Ο όμιλος Tata, που έχει στην ιδιοκτησία του την Jaguar Land Rover (JLR), έχει προσεγγίσει κατασκευαστές αυτοκινήτων όπως η Zhejiang Geely Holding Group της Κίνας και η BMW AG, καθώς επιδιώκει συμμαχίες για την ευρισκόμενη υπό πολιορκία βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία, δήλωσαν πηγές με γνώση του θέματος.

Ο μεγαλύτερος όμιλος επιχειρήσεων της Ινδίας δήλωσε ότι είναι ανοικτός στο να βρει συνεργάτες για την JLR, προκειμένου να εξοικονομήσει κόστος και να μοιραστεί το βάρος της επένδυσης σε ηλεκτρικά οχήματα. Οι συζητήσεις βρίσκονται ακόμα σε πρώιμο στάδιο και η Tata θα μπορούσε ακόμα να προσεγγίσει άλλους πιθανούς εταίρους, δήλωσαν οι ίδιες πηγές, ζητώντας να μην αποκαλυφθούν, επειδή οι πληροφορίες είναι ιδιωτικές. Δεν ήταν αμέσως σαφές πόσο δεκτικές σε αυτή την προσπάθεια είναι η Geely και η BMW.

Ωστόσο αργότερα η Geely ανάφερε σε ανακοίνωσή της ότι “δεν έγιναν συνομιλίες με την Tata ή την JLR”. Η BMW αρνήθηκε να σχολιάσει, όπως και η ίδια η Tata.

Οποιαδήποτε σύμπραξη με μια κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία θα μπορούσε ενδεχομένως να βοηθήσει την JLR στη βρετανική αγορά, όπου τα προβλήματά της οδήγησαν σε μείωση κατά 3,9 δισεκατομμύρια δολάρια των προβλεπομένων κερδών στα τέλη του έτους. Οι πιθανοί βαθύτεροι δεσμοί μεταξύ της βρετανικής μάρκας πολυτελείας και της BMW θα βασιστούν σε μια ήδη υπάρχουσα συνεργασία για την ανάπτυξη κινητήρων και τεχνολογίας ηλεκτροκίνησης, αν και ο πρώην διευθύνων σύμβουλος της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας τον Αύγουστο είχε αποκλείσει οποιαδήποτε επένδυση σε μετοχές.

Οι οικονομίες κλίμακος έχουν αποκτήσει ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στην αυτοκινητοβιομηχανία, καθώς οι κατασκευαστές αυτοκινήτων συγκεντρώνουν πόρους για την ανάπτυξή τους στους κλάδους της ηλεκτροκίνησης και της κίνησης των οχημάτων χωρίς οδηγό. Η πρόκληση είναι ιδιαίτερα αποθαρρυντική για μικρότερους παίκτες όπως η JLR, η οποία έχει δεσμευτεί για ένα φιλόδοξο πρόγραμμα με σκοπό να προσφέρει εναλλακτικές λύσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων για καθένα από τα νέα της μοντέλα από το 2020. Η βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία ήταν από τις πρώτες μεταξύ των γνωστών κατασκευαστών που “κίνησαν” την αγορά με το ηλεκτρικό I-Pace crossover, που κυκλοφόρησε πέρυσι.

Η παγκόσμια ύφεση που πλήττει τις μεγάλες αγορές έχει προσθέσει πίεση σε αυτή την προσπάθεια και παρά τις πολλές προκλήσεις, όπως αυτή της μετατροπής σε συνεργάτες, εταιριών που έχουν μεταξύ τους σκληρό ανταγωνισμό, ο ρυθμός των διαπραγματεύσεων έχει αυξηθεί.

Η Volkswagen AG, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο, φέτος συμφώνησε να συνεργαστεί με τη Ford Motor Co. σε τομείς όπως η ηλεκτροκίνηση και τα αυτοκίνητα χωρίς οδηγό. Ο γαλλικός όμιλος PSA, ιδιοκτήτης της Peugeot, της Opel και της Citroen, συμφώνησε να συνεργαστεί με τη Fiat Chrysler Automobiles NV, με σκοπό τη δημιουργία του τέταρτου μεγαλύτερου κατασκευαστή αυτοκινήτων παγκοσμίως.

Η μεγάλη στροφή της JLR

Ένα πιθανό πρόβλημα για οποιονδήποτε αποφασίσει να συνεταιριστεί με τη JLR είναι τα οικονομικά προβλήματα αυτής της μεγάλης βρετανικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Ο όμιλος Tata έχει ξεκινήσει να διευθετεί μερικά από αυτά τα ζητήματα, παρέχοντας στη γνωστή μάρκα ενδυνάμωση του μετοχικού κεφαλαίου ύψους 910 εκατομμυρίων δολαρίων, προκειμένου να βοηθήσει στην ενίσχυση του ισολογισμού της.

Στην Κίνα, η JLR αντιμετώπισε προβλήματα ποιότητας και εξουσιοδοτημένης αντιπροσώπευσης. Η εταιρεία ανέφερε τον περασμένο μήνα ότι οι πωλήσεις σταθεροποιήθηκαν, βοηθώντας την μητρική εταιρεία Tata Motors Ltd. να παρουσιάσει τριμηνιαίες απώλειες μικρότερες από τις προβλεπόμενες. Η βρετανική εταιρεία είναι επίσης κοντά στην ολοκλήρωση μιας προσπάθειας εξοικονόμησης 2,5 δισεκατομμυρίων λιρών (3,2 δισ. δολ.)

Ο όμιλος Tata αγόρασε την εταιρεία που κατασκευάζει το sedan της Jaguar XE και το σπορ Land Rover Discovery το 2008 έναντι 2,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Ενώ ο όμιλος είναι ανοικτός στο να βρει συνέργειες για την JLR, ωστόσο δεν σχεδιάζει να πουλήσει τη μονάδα, δήλωσε σε συνέντευξή του τον περασμένο μήνα ο Ν. Τσαντρασεκαράν, πρόεδρος της holding εταιρείας Tata Sons Ltd.