search icon

Διεθνή

Το διεθνές εμπόριο αγωνιά για την κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα (πίνακες)

Τί αναφέρει η έκκληση προς την παγκόσμια κοινότητα για την κατάσταση την οποία αντιμετωπίζει το παγκόσμιο εμπόριο

Οι σύλλογοι οι οποίοι εκπροσωπούν τομείς της παγκόσμιας οικονομίας προχώρησαν σε αποστολή ανοιχτής επιστολής με την οποία προτρέπουν περισσότερες κυβερνήσεις σε όλο τον κόσμο να συμμετάσχουν στις προσπάθειες για την ενίσχυση της ασφάλειας στην Ερυθρά Θάλασσα.

Η επιστολή, στην οποία απέκτησε αποκλειστική πρόσβαση το CNBC, υπογράφεται από πολλές από τις κορυφαίες εμπορικές ομάδες των ΗΠΑ, μεταξύ πολλών άλλων.

Επί του παρόντος, η πολεμική επιχείρηση Prosperity Guardian υπό την ηγεσία των ΗΠΑ είναι η κύρια στρατιωτική αμυντική προσπάθεια προστασίας των εμπορικών πλοίων που έχουν δεχθεί επιθέσεις από τους αντάρτες Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα. Η πολυεθνική πρωτοβουλία για την ασφάλεια έχει μέχρι σήμερα προσελκύσει τουλάχιστον 23 συμμετέχουσες χώρες, αλλά η ανοιχτή επιστολή καλεί περισσότερα έθνη να παίξουν ενεργό ρόλο στην προστασία της παγκόσμιας ναυτιλίας.

«Ως εκπρόσωποι οργανώσεων των οποίων τα μέλη εξαρτώνται από τις ασφαλείς θαλάσσιες μεταφορές, καλούμε επειγόντως τις χώρες να συμμετάσχουν, να υποστηρίξουν ή να ευθυγραμμιστούν με την αποστολή για την υποστήριξη του ασφαλούς εμπορίου στην Ερυθρά Θάλασσα», αναφέρεται στην επιστολή.

Η επιστολή των εμπορικών ενώσεων λαμβάνει χώρα τη στιγμή που ο πολιτικός έλεγχος των στρατιωτικών προσπαθειών στην Ερυθρά Θάλασσα αυξάνεται στις χώρες που έχουν αναλάβει ηγετικό ρόλο, συμπεριλαμβανομένων των ΗΠΑ.

Γερουσιαστές της Επιτροπής Εξωτερικών Σχέσεων, καθώς και εκπρόσωποι της Βουλής των Αντιπροσώπων, αμφισβήτησαν πρόσφατα τη μονομερή εξουσιοδότηση της κυβέρνησης Μπάιντεν για τη δράση του αμερικανικού Πολεμικού Ναυτικού στην Ερυθρά Θάλασσα, η οποία μπορεί να επωφελήσει πλοία με ξένη σημαία. 

Η Γαλλία, από την πλευρά της, είναι ένα από τα έθνη που πρόσφατα αντιμετώπισε πολιτική πίεση και προχώρησε σε αλλαγή ώστε να δοθεί προτεραιότητα στην προστασία των πλοίων τα οποία φέρουν γαλλικές σημαίες. 

Παρά την πολιτική πίεση, η ροή του παγκόσμιου εμπορίου εξακολουθεί να εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τη χρήση ξένων πλοίων. Ειδικότερα, τα στοιχεία εισαγωγών και εξαγωγών των ΗΠΑ δείχνουν ότι η πλειονότητα του εμπορίου της χώρας πραγματοποιείται με πλοία υπό ξένη σημαία, ενώ λιγότερο από το 3% του εμπορίου μεταφέρεται από αμερικανικά, σύμφωνα με την MDS Transmodal.

Η εμπορική πραγματικότητα ευθυγραμμίζεται επίσης με τη μακροχρόνια πολιτική των Ηνωμένων Πολιτειών που υποστηρίζει ως αρχή την ελευθερία της ναυσιπλοΐας για όλα τα έθνη. 

Σύμφωνα με το διεθνές δίκαιο, η ελευθερία της ναυσιπλοΐας ορίζεται ως «η ελευθερία κίνησης των πλοίων, η ελευθερία εισόδου σε λιμένες και χρήσης εγκαταστάσεων και αποβάθρων, η ελευθερία φόρτωσης και εκφόρτωσης εμπορευμάτων και η ελευθερία μεταφοράς εμπορευμάτων και επιβατών».

«Είναι επιτακτική ανάγκη για τις χώρες που δεν έχουν ακόμη ενταχθεί ή ευθυγραμμιστεί με αυτή τη ζωτικής σημασίας αποστολή να το πράξουν άμεσα», αναφέρεται στην επιστολή. «Η ευρεία συμμετοχή και η συνεργασία μεταξύ των εθνών είναι απαραίτητη για να αναδειχθεί η σημασία της ελευθερίας και της δικαιοσύνης στα διεθνή ύδατα».

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της American Apparel and Footwear Association, Στιβ Λαμάρ, δήλωσε ότι οι κυβερνήσεις πρέπει να ενωθούν γύρω από «μια προσέγγιση μηδενικής ανοχής για την αποτροπή επιθέσεων κατά εμπορικών πλοίων και ναυτικών στην Ερυθρά Θάλασσα και οπουδήποτε αλλού στον κόσμο».

Στη λίστα εκπροσωπούνται ενώσεις από τον Καναδά, το Μπαγκλαντές, τη Βραζιλία, την Πορτογαλία, την Αφρική, την Ινδία, την Ταϊβάν και την Πολωνία.

Έως και το 30% του παγκόσμιου εμπορίου διέρχεται από τη Διώρυγα του Σουέζ, ενώ η τρέχουσα αναδρομολόγηση γύρω από το Ακρωτήρι της Καλής Ελπίδας προσθέτει δύο έως τρεις εβδομάδες στον χρόνο ταξιδιού, καθώς και «εκατοντάδες χιλιάδες δολάρια» σε πρόσθετα καύσιμα και κόστος εργασίας, όπως αναφέρεται στην επιστολή. Πέρα από το οικονομικό κόστος, αναμένεται συμφόρηση στα λιμάνια, ελλείψεις εξοπλισμού και αυξήσεις στις τιμές των ναύλων.

«Αυτή η εναλλακτική διαδρομή καθίσταται ακόμη πιο δύσκολη κατά τους χειμερινούς μήνες στο νότιο ημισφαίριο», υποστηρίζει ο γενικός γραμματέας της Διεθνούς Ομοσπονδίας Ένδυσης, Ματίας Κρίετι, σε δήλωση που συνοδεύει την επιστολή.

Σύμφωνα με τους εμπορικούς συλλόγους, οι θαλάσσιες οδοί στην άλλη πλευρά του κόσμου έχουν επίσης αρχίσει να επηρεάζονται, ενώ τα ζητήματα κόστους και χωρητικότητας είναι «ανυπολόγιστα».

Σημειωτέον πως οι τιμές των ναύλων αυξήθηκαν απότομα λόγω των επιθέσεων των Χούθι, ενώ οι περισσότερες μεγάλες ναυτιλιακές έχουν δεσμευτεί να αποφύγουν την Ερυθρά Θάλασσα. 

Στην επιστολή γίνεται επίσης αναφορά στην ξηρασία της Διώρυγας του Παναμά, η οποία έχει επιβαρύνει την παράδοση ασιατικών προϊόντων στην ανατολική ακτή των ΗΠΑ.

«Οι εκτροπές στην Ερυθρά Θάλασσα», όπως συμπληρώνει η επιστολή, «αποτελούν ένα παγκόσμιο πρόβλημα το οποίο απαιτεί τη συμμετοχή και την υποστήριξη όλων των εθνών που βασίζονται στο παγκόσμιο εμπόριο».

Διαβάστε ακόμη

Eurostat για Ελλάδα: Αύξηση των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης στα 68,5 έτη το 2030 (πίνακας)

Bloomberg: Η Γερμανία παύει να είναι βιομηχανική υπερδύναμη

Oι επενδυτές αποσύρουν $1 δισ. κάθε μήνα από τα ευρωπαϊκά funds ακινήτων (γράφημα)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφθείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

 

Exit mobile version