Η πολυτελή μάρκα αυτοκινήτων Lexus που ανήκει στο όμιλο της Toyota Motor Corp. κατέγραψε πέρυσι διψήφιο κέρδος από τις πωλήσεις, στην πορεία της προς τα 30ά γενέθλιά της, καθώς η δυναμική των πωλήσεων στην Κίνα και την Ευρώπη, αντιστάθμισε τη στασιμότητα της ζήτησης στη Βόρεια Αμερική.

Η μάρκα, η οποία έκανε το ντεμπούτο της το 1989, σημείωσε αύξηση κατά 10% κι έφτασε σε πωλήσεις τα 765.330 οχήματα σε όλο τον κόσμο, όπως ενημέρωσε η Toyota σε ανακοίνωσή της τη Δευτέρα, με ισχυρές πωλήσεις του μικρών διαστάσεων crossover της, του μοντέλου UX και του πρωταθλητή σε πωλήσεις σπορ αυτοκινήτου, του RX.

Οι πωλήσεις της εταιρείας στην Κίνα αυξήθηκαν κατά 25% κι έφτασαν τα 202.000 οχήματα το 2019, ενώ ταυτόχρονα οι παραδόσεις στην Ευρώπη αυξήθηκαν κατά 14% κι έφτασαν τα 87.000 οχήματα. Αντίθετα όμως είναι τα στοιχεία των πωλήσεων στη Βόρεια Αμερική, τη μεγαλύτερη αγορά του συγκεκριμένου εμπορικού σήματος, όπου οι πωλήσεις ανήλθαν σε 325.000 οχήματα – τα οποία -σύμφωνα με τα όσα αποκάλυψε η Toyota- ήταν «στο ίδιο επίπεδο σε σχέση με το προηγούμενο έτος».

Η μετατόπιση της Lexus προς μικρότερα και πιο αποδοτικά οχήματα, όπως αυτά που κινούν οι υβριδικοί κινητήρες με αέριο, έχει αποδειχθεί δημοφιλής στην Κίνα και την Ευρώπη, αλλά μια μάλλον ξεπερασμένη γραμμή παραγωγής για τις ΗΠΑ – όπου τα μεγαλύτερα οχήματα κυριαρχούν στο δρόμο – έχει κοστίσει στην εταιρεία, τόσο σε μερίδιο αγοράς, όσο και σε ορμή.

Η Toyota έχει από καιρό επιδιώξει να καταστήσει τη Lexus παγκόσμιο εμπορικό σήμα και η ταχεία ανάπτυξή της στην Κίνα και την Ευρώπη μετά από χρόνια νωθρότητας, συμβάλλει στην επίτευξη αυτού του στόχου. Οι αξιωματούχοι της εταιρείας υποστηρίζουν ότι δεν έχουν απαρνηθεί την αγορά των ΗΠΑ (στην οποία η εταιρεία κυριαρχούσε κάποτε) και έχουν μια σειρά νεώτερων οχημάτων στον ορίζοντα.

Οι πωλήσεις στις ΗΠΑ υποχώρησαν κατά 0,1% πέρυσι κι έφτασαν τα 298.114 οχήματα. Η επίδοση αυτή χαρακτηρίζει το τέταρτο συνεχόμενο έτος πτώσης και το χαμηλότερο επίπεδο σε πωλήσεις από το 2013.