Η γερμανική τράπεζα Deutsche Bank, ήταν το πρώτο πιστωτικό ίδρυμα που νωρίτερα μέσα στον μήνα
είχε προβλέψει ότι η αμερικανική οικονομία θα εισέλθει σε φάση ήπιας ύφεσης, με ό,τι αυτό συνεπάγεται και για τις υπόλοιπες οικονομίες του κόσμου.

Τώρα, επανέρχεται με ένα ακόμα πιο δυσμενές σενάριο και κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για μια ακόμα πιο βαθιά ύφεση επισημαίνοντας τη βαρύνουσα σημασία που έχει η εξέλιξη πληθωρισμού και ανεργίας.

Τα καλά νέα είναι ότι η Deutsche Bank βλέπει την οικονομία να ανακάμπτει μέχρι τα μέσα του 2024 καθώς τότε εκτιμά ότι η Fed θα αλλάξει τακτική στην προσπάθειά της να αντιμετωπίσει τον πληθωρισμό.

Οι αναλυτές σημειώνουν ότι η ύφεση προκαλείται από την προσπάθεια της Federal Reserve να μειώσει τον επίμονα υψηλό πληθωρισμό.

Όπως αναφέρει το CNN, «θα έχουμε μια μεγάλη ύφεση», έγραψαν οικονομολόγοι της Deutsche Bank σε έκθεσή τους προς τους πελάτες της τράπεζας, προσθέτοντας ότι το μεγάλο πρόβλημα είναι ότι, ενώ ο πληθωρισμός μπορεί να κορυφώνεται, θα χρειαστεί «πολύς χρόνος» μέχρι να επιστρέψει στον στόχο της Fed για 2%. Αυτό σημαίνει ότι η κεντρική τράπεζα θα ασκήσει ιδιαίτερα επιθετική νομισματική πολιτική η οποία θα πλήξει την πραγματική οικονομία.

«Θεωρούμε πολύ πιθανό ότι η Fed θα πρέπει να πατήσει τα φρένα ακόμα πιο σταθερά και θα χρειαστεί μια βαθιά ύφεση για να υποχωρήσει ο πληθωρισμός», έγραψαν οικονομολόγοι της Deutsche Bank στην έκθεσή της με τον δυσοίωνο τίτλο. «Γιατί η επερχόμενη ύφεση θα είναι χειρότερη από το αναμενόμενο».

Οι τιμές καταναλωτή αυξήθηκαν κατά 8,5% τον Μάρτιο, πρόκειται για τον ταχύτερο ρυθμό των τελευταίων 40 ετών. Η αγορά εργασίας έχει πάρει φωτιά, με τη Moody’s Analytics να προβλέπει ότι το ποσοστό ανεργίας θα πέσει σύντομα στο χαμηλότερο επίπεδο από τις αρχές της δεκαετίας του 1950.

Για να στηρίξει τις εκτιμήσεις της η Deutsche Bank δημιούργησε έναν δείκτη που παρακολουθεί την απόσταση μεταξύ πληθωρισμού και ανεργίας τα τελευταία 60 χρόνια και τους δηλωμένους στόχους της Fed για αυτές τις μετρήσεις.

Αυτή η έρευνα, σύμφωνα με την τράπεζα, διαπιστώνει ότι η Fed σήμερα είναι «πολύ πιο πίσω από την καμπύλη» από ό,τι ήταν από τις αρχές της δεκαετίας του 1980, μια περίοδο που ο εξαιρετικά υψηλός πληθωρισμός ανάγκασε την κεντρική τράπεζα να αυξήσει τα επιτόκια σε υψηλά επίπεδα ρεκόρ, συντρίβοντας την οικονομία.

Η ιστορία δείχνει ότι η Fed «ποτέ δεν μπόρεσε να διορθώσει» ακόμη μικρότερες υπερβάσεις του πληθωρισμού και της απασχόλησης «χωρίς να ωθήσει την οικονομία σε σημαντική ύφεση», ανέφερε η Deutsche Bank.

Ο επίμονος πληθωρισμός

Η Deutsche Bank είπε επίσης ότι ο πιο σημαντικός παράγοντας πίσω από την πιο αρνητική άποψή της είναι η πιθανότητα ο πληθωρισμός να παραμείνει «επίμονα αυξημένος για περισσότερο από ό,τι αναμενόταν γενικά».
Οι αναλυτές της τράπεζας υπογραμμίζουν ότι αρκετές εξελίξεις θα συμβάλουν σε υψηλότερο πληθωρισμό, όπως: η αντιστροφή της παγκοσμιοποίησης, η κλιματική αλλαγή, περαιτέρω διαταραχές της εφοδιαστικής αλυσίδας που προκλήθηκαν από τον πόλεμο στην Ουκρανία και τα lockdown στην Κίνα και οι επερχόμενες αυξήσεις στις προσδοκίες για τον πληθωρισμό που θα στηρίξουν τ.

Εάν ο πληθωρισμός παραμείνει υψηλός, η Fed θα αναγκαστεί να εξετάσει το ενδεχόμενο πιο επιθετικών αυξήσεων των επιτοκίων. Η Fed αύξησε τα επιτόκια κατά ένα τέταρτο της εκατοστιαίας μονάδας τον Μάρτιο και ο πρόεδρος Τζερόμ Πάουελ παραδέχτηκε την περασμένη εβδομάδα ότι μια αύξηση κατά μισή μονάδα είναι «στο τραπέζι» στη συνεδρίαση της επόμενης εβδομάδας.

«Είναι πολύ δελεαστικό να ακολουθήσουμε μια αργή προσέγγιση ελπίζοντας ότι η οικονομία των ΗΠΑ μπορεί να προσγειωθεί ήπια σε μια βιώσιμη πορεία. Αυτό δεν θα συμβεί», ανέφερε η Deutsche Bank. «Η άποψή μας είναι ότι ο μόνος τρόπος για να ελαχιστοποιηθεί η οικονομική, χρηματοοικονομική και κοινωνική ζημιά από τον παρατεταμένο πληθωρισμό είναι να κάνουμε πάρα πολλά».

Διαβάστε ακόμα:

Φυσικό αέριο: Σε συναγερμό η Ελλάδα από το κλείσιμο της στρόφιγγας σε Πολωνία και Βουλγαρία

Domes Resorts: Ντεμπούτο 5 αστέρων εκτός Ελλάδος στην πορτογαλική αγορά (pics)

«Μαγνήτης» για θέρετρα και resorts τα υδροπλάνα – Οι συνέργειες με κρουαζιέρα και αεροπορικές