Λίγο έξω από τη γερμανική πόλη Arnstadt, οι εργαζόμενοι για την κινεζική εταιρεία CATL (Contemporary Amperex Technology Co. Ltd.) εργάζονται εντατικά, προκειμένου να κατασκευάσουν το μεγαλύτερο εργοστάσιο ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη.

Ο χώρος, ο οποίος καλύπτει μια περιοχή ισοδύναμη με περίπου 100 γήπεδα ποδοσφαίρου, είχε στεγάσει στο παρελθόν ένα από τα μεγαλύτερα εργοστάσια ηλιακής ενέργειας της ηπείρου. Κατά τη διάρκεια μιας επίσκεψης τον Οκτώβριο, ξύλινα κιβώτια γεμάτα με πλεονάζοντα εξοπλισμό στοιβάζονται έξω από τη μεταλλική επένδυση, ώστε να εξοικονομήσουν χώρο για τον εξοπλισμό που χρειάζεται η κατασκευή μπαταριών αυτοκινήτων. Οι μπουλντόζες τώρα εργάζονται με ταχείς ρυθμούς, προκειμένου να προετοιμαστούν για την κατασκευή ενός νέου κτιρίου.

Το έργο αυτό είναι ύψους 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων κι είναι ένα από τα έξι εργοστάσια παραγωγής ηλεκτρικών στηλών (μπαταρίες) που είναι υπό κατασκευή μόνο στη Γερμανία, προκαλεί ανησυχία στους Ευρωπαίους υπεύθυνους για τη χάραξη πολιτικής, οι οποίοι πασχίζουν με κάθε τρόπο να διασφαλίσουν ότι η αυτοκινητοβιομηχανία τους δεν πρόκειται να χάσει την ανταγωνιστικότητά της κατά την περίοδο που χρειάζεται για τη μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα.

Οι πωλήσεις ηλεκτροκίνητων οχημάτων στην Ευρώπη αναμένεται να περάσουν στα 7,7 εκατομμύρια το 2030 από μόλις μισό εκατομμύριο το 2019, σύμφωνα με τις προβλέψεις του Bloomberg NEF. Αυτά τα οχήματα θα τροφοδοτούνται κυρίως από μπαταρίες οι οποίες έχουν κατασκευαστεί από εταιρείες της Ασίας όπως η CATL, εκτός εάν οι ευρωπαϊκές εταιρείες καταφέρουν να δομήσουν μια τοπική εφοδιαστική αλυσίδα.

Οι ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες και οι οικολογικές μεταφορές βρίσκονται στο επίκεντρο της πράσινης ατζέντας της Ευρωπαϊκής Ένωσης, μιας πολιτικής πρωτοβουλίας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που ξεπέρασε τα 1 τρισεκατομμύριο ευρώ (περίπου 1,1 τρισεκατομμύρια δολάρια) με στόχο να καταστήσει την ΕΕ ουδέτερη σε σχέση με το άνθρακα μέχρι το 2050. Το σχέδιο περιλαμβάνει την αντικατάσταση των μεγάλων σταθμών ηλεκτροπαραγωγής από μικρότερες, τοπικές μονάδες, αλλά κι έμφαση στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας ενώ προς εξάλειψη πηγαίνουν οι κινητήρες καύσης σε λεωφορεία, αυτοκίνητα και φορτηγά. Οι Ευρωπαίοι πολιτικοί και οι επικεφαλής της Volkswagen, της Daimler και της BMW δεσμεύονται από κοινού να οικοδομήσουν μια πιο πράσινη εφοδιαστική αλυσίδα για όλα αυτά τα οχήματα.

“Αν αφήσουμε την Κίνα να έχει στην κατοχή της την μπαταρία (αυτοκινήτου), τότε χάνουμε το κεντρικό κομμάτι των ηλεκτρικών αυτοκινήτων”, λέει ο υπουργός Οικονομίας της Γερμανίας, Τόμας Μπάρεϊς. “Δεν είμαι σίγουρος ότι αυτή είναι η καλύτερη προσέγγιση για την αυτοκινητοβιομηχανία μας”, προσθέτει.