Οι κολοσσοί της ναυτιλίας προειδοποιούν ότι η κατάσταση στην Ερυθρά Θάλασσα συνεχίζει να επιδεινώνεται, παρά τις προσπάθειες της Δύσης να περιορίσει τις επιθέσεις των ανταρτών Χούθι της Υεμένης.

Τα στελέχη των A.P. Moller-Maersk A/S και D/S Norden A/S ανακοίνωσαν την Πέμπτη πως αισθάνονται ότι το επίπεδο επικινδυνότητας συνεχίζει να κλιμακώνεται στην περιοχή. Η εκτίμησή τους έλαβε χώρα μετά από τη δήλωση του ιαπωνικού κολοσσού Mitsui OSK Lines Ltd. ότι οι ταραχές θα μπορούσαν να διαρκέσουν για ένα χρόνο.

Μεγάλα τμήματα του εμπορικού στόλου αποφεύγουν την θαλάσσια οδό από τότε που άρχισαν οι επιθέσεις των Χούθι στα μέσα Νοεμβρίου. Η περιοχή έγινε ακόμη πιο ασταθής μετά τις αεροπορικές επιδρομές που εξαπέλυσαν οι ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο στα μέσα του περασμένου μήνα, ωθώντας τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές και εμπορικές εταιρείες σε αποφυγή της Ερυθράς Θάλασσας.

«Αντί να μειωθεί, ο κίνδυνος στην περιοχή έχει ενταθεί», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Maersk, Βίνσεντ Κλερκ, σε συνέντευξή του στην τηλεόραση του Bloomberg. «Η ποσότητα και η γκάμα των όπλων που χρησιμοποιούνται για αυτές τις επιθέσεις διευρύνεται και δεν υπάρχει σαφής προοπτική για το πότε και πώς η διεθνής κοινότητα θα μπορέσει να κινητοποιηθεί και να εγγυηθεί την ασφαλή μας διέλευση».

Οι αντιλήψεις των ναυτιλιακών εταιρειών για τον κίνδυνο έχουν σημασία, διότι αυτές είναι που θα υπαγορεύσουν το πότε τα πλοία θα επιστρέψουν στην περιοχή. Όλοι οι πλοιοκτήτες δήλωσαν ότι θα συνεχίσουν αναδρομολογούν εκ νέου τα πλοία τους μέχρι να είναι ασφαλές να ταξιδέψουν στην Ερυθρά Θάλασσα.

Εκτός από τις αεροπορικές επιδρομές που εξαπέλυσαν οι ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο, υπάρχει επίσης μια ναυτιλιακή αμυντική δύναμη που επιχειρεί στην Ερυθρά Θάλασσα, γνωστή ως Επιχείρηση Prosperity Guardian.

Στρατιωτικά πλοία στην περιοχή έχουν προσπαθήσει να αναχαιτίσουν πυραυλικές επιθέσεις κατά εμπορικών πλοίων τις τελευταίες εβδομάδες, αλλά οι Χούθι συνεχίζουν τις επιθέσεις τους. Παράλληλα, παρατηρείται άνοδος της πειρατείας στη Σομαλία

«Προκειμένου να είμαστε σίγουροι για την επιστροφή στην κανονικότητα, θα πρέπει να υπάρξουν ενδείξεις για μια περίοδο σταθερότητας», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Norden, Γιάν Ρίνμπο, προσθέτοντας πως «η επιστροφή της ναυτιλίας στην περιοχή θα είναι βιώσιμη μόνο όταν η σταθερότητα συνδυαστεί με την απουσία επιθέσεων»

«Χρειάζεται μια κατάσταση αποκλιμάκωσης, και δεν βρισκόμαστε ακόμη σε αυτό το σημείο», δήλωσε ο ίδιος, υπογραμμίζοντας πως «αντιθέτως, τα πράγματα φαίνεται πως κλιμακώνονται».

Αναδρομολόγηση

Ο Κλερκ δήλωσε ότι η Maersk θα συνεχίσει να επαναδρομολογεί τα πλοία της γύρω από το Ακρωτήρι της Καλής Ελπίδας στο νότιο άκρο της Αφρικής για αρκετές ακόμη εβδομάδες, ενώ έχει δηλώσει προηγουμένως ότι η εταιρεία θα πρέπει να είναι «απολύτως βέβαιη» ότι η θαλάσσια οδός είναι ασφαλής προτού επιστρέψει.

Η MOL δήλωσε ότι οι εκτροπές της θα συνεχιστούν τουλάχιστον για τους επόμενους δύο έως τρεις μήνες, ενώ η Norden δήλωσε ότι δεν αναμένει άμεση λύση.

Την ίδια στιγμή, η ξηρασία στη Διώρυγα του Παναμά σημαίνει ότι ένα από τα άλλα ζωτικά θαλάσσια κομβικά σημεία του κόσμου έχει μειώσει την κυκλοφορία των πλοίων λόγω της χαμηλής στάθμης των υδάτων. Συνδυασμένο με την κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα, το φαινόμενο αυτό προκαλεί τεράστιο αριθμό εκτροπών και αναδρομολογήσεων.

Διαβάστε ακόμη:

Εξωδικαστικός μηχανισμός: Ρυθμίσεις οφειλών άνω των €2 δισ. το επόμενο εξάμηνο

Αυτοί είναι οι πιο ακριβοπληρωμένοι YouTubers – Τα ποσά που ζαλίζουν

Το νέο ξενοδοχείο της Νέας Υόρκης που ανεβάζει τον πήχη της απόλαυσης

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ