Τα… βανάκια δεν αποτελούσαν πάντοτε ελκυστική επιλογή. Όταν η Fiat λάνσαρε το μοντέλο Multipla στα τέλη της δεκαετίας του ‘90, οι οπαδοί της Γιουβέντους, πολλοί από τους οποίους εργάζονταν για την ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία, είχαν αναγκαστεί να υπομείνουν τα πανό τα οποία τους αποκαλούσαν «άσχημους όπως τα Multipla».

Στη Γερμανία όπου η Mercedes-Benz είχε δημιουργήσει ένα εξ ολοκλήρου διαφορετικό αφήγημα, διαφημίζοντας τη δημοφιλία της γκάμας αυτοκινήτων της τόσο στα βασιλικά όσο και στα προεδρικά «παλάτια», συνεργαζόταν με την Renault για τα δικά της επαγγελματικά οχήματα τέτοιου είδους.

Όλα αυτά φαίνεται πως έχουν, πια αλλάξει. Η Mercedes θα προσπαθήσει να ανανεώσει τη γραμμή των βαν της όταν η νέα πλατφόρμα των νέων, ηλεκτρικών επαγγελματικών οχημάτων λανσαριστεί το 2026. Εκτός από την μεταβολή στην ηλεκτροκίνηση, τα νέα μοντέλα θα συμπεριλαμβάνουν αναβαθμισμένο εσωτερικό το οποίο θα μοιάζει περισσότερο με τα πολυτελή μοντέλα S-Class και G-Wagon. Οι νέες εκδόσεις του V-Class touring van της εταιρείας μέσω της συνεργασίας της με την Klassen, μάλιστα, υποδεικνύουν ένα μέλλον με μικρές κουζίνες και ξύλινα πατώματα τα οποία θυμίζουν γιοτ στη γαλλική ριβιέρα. 

Η ιδέα αυτή οφείλεται στον CEO, Όλα Καλένιους, ο οποίος προσπαθεί να ενισχύσει την πολυτέλεια των αυτοκινήτων της μάρκας. Η κίνηση αυτή πρόκειται να αποτελέσει κύριο μέρος της στρατηγικής μέσω της οποίας η ιστορική Mercedes θα παραμείνει ανταγωνιστική εναντίον των Tesla και BYD. Η εταιρεία αναμένει πως ο κλάδος των βαν της θα ωθήσει τα περιθώρια κέρδους της σε διψήφιο ποσοστό μέχρι το 2030.

Η Mercedes στηρίζεται στη νέα τάση της «επιστροφής στη φύση» η οποία δημιουργήθηκε κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Σημειωτέον πως, σύμφωνα με το Bloomberg, οι πωλήσεις των προϊόντων τα οποία έχουν να κάνουν με την τάση αυτή κατέγραψαν σημαντική ανάπτυξη κατά τη διάρκεια της πανδημικής κρίσης, αφού πολλοί καταναλωτές προτιμούσαν να απολαμβάνουν τον ελεύθερο χρόνο τους μακριά από τα αστικά κέντρα.

Παρ’ όλα αυτά, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της McKinsey, η τάση αυτή ενδέχεται να περιοριστεί, δεδομένου του υψηλού πληθωρισμού, των υψηλών επιτοκίων και της περιορισμένης ζήτησης των καταναλωτών για οχήματα αναψυχής. 

Εκτός από την Mercedes, η Volkswagen πέρυσι λανσάρισε το ID. Buzz, μία ηλεκτροκίνητη, ανανεωμένη έκδοση του ιστορικού camper van της δεκαετίας του ‘60.

Η Porsche, από την πλευρά της, αν και δεν είναι πολύ πιθανό πως θα σχεδιάσει βαν, προτιμά να πουλά σκηνές αξίας $5.000 τις οποίες οι κάτοχοι των Taycan των $100.000 μπορούν εύκολα να στήσουν στην οροφή.

Εκτός από την ηλεκτροκίνηση και το εσωτερικό τύπου γιοτ, η Mercedes θα προσφέρει και high-tech επιλογές στα οχήματα αυτά μέσω του νέου λειτουργικού της συστήματος MB.OS το οποίο θα επιτρέπει το streaming βιντεοπαιχνιδιών και ταινιών στο ταμπλό του αυτοκινήτου.

Διαβάστε ακόμη

Ίδρυμα Αντενάουερ: Oι τρεις λόγοι που συντέλεσαν στην εκλογική επιτυχία Mητσοτάκη

Εκλογές 2023: Τι θα πει ο Ανδρουλάκης παραδίδοντας τη διερευνητική εντολή

Δήμος Αθηναίων: Ξεκινούν οι εγγραφές στα καλοκαιρινά camps για τους μαθητές του δημοτικού

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ