Κρούσματα κορωνοϊού, καραντίνες και ακυρώσεις. Τα κρουαζιερόπλοια αποτέλεσαν ένα από τα πιο «καυτά» θέματα της επικαιρότητας το 2020 λόγω της πανδημίας, τη στιγμή που πολλοί αναλυτές ανησυχούσαν πως η συγκεκριμένη βιομηχανία θα κατέρρεε. Οι φανς των κρουαζιέρων, όμως, παραμένουν απτόητοι: «Εάν μπορούσαμε, θα ζούσαμε στο κρουαζιερόπλοιο μόνιμα», τόνισε ο Πίτερ Λιμ, προσθέτοντας πως «τα προβλήματα του 2020 δε μας αφορούν πια. Είμαστε όλοι εμβολιασμένοι και κρατούμε αποστάσεις. Μας αρέσει να ξυπνάμε σε διαφορετική χώρα κάθε μέρα. Μας αρέσει, επίσης, και η εξαιρετική φιλοξενία που μας προσφέρουν οι εργαζόμενοι στα κρουαζιερόπλοια».

Ο Λιμ τόνισε, επίσης, πως δε φοβάται τα νέα κύματα κορωνοϊού που καταγράφονται στα κρουαζιερόπλοια όπως αυτό του Coral Princess στα ανοιχτά της Αυστραλίας. Σημειωτέον πως, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία της κυβέρνησης της χώρας, τέσσερα εκ των 12 κρουαζιερόπλοιων που πλέουν κοντά στην Αυστραλία κατέγραψαν κρούσματα κορωνοϊού. Το Coral Princess, μάλιστα, συμπεριλαμβάνεται στην «Κατηγορία 3» του υψηλότερου ρίσκου, με κρούσματα που αντιστοιχούν σε πάνω από το 10% των επιβατών του.

Χωρίς φόβο

Σύμφωνα με τους κανονισμούς της χώρας, τα άτομα αυτά θα πρέπει να απομονωθούν σε καθεστώς καραντίνας για τουλάχιστον πέντε ημέρες. Ο Λιμ, όμως, τονίζει πως η καραντίνα αυτή είναι πολύ πιο άνετη απ’ όσο αφήνουν να εννοηθούν τα μέσα ενημέρωσης.

Πάνω από τα 2/3 των επιβατών σε κρουαζιερόπλοια δεν ανησυχούν για τον κορωνοϊό, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα δείγματος 4.200 ατόμων της ασφαλιστικής Squaremouth, η οποία τόνισε πως το ποσοστό αυτό διαφέρει πολύ από το 63% των ερωτηθέντων οι οποίοι είχαν αντίθετη άποψη στις αρχές του έτους. Ο κύριος λόγος ανησυχίας των ταξιδιωτών, πια, φαίνεται πως είναι οι καθυστερήσεις στα αεροδρόμια και οι καιρικές συνθήκες.

Παράλληλα, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Cruiseline.com, το 91% των ερωτηθέντων τόνισαν πως έχουν ήδη προγραμματίσει διακοπές με κρουαζιέρα φέτος. Παρόμοια είναι τα ευρήματα της Arrivia, όπου το 75% των ερωτηθέντων φαίνονται διατεθειμένοι να επιστρέψουν στα κρουαζιερόπλοια το 2022.

Η πανδημία, όπως όλα δείχνουν, φαίνεται πως δεν έχει μειώσει το ενδιαφέρον νέων ταξιδιτών. Σύμφωνα με τον Ινδό Νιλ Μπάνερτζι, η οικογένειά του και ο ίδιος δεν είχαν κανένα λόγο να μην ταξιδέψουν με το κρουαζιερόπλοιο Spectrum of the Seas της Royal Caribbean. Ο ίδιος τόνισε πως νιώθει ασφαλής, ενώ υπογράμμισε πως η οικογένειά του φορά μάσκες στους κλειστούς χώρους. Ανέφερε, μάλιστα, πως ήδη προγραμματίζει νέα κρουαζιέρα για το 2023.

Αύξηση της ζήτησης

Όταν οι εταιρείες κρουαζιέρας ξεκίνησαν να άρουν τα αναγκαία μέτρα εμβολιασμού και τεστ τον περασμένο Αύγουστο, η ζήτηση για κρατήσεις σε κρουαζιερόπλοια αυξήθηκε κατακόρυφα, σύμφωνα με τον Πάτρικ Σκόουλς, στέλεχος της Truist Securities, o οποίος μιλώντας στο CNBC, τόνισε πως «η ζήτηση για πολυτελείς κρουαζιέρες, ιδιαίτερα της Norwegian Cruise Line έχει αυξηθεί ιδιαίτερα».

Σύμφωνα, μάλιστα, με τον Μπρέιντον Χόλαντ, στέλεχος της Norwegian, «φέτος καταγράψαμε νέα ρεκόρ κρατήσεων λόγω της αυξημένης ζήτησης».

Όσο για την Στέφανι Σμούντε, αντιπρόεδρο της Abercrombie & Kent, η αύξηση της δημοτικότητας των «expedition cruises» έχει προκαλέσει έκπληξη στους ταξιδιωτικούς πράκτορες. Οι κρουαζιέρες αυτές «εξερευνητικού» είδους λαμβάνουν χώρα σε ειδικά, μικρότερα σκάφη τα οποία προσεγγίζουν απόμερα σημεία του πλανήτη και φιλοξενούν επιστήμονες οι οποίοι προσφέρουν διαλέξεις στους επιβάτες.

Ανάκαμψη

Παρά την πρόσφατη ανάκαμψη, η παγκόσμια βιομηχανία των κρουαζιέρων δεν πρόκειται να επιστρέψει στα προ-πανδημικά επίπεδα μέχρι το 2027. Το 2019, η βιομηχανία είχε συνολικά έσοδα ύψους $67,9 δισ., σύμφωνα με έρευνα της Euromonitor, ενώ φέτος τα έσοδα αυτά αναμένεται να κυμανθούν στα $38 δισ.

Οι δύο περιοχές οι οποίες υποδεικνύουν τη χαμηλότερη ανάκαμψη είναι η ανατολική Ευρώπη και η νοτιοανατολική Ασία, σύμφωνα με την αναλυτή της Euromonitor, Προύντενς Λάι, δεδομένων των «γεωπολιτικών αναταραχών στην Ευρώπη και της περιορισμένης ανάκαμψης της κινεζικής οικονομίας λόγω της τακτικής των μηδενικών κρουσμάτων που επιβάλλει η κυβέρνηση της χώρας».

Η Κίνα ιστορικά αποτελεί το 80% της ασιατικής βιομηχανίας κρουαζιέρων αλλά, σύμφωνα με τη Λάι, τα τρέχοντα επίπεδα κρατήσεων βρίσκονται στο 55% των αντίστοιχων προ πανδημίας «ιδιαίτερα στις περιοχές της νότιας κινεζικής θάλασσας και του ποταμού Γιανγκτσέ».

Τέλος, τα έσοδα των εταιρειών κρουαζιέρας στη νοτιοανατολική Ασία αναμένεται να κυμανθούν στο 75% των προ-πανδημικών τους επιπέδων το 2027, υποδεικνύοντας μακροπρόθεσμη κρίση στην τουριστική βιομηχανία της περιοχής.

Διαβάστε ακόμη

Οι κορυφαίες γαστρο-ταβέρνες και τα πιάτα που δεν πρέπει να ξεχαστούν

Αυτά είναι τα πιο γρήγορα τρένα του κόσμου

Oud Wood – Το σπάνιο συστατικό που δημιουργεί κορυφαία ανδρικά αρώματα