Σεπτέμβριο) έχει αναγκάσει την κεντρική τράπεζα (ΕΚΤ) να προχωρήσει σε διαδοχικές αυξήσεις επιτοκίων (2% το βασικό επιτόκιο), κάτι όμως, το οποίο υπονομεύει την ανάπτυξη και κατ’ επέκταση την καταναλωτική ζήτηση. Την ίδια στιγμή, ο δανεισμός έχει καταστεί ακριβότερος, αυξάνοντας το κόστος απόκτησης ενός καινούριου Ι.Χ. 

Και ενόσω κάποια στιγμή θεωρείται βέβαιο ότι όλη αυτή η δυσμενής κατάσταση θα αποτυπωθεί και στα οικονομικά μεγέθη των μεγάλων εταιρειών, οι αναλυτές φοβούνται ότι μια τέτοια εξέλιξη θα ασκήσει πιέσεις στη χρηματοδότηση των φιλόδοξων projects για την ηλεκτροκίνηση. 

Η Stellantis, για παράδειγμα, στοχεύει να λανσάρει τουλάχιστον 75 πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα έως το 2030, με τις ετήσιες πωλήσεις να φθάνουν τα 5 εκατ. οχήματα. Η BMW, από την πλευρά της, έχει θέσει ως επιδίωξη τη δημιουργία έξι νέων μοντέλων έως το τέλος της τρέχουσας δεκαετίας.  

Κι όλα αυτά τα σχέδια απαιτούν επενδύσεις και χρήματα.  

Διαβάστε επίσης

Ο Τσίπρας, οι πέτρες και οι εκλογές, η Εθνική Τράπεζα στη Φρανκφούρτη, το δίπορτο για το «Βενιζέλος» και οι τρεις επιχειρηματίες που «σήκωσαν» το Ταμείο Ανάκαμψης 

Αυτά είναι τα 8 εντυπωσιακά γήπεδα του Μουντιάλ στο Κατάρ

9 υπέροχες σουΐτες, μιάμιση ώρα από την Αθήνα, για μια κορυφαία οινική εμπειρία