Ο όμιλος της αυτοκινητοβιομηχανίας Stellantis (πρώην PSA) ανακοίνωσε (5 Ιανουαρίου 2022) μια μείζονα σύμπραξη με την Amazon για τη συνδεσιμότητα των οχημάτων του, χρησιμοποιώντας κυρίως τους σέρβερ AWS της γιγάντιας αμερικανικής εταιρείας και το σύστημά της φωνητικών εντολών Alexa.

Η Stellantis, κατασκευαστής των εμπορικών σημάτων Jeep, Chrysler και Fiat, θα δημιουργήσει μαζί με την Amazon τα λογισμικά του «Smart cockpit» της, μιας ηλεκτρονικής πλατφόρμας που από το 2024 θα είναι ενσωματωμένη στα οχήματα που παράγουν οι 14 μάρκες του ομίλου, διευκρίνισαν οι δύο όμιλοι σε ανακοίνωση που εξέδωσαν στο περιθώριο της CES, της μεγάλης έκθεσης καταναλωτικών ηλεκτρονικών προϊόντων που πραγματοποιείται στο Λας Βέγκας.

Η Amazon θα είναι επίσης ο πρώτος εμπορικός πελάτης για το νέο ηλεκτρικό όχημα παράδοσης Ram ProMaster που αναμένεται το 2023.

Όμιλοι της αυτοκινητοβιομηχανίας συνάπτουν αυτή τη στιγμή παρόμοιες συμμαχίες. Η Ford ανακοίνωσε στις αρχές του 2021 μια σύμπραξη με την Google για το cloud και τα οχήματά της. Η Renault έχει επίσης συμμαχήσει με την Google. Η Microsoft έχει από την πλευρά της συμπράξεις με τη Volkswagen και τη GM για προγράμματα αυτόνομης οδήγησης.

Πάντως, η ανακοίνωση στην έκθεση τεχνολογίας καταναλωτών CES στο Λας Βέγκας, έρχεται αφότου η Stellantis είπε τον προηγούμενο μήνα ότι σχεδιάζει να δημιουργήσει περίπου 20 δισεκατομμύρια ευρώ (23 δισεκατομμύρια δολάρια) σε επιπλέον έσοδα από λειτουργίες που βασίζονται σε λογισμικό στα οχήματά της μέχρι το τέλος της δεκαετίας.

Η συμφωνία με την Amazon προσθέτει έναν ακόμη συνεργάτη στο πορτοφόλιο της ,που ήδη περιλαμβάνει τις Foxconn Technology Group, Waymo και BMW AG για την κατασκευή τριών νέων τεχνολογικών πλατφορμών μέχρι το 2024.

Διαβάστε ακόμη:

Αποκάλυψη newmoney: H Mubadala Ιnvestment πίσω από το μεγάλο πρότζεκτ στον Αστακό

Το σχέδιο της SATO για να ξεφύγει απ’ το… «κάτω»

Η «φλέβα χρυσού» της Βιοϊατρικής, οι μνηστήρες της Ένωσης Εφοπλιστών και τα δύο deals του νέου έτους