Φέτος, οι 2 κορυφαίες δεξιότητες στις ΗΠΑ είναι η ηγεσία και το μάνατζμεντ. Δίνεται έτσι μεγάλη έμφαση στο ότι οι οργανισμοί έχουν ανάγκη για αποδοτικούς και αποτελεσματικούς επόπτες.

Αλλά τι σχέση έχει αυτό με τον εργαζόμενο; Το να μάθει κανείς τις δεξιότητες που απαιτούνται περισσότερο μπορεί να βοηθήσουν σημαντικά στη συνεργασία με τους υπεύθυνους και τους διευθυντές προσλήψεων. Αυτό μπορεί να βοηθήσει πολύ όσον αφορά το γεγονός ότι πολλές εταιρίες σήμερα εφαρμόζουν τη μέθοδο των μαζικών απολύσεων και μείωση των θέσεων εργασίας και δεν επιτρέπουν περεταίρω προσλήψεις.

Ενώ οι θέσεις εργασίας μειώθηκαν σε λίγες βιομηχανίες -κυρίως στον τομέα της τεχνολογίας, εάν οι ΗΠΑ κατρακυλήσει σε ύφεση φέτος, αυτό μπορεί να οδηγήσει σε πιο εκτεταμένες απώλειες θέσεων εργασίας.

Αυτές είναι οι κορυφαίες σε ζήτηση δεξιότητες το 2023, με βάση τη λίστα της Linkedln:

1.      Μάνατζμεντ

2.      Ηγεσία

3.      Εξυπηρέτηση πελατών

4.      Επικοινωνίες

5.      Πωλήσεις

6.      Έρευνα

7.      Μάνατζμεντ Έργου

8.      Μάρκετινγκ

9.      Δεξιότητες Ανάλυσης

10.   Ομαδικότητα

«Η λίστα είναι κατάλληλη για την κατάσταση που επικρατούσε τα 3 τελευταία χρόνια», λέει στο Fortune ο ειδικός σταδιοδρομίας του Linkedln, Άντριου Μακ Κάσκιλ. «Ο εργασιακός χώρος αλλάζει αρκετά αν λάβουμε υπόψη πως πλέον στην κορυφή της λίστας βρίσκονται δεξιότητες όπως η ηγεσία, το μάνατζμεντ, πωλήσεις, κλπ. Αυτά με κάνουν και καταλαβαίνω πως οι εταιρίες έχουν προβεί σε έναν μεγάλο αριθμό προσλήψεων και τώρα αναρωτιούνται «Πώς μπορούμε να βεβαιωθούμε ότι έχουμε μια κουλτούρα στην εργασία, την οποία ο κόσμος δεν θα απορρίψει

«Η ικανότητα να διατηρείς τους σωστούς ανθρώπους οφείλεται πραγματικά στο να έχεις καλούς διευθυντές και ηγέτες, καθώς και πραγματικά εξαιρετικές επικοινωνιακές δεξιότητες σε έναν οργανισμό», λέει ο Μακ Κάσκιλ. «Ιδιαίτερα με τους ανθρώπους που είναι πιο απομακρυσμένοι και στο γραφείο, πρέπει να ανεβάσετε πραγματικά το επίπεδο αυτού που πολλές φορές σκεφτόμαστε για τις ήπιες δεξιότητες», λέει, προσθέτοντας ότι αυτά τα χαρακτηριστικά μπορούν πραγματικά να απογειώσουν ή να καταστρέψουν μια εταιρεία – ειδικά σε περιόδους αβεβαιότητας.

«Τα περίπλοκα περιβάλλοντα εργασίας καθιστούν επίσης αυτές τις δεξιότητες ακόμα μεγαλύτερη προτεραιότητα, καθώς διασφαλίζεται ότι οι εργαζόμενοι μπορούν να λειτουργήσουν αποτελεσματικά με τους συναδέλφους τους. Αυτή τη στιγμή, οι εργοδότες σκέφτονται πώς να δημιουργήσουν ομάδες που θα είναι σε θέση να επικοινωνούν, να προσαρμόζονται και να είναι ανθεκτικές», λέει ο Μακ Κάσκιλ.

Από την αρχή της πανδημίας, ο Μακ Κάσκιλ λέει ότι οι διευθυντές προσλήψεων και οι εταιρείες δεν αναζητούν απαραιτήτως υποψηφίους εργασίας με συγκεκριμένο πτυχίο ή συγκεκριμένη σχολή που αναφέρεται στο βιογραφικό τους – ή ακόμα και μια συγκεκριμένη εταιρεία στην οποία εργάζονταν. Στην πραγματικότητα, πολλές μεγάλες εταιρείες έχουν μειώσει ή εξαλείψει τις απαιτήσεις πτυχίου στις ανοικτές θέσεις τους. «Τώρα, όλο και περισσότεροι υπεύθυνοι προσλήψεων και διευθυντές προσλήψεων αναζητούν δεξιότητες—και οι εργοδότες δίνουν μεγαλύτερη προσοχή στις δεξιότητες όλων σε αυτή τη στενή αγορά εργασίας».

«Αυτό που μάθαμε τα τελευταία τρία χρόνια είναι ότι είτε αλλάζει κανείς δουλειά είτε όχι, οι δουλειές αλλάζουν από εμάς», λέει. Σχεδόν κάθε κλάδος έχει μεταμορφωθεί από την τεχνολογία, τους νέους τρόπους εργασίας και την παγκόσμια πανδημία. Έτσι, αυτοί οι που αναζητούν εργασία και έχουν τις απαιτούμενες δεξιότητες μπορούν να βοηθήσουν ορισμένους εργοδότες να αισθάνονται πιο σίγουροι και να πουν ότι αυτά είναι άτομα που μπορούν να προσαρμοστούν.

Αξιοποίηση των δεξιοτήτων

«Οι πιο νέοι εργαζόμενοι που δεν έχουν άμεση εμπειρία στο μάνατζμεντ δεν θα πρέπει να αποθαρρύνονται», λέει ο Μακ Κάσκιλ. «Δεν χρειάζεται να επιβλέπει κανείς τις άμεσες αναφορές για να έχει και να αναπτύξει δεξιότητες μάνατζμεντ και ηγεσίας», προσθέτει. Υπάρχουν πολλές πτυχές στο κομμάτι του μάνατζμεντ τις οποίες σχεδόν κάθε εργαζόμενος έχει την ευκαιρία να διαχειριστεί σωστά, ανεξάρτητα από το επίπεδο που βρίσκεται.

«Αυτές οι πτυχές μπορούν να βοηθήσουν κάποιον εργαζόμενο ώστε με τη σειρά του να βοηθήσει στη διευκόλυνση της δουλειάς του ίδιου αλλά και του διευθυντή», λέει ο Μακ Κάσκιλ. Κάτι τέτοιο μπορεί να είναι το να ρωτάει κανείς πραγματικά έξυπνες και ενδιαφέρουσες ερωτήσεις, να ολοκληρώνει τις δουλειές που του αναθέτονται μέσα στα χρονικά περιθώρια που υπάρχουν ή και να εξασφαλίσει πως έχει όσα χρειάζεται για να πετύχει.

Οι εργαζόμενοι που εξακολουθούν να είναι αρκετά χαμηλού επιπέδου μπορούν επίσης να αποκτήσουν ηγετικές δεξιότητες. Οι νεότεροι εργαζόμενοι, για παράδειγμα, μπορεί να μάθουν ηγετικές δεξιότητες όντας επικεφαλείς σε κάποια εργασία κολεγίου. Μπορούν με βάση αυτή την εμπειρία να λειτουργήσουν σωστά σε παρόμοιες καταστάσεις μελλοντικά αφού θα έχουν πάρει μια γεύση είτε από τον τρόπο επικοινωνίας, είτε από τη διαχείριση χρόνου που θα απαιτείται εκείνη τη στιγμή.

«Σκεφτείτε πόσες δεξιότητες έχετε ήδη, συμπεριλαμβανομένων των νέων δεξιοτήτων που αποκτήσατε από την πιο πρόσφατη δουλειά σας — και στη συνέχεια δείξτε πώς τις χρησιμοποιείτε», λέει ο Μακ Κάσκιλ. «Δώστε ένα παράδειγμα για το πώς ήσασταν εξαιρετικός παίκτης της ομάδας, τα καταφέρατε ή λειτουργήσατε αποτελεσματικά σε μια δύσκολη κατάσταση.»

“Μέρος αυτού είναι να μπορεί κανείς να μιλά για αυτές τις δεξιότητες με τον σωστό τρόπο”, λέει ο Μακ Κάσκιλ. «Οι διευθυντές αναζητούν άτομα που μπορούν και επιλύουν προβλήματα. Έτσι, όταν πραγματοποιηθεί τηλεφώνημα με τον υπεύθυνο προσλήψεων, κάντε τους να αναγνωρίσουν τις δεξιότητες που έχετε για να λύσετε αποτελεσματικά προβλήματα και να είστε ξεκάθαροι ότι μπορείτε να το κάνετε αυτό σε κάθε νέα θέση

«Το να δοθεί έμφαση στις δεξιότητες είναι πολύ σημαντικό για τους εργαζόμενους. Οι δεξιότητες με τη μεγαλύτερη ζήτηση μπορούν να εφαρμοστούν σε ποικίλες θέσεις εργασίας και κλάδους. Επομένως, όταν ψάχνει κανείς για μια νέα ευκαιρία δεν πρέπει να σκέφτεται απλώς να κάνει αίτηση για να αναβαθμίσει το επίπεδο εργασίας του», λέει ο Μακ Κάσκιλ. Το φάσμα δεξιοτήτων που έχει κανείς να προσφέρει θα μπορούσε να εφαρμοστεί και σε άλλες θέσεις εργασίας και άλλους κλάδους. Ένας διακομιστής φαγητού, για παράδειγμα, έχει σχεδόν το 70% των δεξιοτήτων που απαιτούνται για να στραφεί σε ρόλο εξυπηρέτησης πελατών, σύμφωνα με έρευνα του 2022 από το LinkedIn.

«Αν αναλύσει κανείς τις δεξιότητες που απαιτούνται για διάφορες θέσεις εργασίας, ανοίγουν οι επαγγελματικοί του δρόμοι για τους και μπορεί να σκέφτεται τις ικανότητές του με τρόπο που δεν είχε ξανασκεφτεί πριν», λέει ο Μακ Κάσκιλ.

Διαβάστε ακόμη

Ιστορικό υψηλό για τα ελληνικά Αirbnb τον Ιούλιο: +35% έναντι του 2019 (γραφήματα)

Αυτόματα η χορήγηση ΑΦΜ σε 500.000 παιδιά 12 ετών – Τι πρέπει να γνωρίζετε

Οι Κινέζοι καταναλωτές «σφίγγουν τα ζωνάρια» – Υπό πίεση η οικονομία (πίνακες)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ