Η πλειοψηφία των μεγαλύτερων εταιρειών του κόσμου που χρησιμοποιούν πλαστικά δε θα πετύχουν το στόχο χρήσης ανακυκλώσιμων συσκευασιών μέχρι το 2025. Κολοσσοί όπως Nestle, Unilever, PepsiCo, Coca-Cola και Mars αποτελούν το 1/5 της παγκόσμιας χρήσης πλαστικών για συσκευασίες και έχουν προσυπογράψει την εν λόγω «υπόσχεση για τα πλαστικά». H συνεχιζόμενη χρήση των δύσκολα ανακυκλώσιμων συσκευασιών, όμως, έχει σοβαρές επιπτώσεις στην επίτευξη των περιβαλλοντικών στόχων τους, σύμφωνα με το Ellen MacArthur Foundation και τον ΟΗΕ.

Αν και το πρόγραμμα περιορισμού της χρήσης πλαστικών είναι, θεωρητικά, εθελοντικό, ο ΟΗΕ ήδη ετοιμάζει νομοθετικό πλαίσιο το οποίο θα εφαρμοστεί επισήμως και το οποίο θα αυξήσει την εποπτεία των εταιρειών αυτών. Η αύξηση της χρήσης πλαστικών θεωρείται ως η μεγαλύτερη απειλή όσον αφορά τη μόλυνση των θαλασσών, ενώ προκαλεί μεγάλη ανησυχία σε ό,τι αφορά τις επιπτώσεις των μικροπλαστικών στον ανθρώπινο οργανισμό.

To report του Ellen MacArthur Foundation και του ΟΗΕ υποδεικνύει πως η χρήση των ανακυκλωμένων και ανακυκλώσιμων πλαστικών έχει καταγράψει σχετική αύξηση από το 63,2% του 2019 στο 65,4% το 2021. Αν και πάνω από το 50% των εταιρειών αυτών έχουν μειώσει τη χρήση νέων πλαστικών τους, το ποσοστό αυτό κυμαίνεται σε επίπεδα του 2018.

Η PepsiCo χρησιμοποίησε 2,5 εκατομμύρια τόνους πλαστικών συσκευασιών το 2021. Η εταιρεία η οποία παράγει τις Pepsi, 7Up και τα Cheetos έχει αυξήσει τη χρήση των νέων πλαστικών της από το 2020 και έχει περιορίσει σχετικά το ποσοστό χρήσης ανακυκλωμένων και ανακυκλώσιμων συσκευασιών στο 76%.

H Nestle, από την πλευρά της, η οποία ευθυνόταν για τη χρήση σχεδόν ενός εκατομμυρίου τόνων πλαστικού το 2021, αναμένεται να αποτύχει σε ό,τι αφορά τους περιβαλλοντικούς της στόχους για το 2025. Σημειωτέον πως λιγότερο από το 50% των πλαστικών που χρησιμοποίησε πέρυσι ήταν ανακυκλώσιμα ή ανακυκλωμένα.

Σύμφωνα με το στέλεχος της εταιρείας Τζόντι Ρουσέλ, μέρος του προβλήματος οφείλεται στην έλλειψη κρατικών επενδύσεων σε υποδομές και κέντρα ανακύκλωσης.

Οι εταιρείες αντιμετωπίζουν δυσκολίες και σε ό,τι αφορά την εύρεση εναλλακτικών επιλογών για τις συσκευασίες των προϊόντων τους όπως τα πλαστικά περιτυλίγματα και τα φακελάκια τα οποία αποτελούν το 16% του συνόλου. Οι συσκευασίες αυτές είναι δύσκολο να ανακυκλωθούν λόγω του μειωμένου βάρους που αποτελεί και εμπορικό πλεονέκτημά τους, αφού η ενέργεια η οποία θεωρείται αναγκαία για τη σωστή διαχείριση και ανακύκλωσή τους είναι πολύ μεγαλύτερη από αυτή που χρειάζεται για την ανακύκλωση ενός πλαστικού μπουκαλιού.

Σύμφωνα με τον Σάντερ Ντεφρούιτ, στέλεχος του Ellen MacArthur Foundation, οι εταιρείες έχουν μεν βελτιώσει τις πρακτικές ανακύκλωσής τους αλλά πρέπει να επενδύσουν στη δημιουργία νέων μεθόδων συσκευασίας.

Διαβάστε ακόμη:

Είκοσι ελληνικά νησιά ζητούν αγοραστή – Ποια είναι και που βρίσκονται (pics)

Ο μυθικός γάμος του «βασιλιά» της Σαντορίνης με φόντο την Καλντέρα (pics + vid)

«Καλάθι του νοικοκυριού»: Έρχονται αλλαγές στη σήμανση και τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας