Το 2022 θα καταγραφεί μία από τις χειρότερες και σίγουρα πιο δύσκολες χρονιές στην ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας και όχι μόνο. Προβλήματα που είχαν σωρευτεί από τις προηγούμενες χρονιές ενισχύθηκαν ακόμα περισσότερο με νέες δύσκολες καταστάσεις, κάτι που οδήγησε σε μείωση των πωλήσεων σε όλες σχεδόν τις μεγάλες εταιρίες.

Ο κορωνοϊός ήταν και παραμένει εδώ και τρία χρόνια το μόνιμο και σταθερό πρόβλημα στην σταθερή εξέλιξη της βιομηχανίας και της κοινωνικής ζωής γενικότερα. Αν και πλέον έχουμε συνηθίσει να ζούμε μαζί του, οι επιπτώσεις του παραμένουν φανερές. Με μεγαλύτερο πρόβλημα την Κίνα, που για άλλη μια χρονιά έζησε στην σκληρή διαδικασία των lockdown και των περιορισμών στην παραγωγή.

Μαζί με τον κορωνοϊό, την βιομηχανία χτύπησε και η έλλειψη σε βασικά εξαρτήματα, με κυριότερο από αυτά τους ημιαγωγούς. Πολλές εταιρίες έφθασαν στο σημείο να κλείνουν ολόκληρες γραμμές παραγωγής, αδυνατώντας να ολοκληρώσουν τα αυτοκίνητά τους, ενώ και οι παραδόσεις μπήκαν στο “ψυγείο” με καθυστερήσεις πολλών μηνών.

Σε αυτό το ήδη δυσχερές περιβάλλον ήρθε να προστεθεί και ο πόλεμος που προκλήθηκε από την εισβολή των Ρώσων στην Ουκρανία, και την τεράστια αναστάτωση που δημιούργησε όχι μόνο σε κοινωνικό επίπεδο αλλά και σε ό,τι έχει να κάνει με τις τιμές της ενέργειας.

Και τη χαριστική βολή δίνει ο πληθωρισμός που σημειώνει ιστορικά ρεκόρ σε όλη την Ευρώπη, φέρνοντας υπερβολική ακρίβεια και εξωφρενικές ανατιμήσεις σε όλα τα προϊόντα, μεταξύ των οποίων και τα αυτοκίνητα.

Μέσα σε αυτή την “τέλεια καταιγίδα”, μία από τις εταιρίες που βρέθηκε με την πλάτη στην γωνία ήταν η Skoda. Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε η ίδια η εταιρία, οι συνολικές της πωλήσεις έπεσαν κατά 16,7% σε σχέση με το 2021.

Για την ακρίβεια, η τσέχικη εταιρία πούλησε 731.300 μονάδες όταν το 2021 είχε κλείσει με 878.200 μονάδες. Η πιο μεγάλη αγορά της εταιρίας είναι η Γερμανία, ακολουθούμενη από την Τσεχία και την Ινδία. Ενώ το πιο δημοφιλές αυτοκίνητο είναι η Skoda Octavia, έχοντας πίσω του το Kamiq και το Kodiaq.

Όμως το νούμερο δεν είναι τόσο ενδεικτικό για την κατάσταση που βρίσκεται όχι μόνο η Skoda αλλά το σύνολο της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας. Πιο χαρακτηριστική είναι η σύγκριση με την προ-covid εποχή, δηλαδή το 2019. Εκείνη την χρονιά η Skoda είχε πουλήσει 1.242.800 αυτοκίνητα, σχεδόν 500.000 μονάδες περισσότερες από το 2022.

Η εικόνα πάντως δεν είναι τόσο “γκρίζα” αν δούμε και τους ποιοτικούς δείκτες, με την τσέχικη εταιρία να σημειώνει άνοδο των πωλήσεων στα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα ενώ και οι παραγγελίες που υπάρχουν και μένουν να εκτελεστούν είναι πολύ μεγάλες σε αριθμό.

Το μόνο σίγουρο, σύμφωνα με το newsauto, είναι η Skoda αποτελεί ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα για τις επιπτώσεις της πολύπλευρης οικονομικής κρίσης που μαστίζει τον πλανήτη. Το 2023 ξεκινά μουδιασμένα, με την βιομηχανία να περιμένει σημάδια σταθεροποίησης και την αρχή μιας ανάκαμψης από τα μέσα της χρονιάς.

Διαβάστε επίσης

Tα νέα projects που φέρνει το 2023 στην Αττική Ριβιέρα (pics)

Χάρης Πυλαρινός (Hack The Box): Μια σχολή για… χάκερ εκατομμυρίων ευρώ (pics)

Η τεχνητή νοημοσύνη στο «κυνήγι» των οδηγών που γεμίζουν σκουπίδια τους δρόμους (pics + vid)