Οι κορυφαίοι CEOs παρακολουθούν στενά τις εντάσεις στην Ερυθρά Θάλασσα, προειδοποιώντας ότι αυτού του είδους η αστάθεια για τις εφοδιαστικές αλυσίδες είναι πιθανό να συνεχιστεί.

Οι αντάρτες Χούθι συνεχίζουν τις επιθέσεις τους σε εμπορικά πλοία που ταξιδεύουν στην Ερυθρά Θάλασσα εδώ και μήνες. Η ομάδα των ενόπλων η οποία έχει δεσμούς με το Ιράν και υποστηρίζει τις επιθέσεις της Χαμάς, ισχυρίζεται ότι οι επιθέσεις αποτελούν απάντηση στον συνεχιζόμενο πόλεμο στη Λωρίδα της Γάζας.

Οι Ηνωμένες Πολιτείες και το Ηνωμένο Βασίλειο έχουν εξαπολύσει σειρά αντεπιθέσεων με στόχο να σταματήσουν τις επιθέσεις και να προστατεύσουν τα εμπορικά πλοία.

Ωστόσο, οι εντάσεις είναι τόσο υψηλές που αρκετά φορτηγά πλοία έχουν σταματήσει τη διέλευσή τους από την περιοχή και αντ’ αυτού μεταφέρουν εμπορεύματα μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας στο νότιο άκρο της Αφρικής.

Η εκτροπή αυτή προσθέτει περίπου 10 ημέρες στη διάρκεια των ταξιδιών, καθιστώντας τη μεταφορά εμπορευμάτων από την Ασία στην Ευρώπη πιο χρονοβόρα και δαπανηρή.

Όπως δήλωσε ο CEO της Ingka Group, Τζέσπερ Μπρόντιν, στο CNBC αυτή την εβδομάδα από το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ στο Νταβός της Ελβετίας «τα τελευταία χρόνια έχουμε συνηθίσει, νομίζω, να ζούμε σε πιο ταραχώδεις καιρούς και φυσικά είναι λυπηρό να αντιμετωπίζουμε άλλη μια διαταραχή στον κόσμο».

Όταν ερωτήθηκε για το αν αυτή η αστάθεια είναι κάτι το οποίο πια θεωρείται φυσιολογικό, o Μπρόντιν υποστήριξε πως «ο κόσμος έχει γίνει πιο δυναμικός και πιο ταραχώδης». Όσο για τα αποθέματα της Ingka, η οποία διαχειρίζεται ορισμένα από τα καταστήματα ΙΚΕΑ, ο Μπρόντιν ανέφερε πως «σε σχέση με την πανδημία, τα αποθέματά μας είναι πια γεμάτα, οπότε βρισκόμαστε σε καλή κατάσταση».

Οι αλυσίδες εφοδιασμού διαταράχθηκαν μαζικά κατά τη διάρκεια της πανδημίας και της επακόλουθης ανάκαμψης, δεδομένων των περιορισμών στις μεταφορές και του κλεισίματος των συνόρων. Παρ’ όλη την ανάκαμψη στον τομέα, οι πρόσφατες πολεμικές συγκρούσεις, η κλιματική αλλαγή και η περίπλοκη γεωπολιτική εικόνα οδηγούν σε υψηλότερες τιμές των μεταφορών των εμπορευμάτων και σε επανεξέταση της αποτελεσματικότητας ορισμένων διαδικασιών.

Σύμφωνα με τον CEΟ της DHL, Τομπάιας Μάγιερ, «αυτό που βιώνουμε είναι συνεχείς διαταραχές. Έχουμε ένα ζήτημα στη Διώρυγα του Παναμά, έχουμε ζήτημα και στην Ερυθρά Θάλασσα. Όλα αυτά είναι προβλήματα τα οποία συσσωρεύονται».

Ο ίδιος, μιλώντας από το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ υποστήριξε πως «το 2024 και το 2025 θα συνεχίσουν να χαρακτηρίζονται από μεταβλητότητα».

Η μεταβλητότητα στην εφοδιαστική αλυσίδα θα μπορούσε να σημαίνει υψηλότερες τιμές για τους καταναλωτές και περισσότερους πονοκεφάλους για τους κεντρικούς τραπεζίτες, οι οποίοι καλούνται να αντιμετωπίσουν τον υψηλό πληθωρισμό από το 2022.

«Η γεωπολιτική κατάσταση δεν είναι πολύ καλή», δήλωσε ο διοικητής της κεντρικής τράπεζας της Ελβετίας, Τόμας Τζόρνταν, προσθέτοντας πως «αν έχουμε μία νέα κλιμάκωση των συγκρούσεων στη Μέση Ανατολή ή την ανατολική Ευρώπη, αυτό θα μπορούσε εύκολα να έχει σημαντικό αντίκτυπο στις τιμές της ενέργειας, στο γενικότερο οικονομικό κλίμα, τις συναλλαγματικές ισοτιμίες και τον πληθωρισμό. Τότε, θα πρέπει να μελετήσουμε πως θα μπορέσουμε να αντιδράσουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο».

«Έχουμε ήδη μία προσέγγιση διαχείρισης κινδύνου στη νομισματική μας πολιτική. Κατ’ αυτόν τον τρόπο θα λάβουμε υπόψη αυτούς τους κινδύνους και στη συνέχεια θα ανακαλύψουμε τον καλύτερο τρόπο αντίδρασης στις εξελίξεις αυτές», συμπλήρωσε.

Διαβάστε ακόμη

Γιατί «εξαφανίζονται» τα περίπτερα – Πόσα έχουν απομείνει σε όλη την Ελλάδα (pics)

Άναψαν μηχανές τα υδροπλάνα – Οι προοπτικές και το ενδιαφέρον ξένων «παικτών» (pics)

Δημήτρης Φούρλαρης (ΡΑΑΕΥ): «Μπορούμε να δούμε και χαμηλότερες τιμές στο ρεύμα τον Φεβρουάριο»

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ